Mijn dochter heeft wel lange gordijnen op haar kamer, en die is er ook nooit in gaan hangen gelukkig .
Tot de grond, omdat we dat veel mooier vinden. Zo lang en vaak hebben we geen verwarming gebruikt en anders lieten we de gordijnen open. Het rolgordijn is verduisterend dus dat is al genoeg.
En wanneer kruipt je kind nou in z'n eentje op z'n kamer dat 'ie de kans krijgt om in de gordijnen te hangen (want als je erbij bent hou je het wel tegen)! Dan kun je in je woonkamer ook geen kamerhoge gordijnen ophangen want de kans dat ze daar in gaan hangen is volgens mij veel groter! Hier kamerhoog. Vind het veel mooier staan dan tot de vensterbank. Had dat in ons vorige huis wel en tja, dat is het gewoon net niet. Ligt er wel aan wat voor kamer/ramen etc. natuurlijk. Op sommige plekken zal het mooier/praktischer zijn. Heb bij het uitkiezen geen rekening gehouden met de verwarming want die is hier toch nooit aan op de slaapkamer.
Erin hangen.. Hihi dat heeft onze dochter eenmaal geprobeerd en dat waren nu juist gordijnen op vensterbankhoogte (en daarmee toen ooghoogte). Je kan ze ook nu lang doen en als het echt niet bevalt inkorten (van de overige stof kussentjes maken of een dekbedje ). Langer maken kan niet, korter wel.
hier wordt er niet gespeeld op de kamer dus geen kind dat in de gordijnen hangt trouwens onder ook gordijnen tot op de grond en buiten de kat die er soms aan zit geen last van kids die eraan hangen
Hier ook tot de grond. vind ik persoonlijk veel mooier staan. in de babykamers nooit last gehad van het ciruleren van warmte.
Ik vind het heel erg liggen aan de soort kamer. Mijn zoontje heeft een best grote kamer en daar vind ik gordijnen tot aan de grond mooier. In de kerstvakantie gaan wij de kleine babykamer inrichten en ik denk dat lange gordijnen daar echt niet mooi staan doordat een muur dan alleen uit gordijn bestaat. Waarschijnlijk komen daar dus gordijnen tot aan de vensterbank.
Wat ook een optie is (dat hebben wij), is een verduisterend rolgordijn, en dan aan de zijkant voor de sier gordijnen tot de grond. Bij ons allebei wit overigens, maar kan natuurlijk in allerlei combinaties. Ik vind het ook prettig dat ik het zo goed donker kan krijgen in het kamertje, zonder hele dikke gordijnen te hoeven kopen.
Tot de grond, indd omdat we dat mooier vinden. Ik leg de grordijnen meestal gewoon op de verwarming als die aan gaat.