Goedenavond sexy mama's, Kan iemand me vertellen wat dit letterlijk betekent; Reiskosten; Indien de in lid 1 en 2 bedoelde regeling niet tot stand komt, heeft de medewerker ter zake van het eenmaal dagelijks heen en weer reizen van zijn woning naar zijn werk minimaal recht op een tegemoetkoming in de reiskosten van 8 cent per kilometer ongeacht de wijze van vervoer voor zowel de heen- als terugreis. De maximale vergoeding is gebaseerd op een enkele reisafstand van 30 kilometer. Enkele reis is voor mij verder ongeveer 37 km. 5.20 euro benzine alleen heen. 10.40 heen en terug. Op internet vind ik alleen maar dat de meeste ook echt maar die 8 cent krijgen. Maar geld dat alleen voor de heen weg of ook terug weg?
Als ik het zo lees krijg je per rit max 30 km vergoed. Dus voor heen- en terug dus 60* 8 ct. (4,80) Kilometervergoeding voor woon-werkkilometers zijn meestal niet volledig dekkend hoor. Ik zit op 55 km enkele reis, en krijg ook maar voor max 30 km vergoed. De rest is voor mezelf. Ik kan tegenwoordig gelukkig carpoolen met een collega, dus dat scheelt. Door het carpoolen kan ik er zo ongeveer mn dieselkosten van betalen. Verzekering en wegenbelasting kan ik er niet van betalen.
Precies, zo lees ik het ook. Wel goed bijhouden, want als je een groot deel (ik geloof 70%?) zelf betaalt mag je het aftrekken van de belasting Reiskosten zijn inderdaad vaak niet dekkend. Sterker nog, manlief werkte voor een grote gemeente met auto-ontmoedigingsbeleid, oftewel reiskostenvergoeding met de auto was ruk. Alleen moest hij niet in het centrum zijn, maar in het industriegebied ver buiten de bewoonde wereld, waar niet eens OV kwam, en zelfs fietsen vanaf de dichtstbijzijnde hub geen optie was! Ik geloof dat we 200 euro per maand toelegden bij een netto salaris van zo'n 1300 euro. Hij is er mede om die reden weer opgestapt toen we niet meer van dat salaris afhankelijk waren.
Bedankt voor de reacties. Ik ben nog even voorzichtig om wat te geloven omdat je meestal alleen maar enkele reis betaald krijgt. dat zou dus 2,40 per dag zijn.
Ik zie dat nauwelijks voorbij komen in mijn werk hoor... Zoals ik het lees krijg je inderdaad 4,80 per dag vergoed Er staat toch ook duidelijk dat die 30 km geldt voor de enkele reisafstand.
Er staat toch voor zowel de heen als de terugreis? Dan krijg je dus 4,80 vergoed. Maar 8 cent is weinig zeg. Ik krijg zelf 19 cent voor een reis van 170km totaal (86 km enkele reis) 142 euro per maand is het in ieder geval.
haha nijntje en chiggy; Ik weet dus niet of dat er duidelijk staat, wat dat betreft ben ik een beetje dom. Je kan het op 2 manieren lezen. Maargoed, dat zou mooi zijn dan krijg ik bijna de helft vergoed :O
Denk echt wel dat je vergoeding krijgt voor de heen en terug weg. Ik werk zelf in de gehandicaptenzorg, en er is nog een extra 'vergoeding' inruilregeling, dit heeft iets met belasting te maken. Belastingvoordeel reiskosten woon-werkverkeer | Financieel: Belasting Door deze regeling moet ik over de eindejaarsuitkering/ vakantiegeld minder belasting te betalen.