Mijn peuter is eigenlijk al een jaar lang om half 6 wakker. Soms zijn er dagen dat hij nog vroeger wakker is en soms zijn er dagen dat het later is. Vorige zomer zijn we toen ook zijn ochtend slaapje er af gaan halen, nou dit heeft geen effect gehad ( ok een half uurtje ipv 5 uur werd het half zes) Rond februari zijn we ook zijn middag slaapje gaan inkorten (2 uur ipv 3 uur) nou ook geen effect. Ik leg hem iedere keer terug. Ik wil er niet voor 6 uur uit. Vandaag begonnen met zijn middag slaapje weer inkorten... al hoewel hij wel degelijk een middag dutje nodig heeft. Hij stort om half 11 vaak al in! Zijn schema: half 1 tot half 3 middagdutje 19.00uur: in bed rond half 8 slaapt hij tot een uur of 5.30.... iemand de geweldig tip om hem langer te laten slapen?!?!?!
Wat bij ons heeft geholpen (hadden precies hetzelfde probleem) is het vervroegen van het middagslaapje. Ze gaat nu rond 11 uur naar bed, we maken d'r na maximaal anderhalf uur wakker en ze slaapt nu regelmatig tot half 7 door ( het was soms kwart voor 5). Misschien helpt het? Ik dacht eerst dat ze niet zou slapen zo vroeg maar ze slaapt sneller in.