wij hebben op de babykamer alleen nu nog maar rolgordijnen in het creme. deze laten veel licht door.is het verstandig om nog over gordijnen te kopen in donkere kleur.? sommige zeggen dat de kleine ook moet wennen aan dag en nacht en dat het niet nodig is om het kamertje donker te maken.. iemand tip? ervaring?
Ik heb me dat ook afgevraagd. Maar het werd me toen afgeraden om verduisteringsgordijnen te nemen aangezien die kleine idd moet wennen aan dag en nacht. Bovendien is het de 1e weken juist goed om een baby in het licht te leggen omdat ze anders geel kunnen gaan kleuren. Heb nu een rolgordijn met daarover heen een ongevoerd katoenen gordijn. Die laatste is eigenlijk meer voor de gezelligheid. Maar houdt ook evt wat extra felle zon tegen.
Voor overdag lijkt me dat je gewoon het licht in het kamertje kan laten, Maar in de avond moet het toch donker. Als alles goed gaat komt ons kindje in april en is het in de avond weer lichter. Als de baby moet wennen aan dag en nacht zul je wel moeten verduisteren in de zomermaanden. Ik doe het dus wel in de avond. Maar overdag niet.
Ik heb het wel. Maar mijn verduisteringsgordijn kun je op iedere hoogte instellen. Ik wil dus overdag óf geen gebruik maken van het gordijn óf het maar een stukje dicht doen. Ik denk dat als ze een aantal maanden zijn, het wel fijn is als je een verduisterend gordijn hebt. Zeker als het richting de zomer loopt en het pas heel laat donker wordt. Dan kun je voor het nachtslaapje alles donker maken en heb je weer een duidelijk verschil tussen dag en nacht.
Hier niet. Overdag maakt het niet uit of het licht is idd met dat dag-nachtritme en savonds als het nog niet donker is maakt dat ook niet uit. Wennen ze vanzelf wel aan.
Ik heb een verduisterend rolgordijn hangen op de kamer van Tim. Ik gebruik die niet omdat we sinds kort ook aan de buitenkant rolluiken hebben hangen. Overdag laat ik die open, s´nachts is deze dicht en s´ochtends na de eerste voeding gaat hij weer open.
Wij hebben alleen een verduisterend rolgordijn hangen..gordijnen moeten er nog komen, maar dat worden gewoon gordijnen voor de sier niet om het nog donkerder te maken ofzo.. Het verduisterend gordijn laat overdag best nog wel licht door aan de zijkanten..Heb gordijn als hij gaat slapen altijd dicht, zowel overdag als 's nachts..en hij snapt de ritmes prima hoor
Ik ga geen verduisterende gordijnen nemen, ik denk dat een baby in het halfduister ook goed slaapt hoor, of dat het in ieder geval niet van het verduisteren af zal hangen of hij goed slaapt! Overdag slapen ze toch ook altijd en overal, ook in het felle licht. EN met normale gordijnen wordt het donker genoeg denk ik. Ik slaap zelf ook met normale gordijnen. Maar dit is volgens mij voor iedereen een persoonlijke keuze, net wat je zelf het prettigste vindt of lijkt
Ik heb op de babykamer luxaflex hangen met siergordijnen erover heen (aan elke kant 1 met een knoop erin). De luxaflex verduisterd niet goed, overdag is het schemerig als Iman naar bed gaat, maar ze slaapt goed en heeft er geen last van, dus voorlopig laat ik het zo.
overdag is het rolgordijn open en bij zijn laatste slaap gaat het verduisterende gordijn dicht. Voordeel vind ik dat meneertje dus langer slaapt als het donker is. Zonder verduisterend gordijn werd hij wakker als het licht werd (das vroeg in de zomer) en nadat we het verduisterende gordijn hadden opgehangen sliep hij door tot 8 uur!
Oh ja Inky, dat is natuurlijk zo.... Nou ja het wordt nu toch winter... Volgend jaar verduisterend gordijnen ophangen!
Ik heb verduisterende rolgordijnen. Wij wonen in de stad en er staat pal voor de deur een lantaarnpaal.. Dus 's nachts gaan de rolgordijnen dicht en overdag was ik ze van plan niet helemaal dicht te doen, dus dat het half duister is. gr berber
Wij hebben alleen verduisterende rolgordijnen. Om de beeb te laten wennen aan een dag- en nachtritme kun je overdag ook een stukje van het rolgordijn open hangen, dan komt er ook wat licht naar binnen. Overgordijntjes zijn dan meer voor de sier. Groetjes Suusje
wij hebben wel gordijnen (zie foto album) maar dez\e zijn ongevoerd en erg licht maar ze komen over een week ons rolluik plaatsen, deze is vooral voor de zon in de zomer want de zon staat het meeste op die ramen en in de avond is het daar snik heet, wel een flinke uitgave maar het geld waard wij hebben dit op de slaapkamer toen ook gedaan en van de zomer was het bij ons in huis goed uit te houden.
Ik heb ook een verduisterd rolgordijn. Maar Lynn slaapt 's avonds en 's nachts voortaan met een lampje aan. Dit hebben ze haar in het ziekenhuis aan laten wennen. Als ik het lampje vergeet, schreeuwt ze moord en brand. Dus voorlopig maar even met lampje aan. liefs Juud
Op onze babykamer hing al een verduisterend rolgordijn, hadden de vorige bewoners al laten hangen Maar denk niet dat ik het anders had gekozen.