Oud & nieuw met baby?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Roxyroxx, Dec 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hi meiden,

Het is bijna zover! Onze eerste oud& nieuw met onze kleine man. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat. Hebben jullie baby's veel last gehad van bijv. knallen van vuurwerk? Ik wil onze kleine man zoveel mogelijk in zijn ritme laten, dus gewoon op tijd naar bed. Maar hij slaapt redelijk licht dus ben wel een beetje "bang" dat hij toch wakker wordt door het vuurwerk. En dan? Troosten en weer in bed leggen? Of juist even meenemen naar beneden? Vind dat wel lastig wat nou t beste is!

Hebben jullie tips??

2. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,884
    2,891
    113
    Noord-Holland
    Ik lees mee! Ben beetje bang voor hele dag huilen door alle onverwachtse knallen maar wie weet valt het mee.
    En ik wil ook zoveel mogelijk gewoon in bed proberen "alles is goed" :)

3. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter heeft het eerste jaar overal doorheen geslapen, werd alleen om elf uur wakker voor een voeding en dat hebben we niet anders gedaan dan normaal, fles gegeven in het donker op haar kamer en gewoon teruggelegd..

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Hier was ze 7 mnd en ik heb heel hard mijn best gedaan om haar te laten slapen maar helaas!! Ze vond het te gezellig :).
    Na 12u heb ik haar in een deken gewikkeld en lekker mee naar buiten genomen om vuurwerk te kijken. Ritme had ze toch niet :p. Ze vond het vuurwerk prachtig!! En ze heeft lekker uitgeslapen tot 6u ;)

5. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,911
    387
    83
    Eerste oud en nIeuw (1maand oud) door alles heengeslapen.

Nu gaat ze gewoon naar bed. Wordt ze wakker, en wilt ze niet meer slapen gezellig naar beneden. Anders laat ik haar lekker slapen. We vieren het thuis omdat ze op bezoek nooit wilt slapen.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Is is alleen mijn dochter vorig jaar voor het eerst wakker geworden (die was toen 4,5). Voor de rest altijd allemaal doorgeslapen, zelfs toen mijn dochter als huilbaby alle nachten wel veel wakker was sliep ze juist met dat geknal eens wel heerlijk door haha.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oudste werd er de eerste 2 jaar wakker van, gewoon even naar het vuurwerk gekeken en daarna weer in bed gelegd.

De jongste sliep er vorig jaar totaal doorheen en tot onze verbazing de oudste ook terwijl het echt enorm tekeer ging hier, de ruiten trilden in de sponningen van de knallen. Maar goed....ze hebben er allebei niets van meegekregen. Dus gewoon afwachten wat er gebeurt :) . Ik ga altijd wel boven staan naast hun slaapkamers omdat ik bang ban dat ik ze anders niet hoor door de babyfoon met al dat lawaai eromheen.

8. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier wordt al flink geknald en DL wordt elke keer huilend wakker van die knallen.
    Zelf ben ik geen voorstander van laten huilen, dus als ze met de jaarwisseling erg gaat huilen, houd ik haar lekker bij me in de doek:)

9. tuc

tuc Niet meer actief

De oudste werd er afgelopen jaar (met 4 dus) pas voor het eerst wakker van. Die maken we dit jaar dus wakker, de kleine man laten we lekker liggen.

10. pien25

pien25 Fanatiek lid

Dec 2, 2008
    1,272
    0
    0
    Hier met 3 maanden gewoon doorgeslapen. Ik vond het zelf wel een fijn idee dat ze er bij was (hormonen?) dus ik heb boven naar t vuurwerk staan kijken!

11. pien25

pien25 Fanatiek lid

Dec 2, 2008
    1,272
    0
    0
    Oh, niet op haar kamertje natuurlijk, maar de kamer ernaast... Had ik toch het idee dat ik in de buurt was!

12. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier werd ze vorig jaar wakker ( 8 maanden) maar ze was helemaal niet bang,we hebben haar ff opgepakt en bij het raam naar buiten gekeken,daarna ff laten drinken en ze heeft door de rest heen geslapen.
    Nu komt ze wel met een vragende blik naar me toe overdag en dan zeg ik dat ze vuurwerk hoort buiten en dan is het goed.

13. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Dochter is beide keren niet wakker geworden, we stonden er van te kijken! Ik zie het wel weer dit jaar... Als ze wakker wordt mag ze gerust even kijken, dan drinken we wat en proberen we haar later wel weer op bed te leggen als het rustiger wordt.

Je kan het toch niet sturen dus laat het maar op je af komen. Ik was er wel heel bang voor hoor, dochter was heel gevoelig en huilde veel, maar uiteindelijk hadden wij er nog het meeste last van ;)

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Onze oudste schrok er wakker van en was niet meer in slaap te krijgen. Die heb ik toen lekker in de draagdoek gedaan en zo is ze dan weer in slaap gevallen. Pas weer op bed gedaan toen alle geknal over was :)

Onze jongste sliep er afgelopen jaar zo dwars doorheen, door al dat geweld. Ben een paar keer wezen checken, want van de babyfoon kon ik echt niets meer horen, maar ze bleef slapen. Heel bijzonder, maar was erg fijn :) Kon de oudste alle aandacht krijgen bij de eerste keer dat we haar wakker hebben gemaakt om oud&nieuw me te vieren :)

De oudste maken we weer wakker, zeker omdat vrienden van ons met een dochtertje van dezelfde leeftijd hier komen vieren en die twee meiden dan lekker samen even kunnen vieren nog. Met de jongste zien we gewoon wel weer. Wordt ze wakker, dan nemen we d'r mee naar beneden, blijft ze slapen, dan laten we d;'r vooral lekker liggen. Ik verwacht niet dat ze erdoorheen gaat slapen, want ze is momenteel een paar keer per nacht wakker, maar goed... hoop doet leven ;)

15. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

Mar 22, 2010
    2,901
    0
    0
    Zuidholland
    Onze kleine man hebben we vorig jaar meegenomen naar vrienden toen hij wakker werd rond 23.00 uur voor zijn fles. Daar fles gegeven en in bedje gestopt. Even wakker, maar snel gaan slapen en niet wakker geworden rond 00.00 uur.
    Uiteindelijk rond 02.30 uur weer wakker, toen naar huis gegaan en weer in eigen bed gaan slapen. Dus was rommelig, maar hij heeft er geen last van gehad:)

16. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Onze dochter was vorig jaar met oud en nieuw 9 dagen oud, we hebben gewoon gedaan zoals normaal, om 23uur kwam ze nog voor een voeding en daarna weer gewoon in wiegje geslapen. Om 00:00uur begon het knallen en stond ik met de (beeld) babyfoon in mijn hand maar, ze vertrok geen spier en sliep gewoon door alles heen :)
    Nu is 1 jaar met oud en nieuw en vind ze het maar wat gezellig om beneden te zijn en is ze erg nieuwschierig wordt ze wakker en wil ze niet meer slapen komt ze maar gezellig vuurwerk kijken :)

17. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Afgelopen jaar was onze man bijna 1 jaar. Hij sliep overal Door heen (helaas voor mij. Ik had het niet erg gevonden als hij wakker was geworden)

18. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik laat ze gewoon liggen en als ze wakker wordt even meenemen naar beneden en na het vuurwerk weer naar bed proberen... hopelijk slaapt ze er lekker doorheen! Ik maak me om ritme niet meer zo druk...

19. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ben ook wel benieuwd naar hoe het bij ons zal gaan :) Wij zijn die avond bij vrienden en slapen daar ook. Gelukkig slaapt onze zoon de avond en nacht erg goed, dus ik heb goede hoop dat hij er doorheen slaapt. De tip van de draagdoek (mocht hij toch wakker worden) vind ik wel een goede! Die gaat zeker mee :)

20. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    3,745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Zoon was 8 maanden en sliep overal doorheen... :$
    Ben hééél benieuwd hoe het dit jaar gaat!

Share This Page