kunstvoeding klaarmaken met warm water?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door laatje, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik heb nu de 2e kraamhulp in huis en beide zijn ze tegenstrijdig in advisering over voeding. De eerste vertelde dat kunstvoeding alleen gemaakt mag worden met koud water (dit opwarmen bv in magnetron of flessenwarmer), dit omdat in warm water uit de kraan meer bacterieen zou bevatten. Nu heb ik vandaag een andere hulp en deze beweert dat het nieuwe beleid zegt dat je gewoon warm water uit de kraan mag pakken! Op internet kan ik alleen maar vinden dat je geen warm water mag pakken uit de kraan. Wat moet ik hier nu mee? Heeft iemand hier meer over gehoord? Dit nieuwe beleid?

2. jinx

jinx Actief lid

26 nov 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    ik heb ook idd gehoord dat je niet zomaar warm water uit de kraan kan gebruiken.
    ik doe gewoon koud kraan water in een flesje ,dan in de magnetron en daarna de voeding erbij.

gr linda

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    ik zou geen warm water uit de kraan pakken. Daarmee heb je een veel grotere kans op allerlei bactieriën. Bovendien is het in de magnetron toch zo warm.

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat warme water uit de kraan heeft al een tijd in de de boiler van de cv gezeten, en je hebt dan idd kans op bacteriegroei... Gewoon koud water uit de kraan, en even in de magnetron.. Is zo gepiept! :D

5. Mamary

Mamary Actief lid

20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    ik kook mijn water altijd, dan flesje maken, en dan laten afkoelen in een kom koud water

6. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ik heb ook begrepen dat je het water eerst moest koken en daarna pas mocht mengen met voeding en evt opwarmen in de magnetron

7. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik kook mijn water ook altijd, maar nu hoorde ik dat dat helemaal niet meer hoeft. Zou fijn zijn als ik gewoon water uit de kraan zou kunnen pakken en dit dan opwarmen in de magnetron. Wel vervelnd hoor al die tegenstrijdige berichten. Ben benieuwd wat het cb hierover zegt. Tot dan zal ik het water blijven koken denk ik....

8. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ik kook spa blauw! omdat spa blauw tegen buikkrampjes zou zijn...

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Ik kookte eerst het water ook altijd, maar gebruik nu gewoon kraanwater dat ik opwarm in de magnetron. ( ook een tijdje barleduc gebruikt ivm krampjes, maar maakte niet echt verschil.)

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik kook 's ochtends gewoon een volle waterkoker met water en dat gebruik ik dan voor de rest van de dag.

11. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik heb ook 2 pakken bar le duc gebruikt, maar merkte weinig verschil. Nu kook ik iid een waterkoker en de rest van de dag gebruik ik het gekookte water. Als het afgekoeld is, dan leg ik het in de koelkast. Is eigenlijk net zo handig, maar toch als het nog makkelijker kan. Ik ben redelijk lui aangelegd, hahaha

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    @kirst78: hihi, ik dus ook. Gebruik nu sinds een paar dagen kraanwater en tot nu toe geen problemen mee gehad hoor.

13. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hoi ik werk op een kinderdagverblijf en daar moeten wij alle officiële regels volgen.

Kunstvoeding: Koud water opwarmen in de magnetron. Koken hoeft niet, maar bij kinderen die last hebben van krampen wordt het door het CB wel geadviseerd.

14. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Dat had ik hier precies hetzelfde. De eerste kraamhulp vertelde afgekookt water te moeten gebruiken en toen de 2e kraamhulp kwam vertelde me ook doodleuk dat ik gewoon warm water uit de kraan kon gebruiken. Ik heb dit geen 1 keer gedaan, ook niet door de kraamhulp. Ik gaf zelf aan dat ik afgekookt water wilde gebruiken! Gebruik nu nog steeds trouwens afgekookt water. Er is een enkele keer geweest dat hij gewoon kraanwater heeft gehad... Vind het zelf gewoon een prettiger idee!

15. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Eerste 2 weken ofzo hebben we gekookt water gebruikt. Daarna gewoon kraanwater. Nooit problemen gehad.
    Ik heb trouwens nog nooit gehoord van warm water uit de kraan gebruiken voor voeding... :(

16. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    gewoon water uit de kraan en dan beetje gekookt erbij en dan precies de goede samenstelling (als je een 210 fkles maakt 140 koud en 70 kokend)

17. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik moet er wel bij zeggen dat ik voor Jelle al na een week flesvoeding met gewoon water overgegaan ben op Spa... Het kraanwater kookte ik, maar met Spa hoeft dat niet, volgens het CB.

Eigenlijk kook ik alleen water als ik wegga, halve iter in de thermoskan, halve liter koud mee, en wegwezen... :D

18. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    bij allebei koud water uit de kraan en opwarmen in de magnetron
    warm water uit de kraan zou ik zeker niet gebruiken

19. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hhmm durf het bijna niet te zeggen maar hier gebruiken we gewoon warm kraanwater!

de kraam zei dat er net een nieuw beleid was waarbij je gewoon warm kraanwater mag gebruiken, opwarmen in de magnetron mocht ook.

onlangs is het nog op het journaal geweest trouwens dat barleduc water dezelfde bestanddelen bevat als kraanwater, :( .

moet zeggen dat het hier al 9 weken goed gaat met de voedingen!

joyce

20. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

Hier vanaf dat we zijn begonnen met de fles..
    gewoon warm water uit de kraan..
    Hier geen problemen mee

Deel Deze Pagina