Gordelroos

Discussion in 'Gezondheid' started by Kimberley1603, Sep 27, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kimberley1603

Apr 8, 2016
    64
    1
    8
    Goedenavond allemaal.

Vanmorgen bij de huisarts geweest omdat Ik last had van rode jeukende bultjes op mijn rug. Het blijkt dus gordelroos te zijn.. volgens míjn huisarts is het nu niet schadelijk voor de baby omdat ik 31 weken ben nu. Maar dat het wel weer gevaarlijk is als het er vlak voor de bevalling nog is, ik ben 28 november uitgerekend dus ik hoop heel erg dat het snel over gaat! Nu is mijn vraag heeft iemand hier ook wel eens gordelroos gehad tijdens de zwangerschap? En hoe lang duurde het voor het over was? En weten jullie wat de baby ervan kan krijgen?stel het is er nog als ik ga bevallen. Kan ze er bijvoorbeeld aan dood gaan dan? Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven op mijn vragen.

2. Jingle

Jingle Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    1,200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Ik heb even gegoogled en op de website van het RIVM staat dat er geen gevaar is voor je baby tijdens de bevalling zolang je zelf ooit waterpokken hebt doorgemaakt. (Zelfde virus) Je kind is dan beschermd door jouw antistoffen.

3. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Als je gordeloos hebt, heb je per definitie waterpokken gehad. Dus lijkt mij geen probleem. Ik vind het alleen raar dat het jeukt. Meestal doet het pijn.

4. Luthien31

Luthien31 Actief lid

Apr 9, 2017
    195
    46
    28
    Female
    Ik heb in mei gordelroos gehad, deed pijn, maar het jeuken was nog erger. Ik heb een zalfje van de ha gekregen om de jeuk te verzachten en na een week of 2/3 was het over. Ik heb alleen nog de vlekken er staan, maar dan zonder jeuk en pijn. En er is mijnverteld door de ha dat alleen het vocht uit de blaasjes besmettelijk werkt. Zelf heb ik het niet gehad tijdens een zwangerschap, maar ik denk wel dat het voor begin november over is.

5. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Het is een herpes virus, herpes zoster. Volgens mij is het grootste gevaar dat ze er virale meningitis ( hersenvliesontsteking) door kunnen krijgen, maar dat kan ik niet helemaal goed terug vinden. Ik zou anders je ha nog even specifiek hiernaar vragen, die heeft er immers voor geleerd ;).

Hier nog wat achtergrond info: https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/101-herpesvirussen
    Is trouwens niet zo dat jouw antistoffen je kind beschermd. Helaas.

6. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

Jan 14, 2015
    781
    198
    43
    Ik zou even contact opnemen met je verloskundige of gyn, die kan je t precies vertellen voor de bevalling en denk dat die t ook wel moet weten...

7. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Ik heb het niet tijdens de zwangerschap, maar als kleuter gehad (nog wel lichte littekens), het was in twee of drie weken weg.
    Inderdaad, even bellen met je verloskundige, die weet er vast meer over.

Share This Page