Hoi, Voor de babykamer hebben we een kant-en-klaar gordijn gekocht bij de Leen Bakker. Gisteravond opgehangen, maar het is natuurlijk nog helemaal gekreukt... De gordijnen wassen durf ik niet, want er is een krimprisico van 3%. Maar ik wil ze wel graag strijken. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Vochtig maken op de strijkplank en dan strijken? Alle tips zijn welkom , bedankt!
Ik zou ze eerst wassen op 30 graden, veel krimpen zullen ze echt niet op deze stand. Nat ophangen, dan hangt de kreuk eruit. Strijken doe ik nooit dus dat kan ik je niet vertellen.
Misschien is ipv strijken, even in de badkamer hangen als je aan het douchen bent een optie? Dan worden ze vochtig en dan kunnen ze uitzakken als je ze goed ophangt in de babykamer.
Even stomen inderdaad. Hier heeft het ook lang geduurd voordat ze "uitgehangen" waren en er geen kreukels meer in zaten...
Ik zou ze even wassen inderdaad. Op koud programma. Dan op middelste stand centrifugeren en nat ophangen. Daarna zijn ze makkelijk te strijken, omdat de meeste kreukels er al uit zijn.
Hangt van de stof af, kijk even op het labeltje watvoor materiaal het is. Desnoods strijk je het met een theedoek ertussen. Ik zou ze gewoon strijken hoor.
Oh ja, een theedoek ertussen, dat is inderdaad ook een goed idee. Zal ook eens informeren wat het kost om ze te laten stomen. Bedankt voor de tips!