Nieuw probleem.. Avond voeding en nacht drama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissDonna, 25 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissDonna

MissDonna Fanatiek lid

26 nov 2013
    1.003
    233
    63
    Vrouw
    Eerst was in bed leggen een drama, dit wat ik nu wil vragen speelde ook al maar vond naar bed brengen vervelender ivm huilen.

Nu is het zo dat wij vanavond om half 8 150/5 hebben gegeven. Omdat hij om kwart over 5 een 180/6 kreeg en niet helemaal op. Tussen in de laatste slokjes opgedronken. Meneer bleef mopperen en nog een fles gemaakt de 150 dus. Toen naar bed.

En nu kwam hij weer om half 10. En dit is de laatste tijd elke keer zo. Ik kan de klok er gelijk op zetten dat Hij vanavond om half 1 1 uur weer komt en dan rond 3e misschien 4e weer.

Ik moet zeggen dat dit een beetje op gaat breken.. Overdag kan hij goed 4 uur er tussen, en krijgt hij een fruit/groente hapje er bij. Soms een paar happen tot een heel potje verschilt enorm.

Wie heeft er een idee, ik zou graag terug willen naar 11 uur de fles. En dan rond 3e weer en dan rond 7e weer. Maar het lijkt wel alsof hij in de nacht niet langer als 3 uur kan slapen?? Hij heeft geen speen, wilt deze ook niet. En z'n handjes pakt ie ook niet meer. Hij gaat gewoon huilen dan..

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Wanneer hij een fles niet leegdrinkt dan zou ik het restant gewoon weggooien en niet meer iedere keer slokjes aanbieden. Hij geeft immers zelf aan dat hij op dat moment genoeg heeft gehad.

Op hoeveel flessen zit hij nu dan als hij zovaak komt en hoeveel geef je hem dan?
    Is het een optie om een extra eetmomentje aan te bieden overdag?
    Dus een fruithapje +groentenhap of twee keer een groentehap?
    Vaak als ze overdag genoeg eten en drinken laten ze flessen vallen....en dan hopelijk in de nacht.
    Nu is het niet zo dat je hem moet volproppen overdag natuurlijk. Als hij zelf niet wilt dan niet, maar misschien is hij zelf ook we toe aan iets meer vast voedsel.

3. MissDonna

MissDonna Fanatiek lid

26 nov 2013
    1.003
    233
    63
    Vrouw
    Hij krijgt overdag al fruit en groenten hapjes. Zoals ik vermeld heb. Alleen ene keer meer als de andere keer. Het zijn nog oefen hapjes natuurlijk.

Hij kreeg deze slokjes vanavond nog want het was nog warm, en hij wilde het nog wel hebben. Wss was het een beetje gezakt.

Overdag krijgt hij dus genoeg, misschien is het al een patroon die doorbroken moet worden? Al beweren ze dat je kindjes tot 6mnd niet kan verwennen..

Vanaf dag 1 aan de borst viel meneer al in slaap met flesjes. Uur geleden heeft hij ook 50ml laten staan en is ie in slaap gevallen.. En word dat echt niet meer wakker. Ja over 3 uur..

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dit is een typische leeftijd om opeens meer honger te hebben. Gewoon even in meegaan. Komt wel weer goed.

5. Aardbeitjes

Aardbeitjes Bekend lid

24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    Een kindje kun je natuurlijk niet programmeren naar tijden die jou goed uitkomen. Moet je ook niet willen, lijkt mij.
    Heeft hij echt honger of wilt hij even jouw aandacht en warmte voelen? Mijn kleine deed dit ook met 5/6 maanden. Ging vanzelf weer over.

6. MissDonna

MissDonna Fanatiek lid

26 nov 2013
    1.003
    233
    63
    Vrouw

Zou hem best wel in willen programmeren hoor voor de nacht haha. Bij alle vrienden jn de omgeving slapen ze allemaal al vanaf 3 maanden als het niet al eerder is door. Ik wil ook wel weer eens een nacht door slapen haha

Nee maar ik snap je, maar ik ben wel bang dat dit een gewoonte is die dan doorbroken moet worden. Maar als jullie zeggen gaat wel over. Hoop ik dat maar. En niet pas als die 1 is ofzo.. Ik moet weer studeren, dus zou lekker zijn 1x Ipv 2 of soms wel 3 of 4x er uit in de nacht.

