Gordelroos

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Veldboeket, 25 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veldboeket

Veldboeket Actief lid

11 dec 2015
    223
    86
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Goedenavond,
    Ik ben vorige week in contact geweest met iemand die paar dagen later gordelroos heeft ontwikkeld. Ze heeft me toen 3 zoenen gegeven. Nu heb ik doktersassistent gesproken en die zeiden in tegenstelling tot bij mijn vorige zwangerschap dat ze niet in het systeem hebben staan of ik waterpokken heb gehad en mijn moeder weet het niet (bij vorige zwangerschap had ik het wel gehad zeiden ze, heel raar). Maar goed nu poeieren ze me af met een link van rivm. Terwijl hier staat dat je dat gewoon kunt laten onderzoeken en als je binnen 96 uur bent je er nog iets aan kunt doen. Echter dat is al te laat maar voor een volgende keer dat ik in aanraking kom wil ik dit wel weten. Dit is toch een vreemde gang van zaken? Zijn er mensen met ervaring? Ik ben nu in de zeer kritische periode waarin waterpokken zeer ernstige gevolgen hebben voor de baby namelijk. Doktersassistente zei ook dat gordelroos ook via mond en lucht overdraagbaar is terwijl op rivm staat alleen via contact met de blaasjes. Dit is toch raar allemaal? Maak me lekker zorgen nu.

2. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Geen zorgen maken. Gordelroos is alleen overdraagbaar via vocht uit de blaasjes. Lijkt me niet dat je daarmee in contact bent geweest.

Het is wel raar dat men niet weet of je waterpokken hebt gehad. Dit zou ik aankaarten bij je verloskundige. Als je het niet hebt gehad of het niet weet hebben ze daar vast beleid voor.

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ze kunnen met bloedonderzoek kijken of je waterpokken hebt gehad. Hebben ze bij mij ook gedaan rond de 12wk zwangerschap. Had de uitslag de dag erna.
    Ik heb geen antistoffen. Was ook in contact geweest met iemand met gordelroos.. In m'n werk iemand ermee moeten verzorgen.
    Hier niks opgelopen ondanks het verzorgen ervan. Had wel handschoenen aan gelukkig.

Als je niet in contact bent geweest met de blaasjes valt het vast mee. Al snap ik je zorgen heel goed.

4. Veldboeket

Veldboeket Actief lid

11 dec 2015
    223
    86
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dank voor je geruststelling. Idd dan kan het haast niet anders dan goed gaan

5. Veldboeket

Veldboeket Actief lid

11 dec 2015
    223
    86
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wow voor jou ook spannend geweest. Ik heb vandaag bloed laten prikken. Maar niet met spoed omdat het contact te lang geleden was dus iets doen kunnen ze niet. Maar voor de toekomst wel handig te weten. Geen idee wanneer ik het hoor. Stiekem toch spannend

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ja het is ook spannend. Maar je hebt zelf nog geen klachten? Dat is al positief :)

7. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Mijn man heeft pas ook gordelroos gehad en ik weet ook niet of ik waterpokken heb gehad.
    Ik was ook heel erg bang, maar uiteindelijk hebben mijn zoontje en ik nergens last van gehad gelukkig.

8. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Maar dat zou je moeder toch juist moeten weten?? Zoiets vergeet je niet van je kind lijkt me...

Deel Deze Pagina