Hallo allemaal! Ik drink best veel thee op een dag en daarom ben ik op zoek naar lekkere thee zonder theïne... Nu heb ik al Rooibos en weet ik dat er 2 soorten zijn van Wellnes Fruit (Pickwick) die ook goed zijn. Daarnaast is Kamillethee ook theïne vrij. en laat ik die van Pickwick Kamille met (vanille en) honing nou ontzettend lekker vinden. Alleen kan ik m nergens meer vinden... Iemand een idee waar ik die kan kopen?
Die zal ook wel uit de handel zijn... Net als mijn favoriete fruit wellness, kon ik ook nergens meer vinden! Van lipton heb je muntthee, die is ook erg lekker! En dus ook cafeïnevrij!
Bij rooibos moet je we even goed op de verpakking kijken. Sommige wordt ook nog gewone thee aan toegevoegd..
Jaaa! heb m gevonden! samen met de 2 Fruit Welness (Acai bes& zwarte bes en granaatappel&framboos) die ook theïne vrij zijn! Gewoon bij de Coop! Daar kom ik normaal nooit, maar dacht ga toch eens kijken ! Veelmeer keus! Dus nu weet ik waar ik heen moet voor mijn thee de komende 8 maanden! Bedankt voor de reacties!
Mocht je nog wat anders willen. Echte kruiden thee is ook goed en er zijn hele lekkere varianten! Groetjes eva
Je hebt nu ook smooth Chai van Pickwick. Dat is met de kruiden van Chai maar op basis van rooibos. Ik zweer bij een Chai Latte op zijn tijd, en met de Smooth Chai van Pickwick dus ook nu handig. Als je ergens Kamille met (vanille) en honing weer hebt gevonden, houd ik me aanbevolen. Ik vind die ook erg lekker. Wat ik nu 's avonds ook drink ik de ontspanningsthee van Zonnatura. Die is met passiebloem. Ook lekker.
Even een vraagje ook over thee. Ik drink altijd groene thee citroen van pickwick, daar zit toch geen theïne in?
Ik ben een echte thee drinker, nog niet zwanger maar nu ik dit zo lees vraag ik me wel af wat er dan mis mee is om thee te drinken?
within, niet zo veel als je met mate drinkt. maar als je echt meerdere kopjes wilt dan zou ik ook voor de theine frije variant kiezen. en het voelt gewoon lekkerder vind ik zelf. theine is verwant aan de stof caffeeine, het is volgens mij gewoon hetzelfde. niet goed voor de ontwikkeling van kinderen
Ik drink ook ontzettend veel thee op een dag... Ik denk dik 1,5 liter ( als het al niet meer is ). Ik neem wel al lichtere theesoorten, dus geen zwarte theeen met veel cafeïne/theïne. Ik ben wel al op zoek naar een vervanger zonder theïne. Bij de teabar in Amsterdam ( of online! ) kun je een speciale mix voor zwangere vrouwen krijgen. Is geloof ik op basis van allerlei heilzame kruiden... Maar ik neem aan dat een max van 4 a 5 kopjes groene of witte thee op een dag niet echt kwaad kan? Aangezien de koffiedrinkende mama's een max van 4 per dag wordt aangeraden...
Dit vond ik op het internet, duidelijk en helder! groetjes Eva Theïne is een stof (Alkaloïde) die voornamelijk voorkomt in planten waaronder in de bladeren van de theeplant genaamd Camellia sinensis. Het smelt punt van theïne ligt zo ongeveer rond de 230 graden Celsius. Theïne is een van de belangrijkste stoffen in het populairste warme drankje van de wereld thee. Theïne en cafeïne worden vaak als twee aparte stoffen gezien, dit zijn ze echter niet. Er is geen verschil tussen theïne en cafeïne. Cafeïne in thee wordt theïne genoemd, cafeïne in cola redbull en andere fris of energie dranken wordt cafeïne genoemd. Theïne is een synoniem voor cafeïne en stimuleert het centrale zenuwstelsel. Hierdoor verminderd Theïne vermoeidheid en het gevoel van vermoeidheid. Theïne zorgt hierdoor voor een alerter gevoel. Theïne in thee De gemiddelde mens krijgt zo ongeveer 300 mg cafeïne per dag binnen. Een kopje thee bevat zo ongeveer 30 mg theïne. Vergeleken met andere dranken die cafeïne bevatten, zit er in de meeste theesoorten minder cafeïne/theïne dan koffie Cola en andere dranken die Cafeïne/theïne bevatten. Theïne zit onder andere in zwarte thee, groene thee, witte thee, oolong thee en pu-erh thee Theine en het menselijk lichaam Cafeïne/theïne in thee wordt langzamer opgenomen