Meerdere vraagjes, kunnen jullie helpen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Ladycake, Dec 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ladycake

Ladycake Bekend lid

May 14, 2011
    531
    0
    0
    Hallo meiden!

Ik heb even meerdere vraagjes.

1. Is het handig/raadzaam om zo'n plastic boxkleed onderin de box te leggen en daar bovenop een gewone stoffen? Of leggen jullie het stoffen kleed gewoon op het hout?

2. Wij hebben nu 1 boxkleed, is het handig om er nog eentje bij te halen voor reserve?

3. Is een badthermometer echt noodzakelijk, wij hebben namelijk al een thermostaatkraan dus is het water sowieso al op temperatuur. Bovendien kun je het snel genoeg voelen toch?

4. Hebben jullie een aparte wasmand op de babykamer staan of gooien jullie de babywas bij jullie eigen was?

5. Heeft iemand ervaring met de NappyWrapper luieremmer van Sangenic? Zo ja hoe bevalt het?

6. Hebben jullie nog ideeën om als kado te vragen aan familie? Wij hebben zelf al heel veel gekocht maar nu wil iedereen opeens kadootjes gaan kopen :)

Lieve groetjes een mama in spé

2. 1988

1988 Niet meer actief

1: wij hebben een boxmatras en daarover een boxkleed zeer handig want het is best wel hard als je alleen een boxkleed hebt!

2. wij hebben er meerder i.v.m. als je kindje spuugt is het wel zo fris als je er een andere in legt en deze uit kan wassen.

3. bij ons zit die in het badje ik zou er toch 1 voor de zekerheid kopen ze kosten immers nog geen 3 euro!

4. ja, ik heb een aparte was mand voor de babykleertjes

5. geen idee!

6. kinderstoel wipper speelkleed kadobonnen!

3. Mon

Mon Fanatiek lid

Jul 6, 2011
    1,135
    0
    0
    NULL
    NULL
    1. Ik had er altijd nog een tweede boxkleed onder liggen (krijgertje van mijn zus).

2. Zie boven. Als er gewassen moest worden, lag er altijd nog een boxkleed.

3. De kraamzorg wil denk ik wel dat er een badthermometer is. Zij zal niet blind uitgaan van jullie thermostaatkraan. Daarbij kosten ze niet zo heel veel.

4. Alle was gaat hier in één mand.

5. Geen ervaring mee. Vond het nogal vervelend dat je steeds cassettes voor dat ding moest kopen. Heb zelf een diaperchamp en dat werkt ook prima (met gewone vuilniszakken!).

6. Bonnen inderdaad. Eventueel voorleesboekjes voor later en speelgoed voor als de kleine wat ouder is. Overigens is mijn ervaring dat veel mensen zelf wel iets uitzoeken zonder te overleggen (gevolg: heel veel dingen dubbel of zelfs driedubbel).

4. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,828
    3,624
    113
    1. Ik heb er 3 op elkaar liggen, anders is het idd erg hard. Bij de wibra hebben ze heerlijke zachte boxkleden voor 7 euro. Ik vind die veel fijner dan het dure prenatal kleed dat ik had gekocht.

2. Ja, een reserve is erg handig, voor als er 1 in de was zit.

3. Niet noodzakelijk, maar wel handig, gewoon voor de zekerheid.

4. Ik heb een apart klein wasmandje voor alle babywas, zodat ik nooit opeens door iets heen ben, die babyspullen gaan er nl in rap tempo doorheen. Met mijn eigen was kan ik nog wel eens laks zijn, maar ik wil het van de kleine wel goed bijhouden.

5. Nee, de luiers gaan hier gewoon in een luier- of pedaalemmerzakje en dan rechtstreeks de prullenbak in (of in zo'n gewone luieremmer die iedere dag wordt geleegd). Gaat prima zo, nooit last van luchtjes of zo.

