billenzalf

Discussie in 'Verzorging' gestart door Joeja, 6 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ik ben na bijna 8 maanden door mijn voorraad bilproducten heen dus moet binnenkort iets gaan bijhalen. Maar er is zoveel...
    Wat smeren jullie op de billen van de kleine? En wat van welk merk bevalt het best?

gr. joeja

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij smeren bij rode billetjes Bepanthen.
    rode billen creme van dr.Vogel bevalt ons ook goed!

Verder hoor ik vaak dat mensen Sudocreme gebruiken, maar die gebruik ik eigenlijk nooit voor de kleintjes!

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik gebruik gewoon zinkzalf. Ik heb de soort van etos en neutral, vind die van neutral erg prettig :D

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik gebruik lanette vaseline zalf van de apotheek. Gewoon een vette zalf. Dat is dan voor dagelijks gebruik en als Thijmen last heeft van rooie billetjes (tandenluiers oid) dan gebruik ik bepanthen. Zinkzalf of sudocreme gebruik ik nooit, daar wordt het alleen maar erger van.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hier ook Bephanten, en dan alleen als zijn billen rood zijn, wat maar zelden gebeurt. Voor de rest smeer ik nooit.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij gebruiken als de billetjes rood zijn sudocreme, dan is het meestal na een dag alweer over. En dan gebruiken we niks meer.

7. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    ik gebruik sudocrem of bepanthen. werkt allebei prima!

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier meestal sudocreme. Als het een aantal dagen aanhoud (tandjesluiers) dan wil ik ook nog wel eens tussendoor smeren met natusan luierzalf. Ik heb eens gehoord dat variatie in zalfjes ook wel eens wil helpen. Geen idee of dat zo is, maar het wordt er in ieder geval niet erger van.

9. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Natusan Luierzalf!

10. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Meestal Sudo, maar als ze rood zijn en voor de nacht gebruik ik Weleda, echt superspul!

11. mama1

mama1 Actief lid

18 aug 2008
    189
    0
    0
    Bepanthen!

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier precies hetzelfde, als Louise geen rode billen heeft, smeer ik er ook niks op.

13. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ik smeer Mustela aan Ana-Lucia haar billetjes en als het wat rood zou zijn door tandenluiers dan zinkzalf.

14. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ik ga morgen een tube bepanthen halen (ik had al eerder een proeftuubje maar dies op) en ik denk dat ik het toch bij normale zinkzalf hou. Ik smeer dat altijd voordat ze voor de nacht naar bed gaat, dan maakt zo'n luier toch een lange zit en dan vind ik het prettig als er een beschermlaagje op de batsjes gaat :)

Dank jullie voor de antwoorden.

15. mamaloew

mamaloew Actief lid

24 apr 2008
    203
    0
    0
    Limburg
    Sudo of bij hele rode billen balneum rode billetjes

16. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    goh, lees ook mensen die niet smeren. Ik dacht dat dat altijd moest. |Heeft het huidje dan niet teveel last van de urine en ontlasting?

17. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle heeft over het algemeen nooit ergens last van gehad... Net als hij tandjes krijgt ofzo, maar voor de rest niet... Sommige kindje zijn gevoeliger voor rod billen als andere...

18. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Ik smeer ook alleen maar als het nodig is en gebruik dan sudocreme of bepathen.

19. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Bij 'gewone' rode billetjes smeer ik Bephanten (de zalf), en wanneer Simons billetjes echt open liggen doe ik er groene leem op. Heb ik van het KDV ook, 's avonds de groene leem (bij de natuurwinkel) erop en 's ochtends zijn z'n billetjes weer dicht!

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nog nooit van gehoord dat je moet smeren. Ons is juist verteld dat je als er niks aan de hand is niet moet smeren omdat het huidje daar juist dunner/teerder van word. Wij hebben dan ook pas een enkele keer zalf op de billetjes gesmeerd. Verder hebben ze nooit last van rode, geïrriteerde of kapotte billetjes.

Deel Deze Pagina