Ff klagen hoor Pas geleden hebben ze hier de stoepen verbreed op sommige plekken met 2/3 meter. Nu hebben we minder parkeerplekken en overal word op de stoep geparkeerd. ( op zich geen problemen mee aangezien we hier betaald parkeren hebben ) Maar ipv dat ze bij die brede stoepen die dus met 2 of 3 meter verbreed zijn ondergrondse vuilcontainers bouwen zodat de buurt bewoners daar hun vuilniszakken kwijt kunnen ipv het ouderwetse systeem je vuilniszak op het balkon bewaren en 1x pw buiten voor de deur moet zetten. Nu heb ik dus eergister een vuilnis zak op het balkon gezet luiers in een zakje gedaan geen vlees er in gedaan en ook geen groente.. En alsnog krioelt het nu van de maden op mn balkon echt zo goor:x:x En kan ze ook niet weghalen want dan vallen ze naar beneden bij de buurman op zijn balkon:x:x En over de meeuwen nog maar niet te spreken die al tig x m'n vuilniszakken open gemaakt hebben waardoor het vuil over mn hele balkon lag en bij de buurman op z'n balkon:x
erg vervelend zeg, vogels halen je zakken inderdaad open, misschien handig om zo een kleine ''kliko'' op je balkon te zetten zag ze altijd bij de xenos. past een vuilniszak in. dan ligt het in ieder geval niet over je balkon verspreid. als meerdere buren met dit probleem zitten zou ik samen gaan klagen bij de gemeente. is toch maf dat mensen hun vuil in huis of balkon moeten bewaren..
gatver. Vind wel dat het met dit weer minstus 2x p w horen te komen of inderdaad een ondergrotse bahh
Hè gatver! Ik woon ook op een flat maar wij hebben geen galerij maar een binnenhal op iedere verdieping. Daar zetten we eerst de zakken meer, nu hebben we ondergrondse vuilcontaibers. Ik zou ook klagen.
Kan je er geen kokend water overheen gooien (over de maden dan). Zijn ze in ieder geval dood. En echt belachelijk dat het zo moet. Is het niet mogelijk om bij de gemeente zo'n hele grote gezamelijke rolcontainer zoals bij winkels aan te vragen. Heb je in ieder geval de zakken van je balkon.
Ja ik woon in een open portiek van 2 hoog. Ik woon dus op de bovenste verdieping. En heb de gemeente al een x gebeld daarvoor maar kreeg als antwoord daar hebben we geen budget voor Kleine kliko zal ik eens voor kijken maar dat werkt dan alleen voor de meeuwen en ben ik nog niet van mn vuilnis verlost haha. We kunnen het ook niet naar de vuilstort brengen ( of nja kan wel maar daar betalen we 5 euro per zak vuil voor )
Ja maar dan vallen ze dus bij mn beneden buurman op zijn balkon haha. Ook niet echt netjes als ik dat doe natuurlijk
Mijn oma had altijd zo'n metalen/zinken vuilnisemmer op het balkon staan, daar kunnen ook geen beesten inklimmen en hij wordt niet zo heet en broeierig (ivm de maden).
Hoeveel vuilniszakken kunnen daar in dan? Ik heb namelijk toch al snel 2 of 3 vuilniszakken in de week.
Ik woon in Leiden, daar hebben we heel veel overlast van meeuwen die vuilniszakken open pikken. Alles ligt altijd onder. Nu hebben ze een nieuwe vuilniszak, een gele. Daar hebben ze onderzoek naar gedaan en meeuwen schijnen daar niet van te houden / niet goed te zien. Ze zijn hier volgens mij gratis verkrijgbaar. En het helpt echt! Geen van de gele vuilniszakken is open. Alleen haalt niet iedereen die gele, dus alsnog ligt de halve straat onder. Misschien hebben ze ze bij jullie in de buurt ook, ik weet niet waar je woont.
Ikmzou het ook gewoon met de hele flat afspreken om de zakken gewoon bij het gemeentehuis voor de deur te zetten.., of ff kijken waar de burgemeester woont. Zet je het voor zijn deur! Dit is echt niet normaal hoor dat je maar tissen je vuilnis en de maden moet leven!
Kennelijk zijn ze er in Den Haag ook mee bezig: Den Haag - Wethouder bezorgt gele vuilniszakken tegen meeuwenoverlast Ik weet alleen niet waar ze nu nog te koop / te krijgen zijn.
Maar als je in een eensgezinwoning woont dan bewaar je toch okk je afval in een kliko in de tuin?! In ons vorige huis was onze tuin ook maar mini dus stond de container ook vlakbij de deur. Het is wel een oplossing zodat de maden niet overal op je balkon liggen en de meeuwen niet de zakken open trekken. Ondertussen kun je gewoon blijven klagen bij de gemeente...
Goh en binnen 1 tot 2 jaar krijgen we toch ondergrondse containers staat er.. Nou ik woon dus in de wijk segbroek maar heb nog nooit gele vuilniszakken in de brievenbus gehad En ook geen brief dat ik ze af kon halen.
Ik denk dat ik met dubbele zakken zou werken. En dan van die dikke komozakken. Extra inpakken dus. En een klacht indienen bij de gemeente.
Das dan balen, en nu zijn ze op lees ik, haha, die gemeente Den Haag. Ze doen wel erg hun best he, ahum