6. Een leuk Lodger product, zoals een wrapper of bunker. Of speelgoed voor iets ouder. Leuke voetenzak voor de maxi cosi ( ik heb een Wallaboo, is heerlijk). Leuke wikkeldeken. Een wipstoel of schommel.

5. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Succes met alles!

6. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Hallo meiden!

Ik heb even meerdere vraagjes.

1. Is het handig/raadzaam om zo'n plastic boxkleed onderin de box te leggen en daar bovenop een gewone stoffen? Of leggen jullie het stoffen kleed gewoon op het hout? Wij hadden twee boxkleden op elkaar omdat we geen ondermat hadden dus denk dat het wel handig is.

2. Wij hebben nu 1 boxkleed, is het handig om er nog eentje bij te halen voor reserve? Is zeker handig omdat het snel vies is door spuug e.d.

3. Is een badthermometer echt noodzakelijk, wij hebben namelijk al een thermostaatkraan dus is het water sowieso al op temperatuur. Bovendien kun je het snel genoeg voelen toch? Nee, ik heb laatst EHBO cursus gehad en er gebeuren heel veel ongelukken emt die dingen doordat ze kapot gaan en de moeders het water niet voelen. Onze kraamverzorgster voelde ook alleen met haar elleboog en gebruikte geen thermometer. Ik voel het water altijd en gebruikte toen ze wat jonger was en als ik twijfelde ook wel de gewone (billen) thermometer. gaat ook prima.

4. Hebben jullie een aparte wasmand op de babykamer staan of gooien jullie de babywas bij jullie eigen was? Nee, ik neem de vieze was meteen mee van haar kamer af en gooi het bij onze was.

5. Heeft iemand ervaring met de NappyWrapper luieremmer van Sangenic? Zo ja hoe bevalt het? Nee heb een gewone luieremmer waar de plasluiers ingaan en die leeg ik elke dag. Poepluiers gaan meteen in een zakje en buiten de kliko in. Een kennis van mij heeft de wrapper en is er erg tevreden over.

6. Hebben jullie nog ideeën om als kado te vragen aan familie? Wij hebben zelf al heel veel gekocht maar nu wil iedereen opeens kadootjes gaan kopen :) Er is al veel genoemd maar bonnen komen altijd van pas. Een badjasje (evt. met naam) is handig, boekjes, een armbandje of fotolijstje van zilver of goud waar later de naam in gegraveerd kan worden, een pak pampers etc.

Lieve groetjes een mama in spe

7. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    1. Wij hebben alleen maar een boxkleed liggen hoor! Wel eentje die niet superdun is, maar mocht het kleed vies worden dan is ie zo gewassen en hout is ook prima afneembaar dus daar ga ik geen extra plastic kleed voor kopen!

2. Misschien is het handig als je er twee hebt, maar wij hebben het ook altijd prima gered met eentje. Als ie vies was legde ik uk gewoon even in de wipper, kon ze de volgende dag weer in de box op het schone kleed. Inmiddels past ze niet meer in de wipper maar scharrelt ze liever rond dus ook nu heb ik geen tweede kleed nodig. Maar dat is misschien anders als je een spugertje hebt!

3. Thermostaatkraan is prima hoor, wij hebben het thermometertje hier nooit nodig gehad. Gewoon even voelen met je elleboog, werkt prima!

4. De babywas gaat gewoon bij onze eigen was.

5. Sorry, geen ervaring.

6. Cadeaubonnen, boekjes (komen vroeg of laat van pas), cd met kinderliedjes?, badcape of badjasje in groter maatje, handdoek met naam er op, luiers, bestekje, hobbelpaard of loopfiets voor later...? Er is zat, net wat je zelf leuk vind!

8. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    heb het ff zo gedaan

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,136
    8,869
    113
    1. Wij legden het stoffenkleed gewoon op het hout. Dit keer ben ik aan het overwegen om een boxmatras er onder te leggen (J. lag weinig in de box, omdat we toen alles gelijkvloers hadden, deze baby zal er meer in liggen, ook omdat J. er nu is).

