Aaarg doorkomende tandjes!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by belliebel, Aug 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Hallo allemaal,

Ons zoontje is nu ruim 6 maanden, en ik wist al dat er tanden aan zaten te komen. Hij kwijlt verschrikkelijk erg en stopt alles in zijn mond. Als hij niks binnen handbereik heeft, dan gaan zijn handjes erin. Logisch, want het doet zeer.

Sinds het weekend is hij jengelig, huilerig, weet hij niet wat hij wil. Overdag gaat het opzich goed hoor. Maar 's avonds komt hij moeilijk in slaap, terwijl hij altijd zo goed in slaap viel. Niet erg, want ik zit graag lekker met het te knuffelen. Vanavond viel hij voor het eerst weer lekker snel in slaap. Dat gaat goed dacht ik! Tot een uur later. Krijsend werd hij wakker. Maar wat te drinken gegeven, en een kleine 10 minuten later gaf hij over. Ook een beetje avondeten kwam mee, het rook echt naar braaksel. Zielig, maar daar doe je niets aan.

Ik gebruik nu chamodent. Hij vind dit heerlijk spul, want als hij dat flesje aan ziet komen, gaat zijn mondje wagenwijd open. Maar het lijkt niet echt hel veel te helpen. Heb al wel rond gesurfd, en sommige ouders zeggen dat je chamodent pertinent moet gebruiken om dit goedje te zien werken. Maar je mag chamodend maar 6 maal per dag geven (geloof ik)

Zijn er nog andere middeltjes verkrijgbaar die beter werken als chamodent? Zetpilletje heb ik er gister gebruikt, en dit lijkt wel iets te werken. Maar ik wil ook niet dat ik elke avond een zetpil moet geven omdat hij anders niet zou kunnen slapen, en het lijkt me ook niet goed om het elke dag te doen.

Ideeén en tips zijn welkom, meer dan welkom zelfs:D.

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    ik gebruik dentonox ofzo iets. werkt wel goed.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb nooit niets gebruikt. ja een ijsklontje in een hydrofiele washand.

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik gebruik ook nooit iets. Het werkt allemaal niet.
    En als hij echt enorme pijn heeft dan krijgt hij een zetpil. Dan maar een paar avonden voor het slapen gaan een zetpil. Vind het ook zielig om hem pijn te laten lijden.
    Sterkte voor je mannetje!

5. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

Jul 20, 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn zoontje is het momenteel ook een tandendrama. Ik heb ook Dentinax in huis en dat werkt alleen een klein beetje omdat het hem afleidt van de pijn, maar als hij echt pijn heeft dan geef ik hem echt wel een zetpilletje hoor. Verder laat ik hem bijten op een bijtring zodat de tandjes er sneller door zijn. Meestal is het binnen een paar dagen weer over dus ik geef hem liever een zetpil voor die paar dagen (1 per dag - meestal voor het slapen - volstaat). Succes!

6. kim0503

kim0503 Bekend lid

Apr 10, 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ik gebruikte ook altijd chamodent en werkte prima. Dentinox ook wel eens geprobeerd maar dat vind ik weer lastig omdat je het moet smeren op de pijnlijke plek, en hoe weet je nou precies welke plek pijnlijk is. Ik zat me van de week continu te focussen op een 3e ondertandje omdat die plek ontzettend dik is en rood ( de aanwijzingen dat er een tandje doorkomt, toch??) kijk ik gister in zn mondje is er gewoon boven een kies door, terwijl ik dus eerder daar niks gezien heb hahahaha. Als de middeltjes niet werken geef ik gewoon een para hoor, ik ga mn ventje geen pijn laten lijden doe ik zelf ook niet.
    Verder is het gewoon erdoorheen moeten helaas, je kan niet veel meer doen.
    Succes.

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    ik gebruik ook wel een vibercol dat zijn zetpillen en werken ook wel erg goed.

8. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    wij hebben dentonax of iets, maar eigenlijk maar 1 keer gebruikt.
    Komkommer en koude toetjes deden het hier altijd goed (ook 's nachts).

9. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    3,369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    wij hebben bonjela. dit is alleen in Engeland verkrijgbaar. maar via e-bay kan je het ook kopen. dit verdoofd het wat beter dan al die dingen die hier op de markt zijn. mijn zoontjes hebben er echt profijt van gehad

10. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    thnx allemaal voor jullie antwoorden. Ik ga straks eens even kijken bij de etos en vragen wat ze allemaal hebben. Denk toch wel dat ik dentinox ga halen.

Share This Page