Hallo dames (en de eventuele heren die op dit forum zitten ) Sinds kort heeft ons kleine nichtje de trap ontdekt waardoor ze telkens halverwege de trap zit. Dit is uiteraard niet de bedoeling en we hadden al tijden terug een hekje willen plaatsen. Wil niet het geval dat er geen enkel trapje te vinden is die wij in onze situatie kwijt kunnen :x Ik heb even wat rondgespeurd op internet/google/marktplaats om te kijken hoe andere mensen dit oplossen. Ook heb ik het forum hier afgespeurd maar ik ben er nog niet helemaal uit. Ik heb de volgende twee mogelijkheden op internet gevonden maar het betreft bij ons de trap in de woonkamer. Dus we kijken hier de hele dag naar. Ik vind de bovenste optie op zich nog wel netjes, maar vraag me af of het wel veilig is aangezien ze dan nog steeds op de eerste/tweede trede kan gaan staan. De tweede optie vind ik er eigenlijk niet echt uitzien omdat het hekje dan zo raar op de trede staat. iet in dezelfde lijn als de trede. View attachment 153965 Hebben jullie nog ideeen voor mij ? Nu is het gewoon goed opletten als ze er is. Maar zoals jullie kunnen zien ben ik zelf ook zwanger en zit ik dus over een aantal maandjes iedere dag met een kleine in huis en vind ik het dus erg belangrijk dat we dit zsm regelen. Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen
Een vriendin van me heeft ook de trap in de kamer en daar zijn de onderste vier treden (geloof ik) ook open. Zij heeft het opgelost door een grondbox te kopen en rond de trap te zetten. Voordeel van dat ding is dat ze elke hoek van de kamer voor zoonlief kan afzetten zodat hij een veilige speelplek heeft. Waar ze het ding gekocht heeft weet ik niet.
Heb je al eens gedacht aan het rolhekje van Lascal? Deze kun je ook schuin bevestigen en als je hem niet gebruikt laat je hem open staan en zit hij ook niet in de weg. Lascal Ltd | KiddyGuard - houdt uw kind aan de veilige kant Geuther heeft ook hekken die je rondom de trap zet. Dit zijn klem hekken dus je hoeft niet te boren maar ze nemen wel veel plaats in. Konfigurationsgitter - Geuther Kindermöbel und -geräte GmbH & Co. KG - Aus Liebe zum Kind
Bedankt voor jullie reacties. Ik had inderdaad ook al die hekjes gezien die je om de trap heen kunt zetten. Ik vind dat niet zo'n erg fraai gezicht aangezien de trap bij ons in de woonkamer zit. Je kijkt er dus de hele dag naar. Daarnaast heeft onze hond zijn plaats onder de trap. Ergens anders hebben we namelijk geen plek voor zijn kleed en hij vind het heerlijk Dus een hekje om de trap heen is ook daarom geen optie want dan kan hij niet op zn plaats liggen. Dat rolhekje had ik inderdaad ook gezien. Ik wist niet dat deze ook geschikt was om schuin te monteren. Ook helaas vind ik dit niet zo'n mooie optie maarja we moeten toch een keer wat hebben.
ik denk dat je in deze niet voor het mooie effect moet gaan, maar voor het functionele en veilige. ik denk als je geen hekje eromheen wilt zetten je weinig anders heb dan die op de foto's.( rolhekjes ken ik niet eigenlijk) ik had indertijd een schaarhekje op de derde tree, maar die mogen niet meer verkocht worden heb ik begrepen.
wij hebben de zoldertrap net als trap 1 op de foto.. dus zodat er geen hekje bij de eerste trede geplaatst kan worden.. mijn pa heeft dit opgelost door een stukje zijkant er bij te plaatsen van hout.. verfje erover en het lijkt net of dit bij de trap hoort.. en zo kan er dus makkelijk elk traphekje voor.. verder heb ik voor de trap naar beneden een kiddyguard.. maar voor de trap naar boven (dus vanaf beneden gezien) heb ik niks.. maar is hier ook niet interessant genoeg..
ik heb een rolhekje en vind het lelijke opzich nog wel meevallen hoor! zeker als je hem niet gebruikt (bijv als hij/zij slaapt) neemt het bijna geen ruimte in
Wij hebben ook een moeilijke trap, een open trap in de huiskamer die ook nog wat scheef staat (oud houten huisje). Wij hebben ons traphekje van http://www.traphekjes.nl Zij hebben voor alle onmogelijke trappen een oplossing. Je kan naar hun ook een foto van je trap sturen en zij geven dan advies. Zo heb ik het met onze trap gedaan en ze hebben een prima oplossing gevonden. Bij mij staat er uiteindelijk een hekje voorgevouwen. Had verwacht op de tredes uit te komen maar hun hadden een geel flexibel hek wat met onze scheve trap, scheve muren en beperkte ruimte prima te plaatsen was
Die mogen eigelijk niet meer verkocht worden. In het verleden zijn er veel ongelukken gebeurd met die dingen ( vingers die tussen de scharen kwamen en het klimmen over de hekjes heen) vandaar dat ze uit de handel zijn gehaald. Dus als je zoiets plaatst is oplettendheid echt een must. Opletten moet je natuurlijk altijd wel maar toch
Klopt. Maar wij hadden hem onder aan de trap. Dus het was ook niet zo mocht kk er tegen aan vallen dat kk er tussendoor kon floepen naar beneden. ( boven zou ik hem nooit geplaatst hebben) Maar eroverheen klimmen kan mi niet. Het loopt in een soort van visgraat, dus erop klimmen kan niet+ dat ze niet zo stevig zijn als de normale traphekjes ( die je bovenaan een trap plaatst). Dus denk niet dat er op geklommen kan worden ( is hier nooit gebeurt iig) En vingers ertussen... ja dat ding is toch dicht? Hij zit dan aan een scharnier vast, dan kunnen de vingers er niet tussen komen. Wel natuurlijk als hij open staat en ze er mee gaan spelen. ( op een gegeven moment was de tijd dat ik hem gebruikte hier ook voorbij en hing hij nog wel op en toen heb ik ook wel gezegd : pas op je vingers) Maar voor ons was het de ideale oplossing bij deze trap. Simpelweg omdat een andere niet kon. Btw als kk een nieuwe kamer krijgt en hij is niet weg, gaat hij gewoon bovenaan de trap. Kk moet dan nl net een andere afslag nemen naar onze slaapkamer. En anders ligt kk beneden en dat traphekje houdt wel tegen. ( nu is kk groot genoeg, maar vind het zelf een veiliger idee)