2. Ik zou er zeker een bij halen. Inderdaad wel zo fijn als er een vies is. (in het begin ging het boxkleed hier bijna dagelijks in de was).

3. Geen idee of het noodzakelijk is, maar zeker in de eerste dagen/weken vond ik het wel een erg fijn idee. Kraamverzorgster wilde hem ook per se gebruiken.

4. Bij J. hadden we een aparte wasmand en wasten we alles van haar apart. De kamer van de baby nu is vlakbij de wasmachine en daarmee bij 'de was', ik denk dus dat we het nu gelijk in de grote wasmand gooien.

5. Geen ervaring mee, wij gooien alles direct in de grote vuilnisbak en die zak wordt bijna iedere dag in de container gegooid, dus dat gaat prima.

6. Er is zoveel te bedenken, zeker bij een eerste kindje. :) Er is al veel genoemd, ik vond vooral ook speelgoed voor wat ouder en boekjes ed leuk. :) Die 3D kit voor afdrukken i is ook erg leuk (wonderbaby1, hoe heb jij het gips vervolgens in het lijstje geplakt? of heb je een andere set dan ik had?).

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Succes!

11. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

Jan 30, 2011
    2,770
    1
    0
    Hier geen plastic boxkleed.
    Ik heb meerdere boxkleden.
    We hebben er namelijk meerdere gekregen.

Hier wel een badthermometer maar zelf kan je dit best goed voelen, maar vertrouw jezelf en niet de thermostaat.Altijd zelf nog voelen.

Momenteel wel een wasmand op de babykamer, dit gedaan omdat ik voor de baby de eerste tijd Neutral ge gebruiken.Ik had als baby veel allergieen en kwam vaak blauw uit bed.Vandaar dat ik Neutral heb gekocht en de eerste tijd een andere wasmand ga gebruiken.

Met die luieremmer geen ervaring.

hier vragen wij nog muziekmobiel, babygym, wipstoeltje.

maar speelgoed en evt grotere maatjes kleertjes kan je ook altijd vragen.

12. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

Aug 12, 2011
    3,324
    158
    63
    Female
    Drenthe
    Even je vragen beantwoord, hopelijk heb je er wat aan:

13. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

Nov 30, 2009
    2,518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    1) Ik heb bij de prenatal een boxmatrasje gekocht en onder het kleed gelegd.

2) Ik had er wel 3 want ik waste ze elke week.

3) Voor de zekerheid? Deze dingen kosten amper wat, en ik doe mijn dochter soms ook in de woonkamer in bad, en dan ga ik niet boven het badje vullen.

4) We hebben een aparte wasmand ervoor aangeschaft, maar die kleertjes zijn zo klein en uiteindelijk waste ik het samen met onze was dus bijna nooit gebruikt

5) Vreselijk! Ik heb nu de diaper champ, is ietsjes duurder, maar je kan er gewoon je eigen vuilniszakken indoen en omdat je dus geen dure zakken nodig hebt is dit al heel snel goedkoper!

6) cadeaubonnen! altijd handig! speelgoed 6 maanden+, tandendoosje, 1e haarlokje, fotolijstje, bestek

14. Gelukkig11

Gelukkig11 Niet meer actief

1. Is het handig/raadzaam om zo'n plastic boxkleed onderin de box te leggen en daar bovenop een gewone stoffen? Of leggen jullie het stoffen kleed gewoon op het hout?
    Ik heb wel zo'n plastic kleed eronder. Achteraf zou ik voor een boxmatras gegaan zijn (dat plastic kraakt een beetje en zo'n matras voelt dikker aan; lijkt mij toch lekkerder liggen voor de baby)

2. Wij hebben nu 1 boxkleed, is het handig om er nog eentje bij te halen voor reserve?
    Ja ik denk het wel ivm kwijlen en wassen. Ik heb nog steeds de ambitie om een boxkleed zelf te maken, maar anders koop ik sowieso 1 extra.

