Gordijnen strijken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Gizzie1983, 14 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Hoi,

Voor de babykamer hebben we een kant-en-klaar gordijn gekocht bij de Leen Bakker. Gisteravond opgehangen, maar het is natuurlijk nog helemaal gekreukt...

De gordijnen wassen durf ik niet, want er is een krimprisico van 3%. Maar ik wil ze wel graag strijken. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Vochtig maken op de strijkplank en dan strijken?

Alle tips zijn welkom ;), bedankt!

2. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Kun je ze niet stomen misschien?

3. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik zou ze eerst wassen op 30 graden, veel krimpen zullen ze echt niet op deze stand. Nat ophangen, dan hangt de kreuk eruit.
    Strijken doe ik nooit dus dat kan ik je niet vertellen.

4. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Misschien is ipv strijken, even in de badkamer hangen als je aan het douchen bent een optie? Dan worden ze vochtig en dan kunnen ze uitzakken als je ze goed ophangt in de babykamer.

5. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Even stomen inderdaad.
    Hier heeft het ook lang geduurd voordat ze "uitgehangen" waren en er geen kreukels meer in zaten...

6. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik zou ze even wassen inderdaad. Op koud programma. Dan op middelste stand centrifugeren en nat ophangen. Daarna zijn ze makkelijk te strijken, omdat de meeste kreukels er al uit zijn.

7. annabuik

annabuik Actief lid

3 feb 2007
    383
    0
    0
    Of iemand z'n stoomgenerator even lenen, kun je ze ter plekke hangend strijken/stomen.

8. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hangt van de stof af, kijk even op het labeltje watvoor materiaal het is. Desnoods strijk je het met een theedoek ertussen. Ik zou ze gewoon strijken hoor.

9. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Oh ja, een theedoek ertussen, dat is inderdaad ook een goed idee. Zal ook eens informeren wat het kost om ze te laten stomen. Bedankt voor de tips!

10. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    anders spoel je ze toch even onder de douche? Dan uitwringen en ophangen.

Deel Deze Pagina