Gordelroos

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jantina, 21 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Wie van jullie heeft er ervaring mee?
    Is het besmettelijk ik dacht van wel....
    Ze hebben het mijn me schoonmoeder ontdekt
    is het wel verstandig er met me kleine heen tegaan?
    want zo iets is niet 1, 2, 3 weg...

Groetjes Jantina

2. girly

girly Actief lid

14 feb 2007
    489
    0
    0
    Volgens mij is het besmettelijk voor mensen die nog nooit waterpokken hebben gehad, dus voor je kleintje is het besmettelijk. dus uit de buurt blijven zou ik zeggen

3. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Mijn schoonvader heeft het ook en het kan idd besmettelijk zijn. Wij blijven uit de buurt op aanraden van de dokter.

Is het besmettelijk?
    Tijdens de gordelroos aanval, vooral op het moment dat blaasjes op de huid aanwezig zijn, kan het virus worden overgedragen aan mensen die nog nooit een varicella-virus hebben doorgemaakt. In de praktijk zijn dit vooral kinderen. Omdat varicella-infecties voor pasgeborenen en babies gevaarlijk kan zijn moeten mensen met een actieve gordelroos het contact met deze kinderen vermijden.
    Andersom is het zo dat bij ouderen die in contact komen met kinderen met een waterpokken infectie door dit contact een gordelroos kan worden uitgelokt.
    http://www.huidinfo.nl/herpzost.html

4. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

mijn oma heeft het ook gehad, jou schoonmoeder mag jou kleine geen kusjes geven en je moet goed uitkijken want die blaasjes die jou schoonmoeder krijgt als die open gaan gaat het over...

5. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Ze heeft ze in haar nek....
    vind het best een beetje eng..

6. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Mijn jongste heeft nu ook net gordelroos (ja ja het is niet alleen iets voor oudere mensne blijkbaar...)
    Ze mag gewoon naa rhet kinderdagverblijf want gordelroos is niet gevaalijk. Ze kan dus wel de waterpokken overbrengen op kinderen die het nog niet gehad hebben. Maar op een kdv zijn de kindjes niet meer zo klein dat het gevaarlijk is.
    Met andere woorden het is voor jou kind niet gevaarlijk. Ze krijgt er hooguit waterpokken van.

Deel Deze Pagina