3. Is een badthermometer echt noodzakelijk, wij hebben namelijk al een thermostaatkraan dus is het water sowieso al op temperatuur. Bovendien kun je het snel genoeg voelen toch?
    Heb er wel 1 gekocht. Voor die 3 euro ga ik niet moeilijk doen of twijfelen om het wel of niet aan te schaffen.

4. Hebben jullie een aparte wasmand op de babykamer staan of gooien jullie de babywas bij jullie eigen was?
    Nee, babyspul wordt metzelfde wasmiddel als dat van ons gewassen. Apart houden heeft geen nut dan.

5. Heeft iemand ervaring met de NappyWrapper luieremmer van Sangenic? Zo ja hoe bevalt het?
    Geen ervaring ermee. Ik begin eerst met luierzakjes. Ding is snel genoeg gekocht.

6. Hebben jullie nog ideeën om als kado te vragen aan familie? Wij hebben zelf al heel veel gekocht maar nu wil iedereen opeens kadootjes gaan kopen :)
    Ik ken het probleem. Heb nu een lijstje gemaakt van de meer waardevolle dingen die vooral voor familie leuk is om te geven omdat het langer bewaard is. Uit mijn hoofd staan er dingen op als een trip trap stoel, bolderkar, geboortekist, Mijn zusje heeft het eerste pakje gekocht (wel zelf uitgekozen, smaak van mijn zusje is vergeleken met dat van mij nogal truttig) Pffft voor de rest dingen als bestekje, spaarpotje, geboorteklompjes.

15. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Niekekris ik heb het handje helemaal en het voetje helemaal gewoon als beeldje.

16. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Geniet van je zwangerschap en van het babyshoppen.

17. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Hoop dat ik je hiermee wel geholpen heb :)!

18. misa

misa Niet meer actief

1.
    Wij hebben het boxkleed gewoon op het hout gelegd. Ging prima! Nu hebben we alleen een plastic boxkleed (tweedehands) omdat dat niet zo mee glijd als hij erover heen kruipt.

2.
    Wij kregen er eentje bij onze box (alles tweedehands). We wilden gewoon een mooie nieuwe kopen, dus hadden er twee. Erg handig met ons spugertje!!

3.
    Wij hebben ook een thermostaatkraan, maar dat is niet altijd precies de warmte die je nodig hebt op het punt dat dat het wel aangeeft. Zo'n badthermometer kost echt bijna niets.

4.
    Hier hebben we geen aparte wasmand. Wij gooien zijn was naast de commode op de grond. Als we klaar zijn, ruim ik dat op in de gezamenlijke wasmand. We wassen alles door elkaar, van ons en de baby. Een aparte wasmand vind ik niet handig omdat ik dan uit alle hoekjes uit huis was moet gaan verzamelen. :)

Wij hebben een gewoon pedaalemmertje bioj xenos gekocht. Later op de overloop gezet en na een aantal maanden weg gezet op zolder. We nemen de luiers nu gewoon gelijk mee naar beneden. Het zijn er lang niet meer zoveel en ik verschoon beneden ook wel (met de luiertas) op tafel.

6.
    Kado ideeën: wij vroegen alleen wat als mensen om kado ideeën vroegen. We dachten dan voornamelijk aan kleding, bonnen, boekjes, of eigen ideetjes. Van mijn schoonouders kregen we een bijdrage bij de kinderstoel. Van mijn ouders een hobbelpaard. Verder een aantal 10 dagen pakketten: geweldig leuk!

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja, plastic en dan zacht. Lekker dik! En vanaf draaien/zitten alleen plastic kleed, is soort anti slip.
    Ik heb wel een 2e gehaald, ze spuugde veel, en zeker toen ze ging rollen was ee. Hydrofiel niet meer handig.
    Kan ook zonder ja,
    Eigen wasmand, en bij sorteren pak ik haar wasmand, dievan ons en de was uit de badkamer bij elkaar.

Lieve groetjes een mama in spé[/QUOTE]

20. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    zie boven

Share This Page