Navelbreuk, help!

Discussion in 'Gezondheid' started by Salima, May 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Salima

Salima Actief lid

Aug 17, 2008
    145
    1
    18
    Female
    Hallo,

ik ben nu 27 weken en heb al vanaf het begin van de zwangerschap pijn in mijn buik. Ben toen naar de huisarts geweest, die zag meteen dat ik een gigantische navelbreuk had (dus niet alleen mijn navel die uitpuilt, maar gerust een diameter van 8 cm rond en vooral boven mijn navel). Kan pas na de bevalling geopereerd worden dus moet het nu doen met een breukband. Dat is een brede elastische band die 'alles' terug duwt. Op zich voel ik er niet zoveel van als ik de band om heb, maar zodra deze afgaat, heb ik zo'n pijn en voel ik een onwijze druk waardoor ik niks anders kan dan op mijn rug liggen. De pijn wordt met de week erger en uit ervaring van een eerdere zwangerschap weet ik dat ik heel veel aankom en het vooral in mijn buik gaat zitten..(ben namelijk erg kort).Dochterlief was toen ook maar liefst 4130gram en was in totaal 22kg aangekomen.:$

Ik vroeg me af of er nog meer zwangeren zijn die een navelbreuk hebben en hoe zij dit ervaren:( De huisarts was heel stellig over dat ik rustig aan moest doen en het heel pijnlijk kan zijn. De verloskundige doet er echter heel luchtig over en volgens haar kan ik gewoon bevallen (vraag me af hoe ik godsnaam moet persen) en is het niet nodig om bij de gynaecoloog te lopen. Ik moet de laatste semester nog in en dat betekent nog meer groeien en een zwaar babytje. Zit er zo mee in me maag.. Ervaringen/tips? Help!

2. Tinkelwinkelbel

Apr 30, 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

Ik heb dit ook tot een 7 cm boven men navel en een 3 onder mijn navel de opening is ongeveer een 5 cm.
    Wanneer je baby'tje enorm druk is voel je dit wel maar de pijn van het scheuren en de breuk gaat wel weer weg en komt even terug wanneer je buik weer groter word.
    Ik ben van België dus loop sowieso bij een gyne en volgens haar kan ik ook gewoon een normale vaginale bevalling doen.
    Net als jij moet ik ook geopereerd worden zo kort mogelijk na de bevalling. Ik hoop voor je dat je gauw in het stadia komt dat het geen pijn meer doet.

Groetjes

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Ik zou zelf het ziekenhuis bellen voor een telefonische afspraak.
    Als je de situatie uitlegt vermoed ik niet dat ze daar moeilijk om doen.
    Toch begrijpelijk dat je je hier zorgen om maakt

succes

4. Sweepy

Sweepy Bekend lid

Oct 15, 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Ik heb ook een navelbreuk. Ik heb er ook behoorlijk veel pijn aan. Het is nu ook erger Geworden dan bij de zwangerschap van mijn tweeling.

Kun je het terug duwen? Dat is soms wel pijnlijk maar lucht ook behoorlijk op als het knel zit of er te veel druk op staat. Dat is het enige wat ik er aan kan doen.

Volgens de gyn zou het minder worden als ik verder ben in de zwangerschap omdat dan de baarmoeder van binnenuit tegen het gat duwt. Maar dit kan ik me niet herinneren van de vorige zwangerschap.

Maar ik weet het gewoon niet meer. Ook heb ik toen plat moeten liggen in ziekenhuis ivm gebroken vliezen en dus had ik er daarom alleen al minder last van.

Ik ga er ook na de bevalling iets aan laten doen.
    Het advies is wel om er iets aan te laten doen als je niet meer zwanger wilt worden, anders gaat het mogelijk niet goed met een volgende zwangerschap is mij verteld.

5. Salima

Salima Actief lid

Aug 17, 2008
    145
    1
    18
    Female
    Dank jullie wel voor jullie reacties. Het wordt sowieso ermee zitten tot na de bevalling. Ik wist niet dat je de operatie beter niet kunt als je nog een kinderwens hebt.. lees het nu steeds vaker online.

Vandaag met de vk over gehad en ze heeft wel duidelijk gemaakt dat ik niet thuis mag bevallen en ik tijdens de bevalling de band mag om houden. Als persen dan niet lukt dan wordt 't een keizersnede :(
    Nu rustig aan doen en de band zoveel mogelijk omhouden, belemmert de groei van de baby niet. En de pijn ja, daar is niets aan te doen.

Share This Page