door het lichaam als bij andere dranken. Theïne wordt ongeveer binnen een half uur opgenomen door het menselijk lichaam. Gecombineerd met teanine en amino acid zorgt theïne voor een meer stabiele opwekkende werking. Amino acid is een stof die alleen terug wordt gevonden in thee. Amino acid bevorderd de concentratie en geeft bij hoge dosis een ontspannen gevoel. Theïne/Cafeïne is gemiddeld na negen uur verdwenen uit het lichaam. Theïne wordt uitgescheiden via de urine of afgebroken door de lever. Na 12 uur bevat het menselijk lichaam geen sporen meer van theïne. Hoeveel theïne zit er in thee? theïne zit in alle theesoorten maar het theïne gehalte verschilt per theesoort. Zo zit er in groene theesoorten veel minder theine als in zwarte theesoorten, dit komt mede door het productieproces die de bladeren onder gaan. Hieronder staan een aantal theesoorten op een rijtje. De theesoorten met het hoogste theïne gehalte staan boven en de theesoorten met het laagste theine gehalte staan onder: Zwarte thee 60 tot 80 mg theine Oolong thee 40 tot 60 mg theine Pu-ehr thee 40 tot 60 mg theine Groene thee 30 tot 40 mg theine Witte thee 20 tot 30 mg theine Kruidenthee 0 tot 10 mg theine Na een kopje thee zult u weinig merken van de werkingen van theïne. Dit omdat er te weinig theïne in thee zit. Als u systematisch veel thee drinkt verspreid over de gehele dag (ongeveer 6 keer 160 ML) zult u merken dat u minder momenten hebt gehad dat u vermoeid was (mentaal) die dag
Van Zonnatrura heb je speciale theïnevrije thee, maar die vind ik echt niet te drinken. Smaakt naar karton, hihi. Ik drink nu veel Kamille thee, Lindebloesem thee is ook erg lekker. Iemand vroeg iets over kamillethee met honing, die heb je van Pickwick. Ik vind hem niet zo lekker, kan je beter gewone kamille thee nemen en er honing bij doen, maar dat is persoonlijk.
Hey Iellie! Het is niet alleen de theïne die niet goed voor je is tijdens de zwangerschap. Kamille mag je bijvoorbeeld ook niet hebben omdat dit een miskraam kan veroorzaken. Kaneel en zoethout mag je ook niet, zit ook vaak in thee verwerkt. Zo zijn er heel veel kruidentheeen die niet mogen. Kijk maar eens naar deze link: Herbal teas during pregnancy | BabyCenter
Hier heb je een link naar een Nederlandse site, als je even iets naar beneden gaat, dan worden daar specifieke theeën genoemd die wel en niet mogen. Ook hier zie je weer dat kamille in de eerste maanden vermeden moet worden en zelfs gember... Zwangerschap en Kruiden
Ik vind het eerlijk gezegd nu een beetje paniekzaaierig worden. Zo kun je van alles wel zeggen dat ergens staat dat het niet goed is. Ik heb even snel gegoogled en ik vind alleen maar positieve berichten over kamille. Men kan het beste gewoon aanhouden wat er op de website van het voedingscentrum staat: Soms kan wat je eet en drinkt schadelijk zijn voor je ongeboren kind. Daarom moet je hiermee uitkijken: Koffie: drink maximaal 4 koppen per dag vanwege de cafeïne. In thee en cola zit ook cafeïne, maar daarvan mag je, als je geen koffie drinkt, maximaal 8 glazen; Kruidenpreparaten: Neem geen efedra, aloë, sassafras, dong quai, kava kava, absint-alsem, venkel, anijs, komkommerkruid, hoefblad, smeerwortel en boerenwormkruid. Neem niet te veel fenegriek, nigelle, moederkruid, senna, en meidoorn; Keukenkruiden: beperk het gebruik van venkel, salie, dragon, anijs, basilicum, pesto en kaneel. Er staat nog meer, maar dit in het kader van thee en kruiden.
Het is maar net wat je paniek zaaien vindt, ik denk altijd maar zo, een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus ik vermijd het liever dan risico's te nemen...
Volgens mij mag je kamille wel drinken hoor. Op die site van Kalli staat dit: Kruiden die men in een medicinale dosering beter kan vermijden in het begin van de zwangerschap (af en toe culinair gebruik zal geen problemen opleveren) Ik weet niet wat een medicinale en culinaire dosering is, maar volgens mij is thee nog steeds niet medicinaal of wel?