7. Aardbeitjes

Aardbeitjes Bekend lid

24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    Ik snap je wel ;) een nacht slaap is heerlijk he. Maar vergelijk je kindje svp niet met anderen. Ik kreeg daar altijd jeuk van hoor. 'Oh slaapt ie nog niet door? Mijne al met .... weken'. Ja en? Ik sloeg ze altijd om de oren met alle (wetenschappelijk onderbouwde) argumenten waarom nachtvoedingen super gezond zijn :)
    Mijn zoontje heeft dit een aantal weken gedaan en met 7 maanden niet meer. Hij sliep vanaf toen in zn eigen bedje, dat heeft ook geholpen denk ik.
    Als je toch de fles geeft kun je het dan niet met je partner afwisselen?

8. MissDonna

MissDonna Fanatiek lid

26 nov 2013
    1.003
    233
    63
    Vrouw
    Wij slapen ivm verbouwen met z'n alle in 1 grote kamer. De kleine heeft wel een eigen hoek, met 3 muren en een gordijn die evt dicht kan.

Dus al zou mijn partner voeden ben ik nog klaar wakker. Ik doe het ook liever zelf, eigenlijk. Ik val ook zo weer in slaap. Hij slaapt wel al heel goed in z'n eigen bedje.

9. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Mijn zoontje is een week jonger en zit in precies dezelfde fase. Hij slaapt al heel lang door maar komt nu ineens ook voor een flesje rond middernacht of midden in de nacht. Irritant, maar als hij honger heeft kan hij er niks aan doen. Ik geef de flessen op verzoek en heb geen vast ritme, daar houden we allemaal niet van. Tegen de tijd dat je denkt dat je een ritme hebt verandert het toch weer, dat is alleen maar frustrerend. Meestal drinkt hij vier flessen van 180+6, en soms 5.
    Een late fles om 23.00 uur zou ik alleen geven als hij er zelf om vraagt. Het verstoort anders alleen maar zijn slaapritme. Ik heb deze week nog een late fles gegeven omdat zijn 4e fles al om 17 uur was. Had ik meteen spijt van, want hij sliep pas weer twee uur na die fles, en kwam vervolgens nog 2x 's nachts. Helemaal van slag :)

10. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Volgens mij heeft het juist te maken met het starten van bijvoeding. Daar moeten de darmen en spijsvertering ook aan wennen, aan groente en fruit. Bij alledrie sliepen ze dan bij mij een periode onrustiger. Gaat weer over :)

11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    T gaat over, dat hebben we hier ook gehad. Werden gek van t wispelturige en onvoorspelbare. Komt wel weer in een normaal ritme. Wij hebben die periode weer even een tijdje spuugdoekjes met onze luchtjes ingezet dat hielp ook een beetje.

12. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.505
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Je kunt proberen om vanavond de 180 en 150 fles om te draaien.
    Dus 150 om 17.15 en de 180 voor het naar bed gaan.

En als dit niet werkt misschien als laatste fles een papfles proberen ipv. alleen melk?

13. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Ja het gaat over!
    Wij hadden dat ook rond die leeftijd, maar opeens ging ze doorslapen. Ze ging dus van 2-3 flessen per nacht naar 0. Wij hebben haar altijd gevolgd en hebben nu een supergoed slapend kind, dus ze is er niet door verwend. Ja, het is zwaar, ik weet nu ook niet meer hoe ik dat toen deed...gewoon werken op 5 onderbroken uurtjes slaap per nacht ;) Maar het is gelukt!

14. kikibaby1988

kikibaby1988 Actief lid

28 sep 2016
    348
    25
    28
    sahm
    Brugge
    Hier hetzelfde
    Mag volgend kind en gezin ook geen slokjes tussenin geven maar doe het toch zeker als ze fleske niet volledig opdronk

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Gewoon aan toegeven. Kan een groeispurt aankomen.
    Is het trouwens echt honger denk je? Rond deze leeftijd kan het juist ook mama honger zijn.

En dat kinderen om je heen doorslapen is eigenlijk minder normaal dan dat ze wakker worden ;). Hier zeker tot 15 mnd nog 1 nachtvoeding maar vaak ook 2 ( wel bv). Het is zwaar maar het wordt echt wel beter.

Deel Deze Pagina