ik ben zo verschrikkelijk moe!!! het lijkt net of dat ik een hardloop wedstrijd heb gedaan en dat bijna de hele dag door ben helemaal buiten adem was de laatste week al erg moe dus vorige week maandag bloed geprikt voor bloedarmoede wat ik al mijn hele leven best vaak in de herfst heb en daar kwam een waarde van 6.5 uit was niet erg laag maar voor mij wel ik krijg al snel klachten als die al iets te laag is heb de laatste tijd nogal stress om bepaalde dingen ben nu eenmaal iemand die veel aantrekt.dus daar kan het ook van komen heb nu ijzer pillen gekregen sinds dinsdag slik ik deze donderdag kreeg ik ineens een energieshot maar sinds vrijdag middag en het hele weekend weer hondsmoe. heb de fout gemaakt om vrij zat zon thee naar het tableetje te nemen en tja dan neem het het ijzer minder op wie heeft ervaringen met het nemen van deze tabletten en hoelang duurde het voordat het werkte? ik slik 1 pil per dag en wie heeft ervaring met stress en extreme vermoeidheid ben nogal een hypogonder helaas
kan het ook niet zijn dat je buiten de bloedarmoede, chronisch aan het hyperventileren bent? Dus continue nét verkeerd ademt? Daar kun je ook precies buiten adem van zijn... Zeker gezien de stress en het feit dat je aangeeft dat je ook wat hypochondrisch bent?
ja dat kan heel goed voel me ook vaak niet lekker probeer ook op mijn ademhaling te letten maar die vermoeidheid is heel aanwezig er lastig
Van stress kun je heel goed hondsmoe zijn. Ik dacht trouwens dat die ijzertabletten niet per direct werken, maar dat daar even overheen gaat. Heel tegenstrijdig: maar misschien helpt het juist om wat meer te gaan bewegen? Even alles van je afwandelen of lopen? Ik heb altijd veel baat gehad bij een rondje hardlopen. En nu ik nogal vermoeid ben van het zwanger zijn, mis ik gewoon de energieboost die ik van het hardlopen altijd kreeg.
Ik had dat ook. En ik blijk op mijn 32ste ineens allergische astma te hebben Ik had het steeds vaker benauwd en vooral na inspanning. Dus naar longarts en krijg nu 4 verschillende medicaties om mijn allergie en astma te minderen. En het helpt erg goed. Alleen moeheid nog wel flink. Over 2 maanden moet ik terug naar longarts en dan vraag ik wel of ze mijn moeheidsklachten ook kunnen controleren. Mijn ha zei ook hyperventilatie maar ik vertrouwde het voor geen meter omdat ik ook geen stress had of zo Als astma/te weinig zuurstof niet goed wordt behandeld kan je ook hondsmoe zijn he. Ik kreeg dus te weinig zuurstof vaak per dag.
Snurk je ? Hoe is de ademhaling als je slaapt ? Slaap apnoe syndroom veroorzaakt vreselijke vermoeidheid en is te behandelen. Je hebt ook roosvise (sorry echt geen idee hoe je het goed schrijf...duidelijk nog geen kinderen) ferro. Dit kan je ook wat helpen. Je bent snel buiten adem zeg je ? Hoe snel ? wat kun je nog doen ? Wat voel je dan precies ? Is er dan sprake van een piepende ademhaling ?
Oh ja en had dus begin dit jaar dus nergens last van he. Ik wist niet eens dat ik allergisch was en dus ook astma had. Het is ineens bij mij gekomen. En had dus ook piepende ademhaling, benauwd en zwaar benauwd na inspanning dus ook als ik een lachbui had enz.
Zou gewoon langs longarts gaan. Ik kreeg 2 testen. Een normale ademhalingstest en die was vrij goed. Maar de provocatietest was heel erg slecht. En nu met medicijnen geen 1 keer meer benauwd gehad. Mijn ha wilde mij eerst niet doorverwijzen maar heb mooi doorgezet en zie maar het is niet geestelijk zoals hij beweerde.
Ijzerpillen hoeven niet altijd onmiddelijk te werken soms merk je het pas na een weekje of wat. Veel frisse lucht inademen lekker wandelen of sporten dat geeft ook energie.
ik heb het verder niet benauwd weken?? meestal was het een paar dagen dat bij mij ging werken maar goed toen was het niet zo laag als nu en had ik het nu ook niet zo druk (kinderen) dus misschien maakt dat het verschil ben voor de rest niet benauwd natuurlijk
Je had hier toch ook laatst een topic over geopend meen ik of vergis ik me? In de bijsluiter zul je ook lezen dat het weken of maanden duurt voordat je ijzer weer goed op pijl is en de klachten verdwijnen Maar wat ik niet snap is dat de HA niet je ijzer zelf heeft geprikt??? Ijzer moet tussen de 13-35 zijn in ons Lab, en ik heb ongeveer 6 maanden gedaan om 10 punten hoger te komen door de ijzertabletten, zo snel gaat dat dus niet in 6 maanden tijd van 5 naar 15 gegaan Maar mijn HB is áltijd 9,5 en toch een flink ijzertekort. HB is een verzamelnaam. Als je HB laag is wil NIET perse zeggen dat je een ijzertekort hebt, voor hetzelfde geld heb je een B12 of B11 tekort, dan is ook je HB laag Ik zou dus terug naar de HA gaan en dan laten prikken op je ijzer zelf!! En ook je b11 en b12. Voor hetzelfde geld is je ijzer prima en je b12 de boosdoener in dit hele verhaal Want zoals ik al zei is HB echt een verzamelnaam van oa ijzer, foriumzuur (b11) en b12 Zelf met een perfect HB van 9,5 kan je een ernstig ijzertekort hebben ( ik spuit bijv b12 en daardoor is mijn HB hoog)
ja zo ongeveer wel ja ik heb het wel vaker gehad en ijzerpillen deden snel hun werk dus maanden lijkt me igg sterk ach het is bij mij eigenlijk standaard staat ook bij de huisarts in het systeem dus vandaar dat ik al ijzerpillen krijg
voor b12 en dat andere ben ik nog op getest nog niet zo lang geleden maar ijzer is bij mij altijd de boosdoener zal nu ook wel zo zijn
Maar je schrijft in je eerste post dit: "het lijkt net of dat ik een hardloop wedstrijd heb gedaan en dat bijna de hele dag door ben helemaal buiten adem" Buiten adem is toch benauwd hebben? Ik snap hem niet meer. Ik dacht dat je het juist vaak benauwd had.
nee gewoon snel ademhalen maar niet echt benauwd voelt een beetje als hardlopen en dan buiten adem kan het niet zo goed verwoorden
ja die weet dat ook komt door de vermoeidheid zegt hij en ik denk ook wel een beetje hyperventilatie heb ook een verleden met PA en die zijn wat terug gekomen maar goed daar kunnen we niet alles op gaan schuiven natuurlijk
Hoe is je conditie verder? Mijn conditie is bar en barslecht en ben ook vaak buiten adem en doodmoe. Het buiten adem zijn komt bij mij door mijn slechte conditie volgens de sportarts En van een slechte conditie word je ook sneller moe
mijn conditie is ook zeer slecht daar zou het ook nog van kunnen komen ik fiets wel 6x op en neer naar de school van de oudste maar zoveel eindjes zijn dat niet kan beter wandelen de volgende keer maar wat is voor iemand doodmoe? ik kan dat alleen maar liggen en heb het gevoel alsof ik niet meer kan zeg maar tja net alsof ik heeel hard heb gelopen en dan moet uitrusten