gordijnen: tot de grond of tot de verwarming?

Discussie in 'De lounge' gestart door sunshineS1976, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    tot de grond is mooier maar we hebben ze tot de verwarming omdat we de gordijnen 's avonds dicht hebben (anders kijkt iedereen zo naar binnen) en het anders zo koud wordt in onze woonkamer!

2. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik vind lange gordijnen wel mooier, maar je vriend heeft wel gelijk dat het een hoop warmte wegneemt.

Wij hebben lange vitrages beneden, en verder rolgordijnen. Door de vitrages komt gewoon de warmte. Boven op de slaapkamer hebben we wel een gordijn tot de vensterbank.

3. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Wij hebben nu gordijnen tot op de vensterbank. Anders gaat de warmte achter je gordijnen langs via de ramen weer naar buiten. En dat merk je gewoon aan je rekeningen.

Ben ik het ermee eens dat gordijnen tot de grond mooier zijn. Maar als je het toch over mooi hebt... in mijn volgende huis komen geen gordijnen meer! dan ga ik met andere, modernere zaken werken. Er bestaan tegenwoordig zoveel mooiere alternatieven! Vouwgordijnen, rolgordijnen enz.

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik tot op de verwarming, net onder de vensterbank. Ik vind top op de grond niet makkelijk, als de honden dan spelen en ze spelen ruig dan rukken ze het zo van de railing af..

Dus tot op de verwarming;)

5. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Nee, dat ziet er mooi uit om ze er op te leggen de hele avond? :(

6. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Modern hoeft niet altijd mooier te zijn hoor, althans dat is mijn mening.
    Het huis waar wij wonen heeft heel hoge kamers +- 360cm. Ornamenten plaffonds enzo. Echt oude stijl:D Ik vind dat fantastisch, maar als je dan in je ramen rolgordijnen gaat hangen:cool: Werkelijk geen gezicht.
    Ik vind mooie lange gordijnen nog altijd het mooiste. Helemaal als ze dan ook nog echt op de grond liggen voor een klein deel, echt prachtig:D

7. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Hij heeft gelijk vwb warmteverlies met gordijnen tot aan de grond.

Jij ook, vwb dat het mooier is tot aan de grond.

:D

8. rums

rums Niet meer actief

Wij hebben bij het voorraam tot de grond en aan de achterkant tot de vensterbank. Kon namelijk wel tot aan de grond maar dan kwamen de gordijnen een eind de kamer in waarder we veel ruimte verloren in de huiskamer.
    Ik zou dus (waar mogelijk) tot aan de grond doen.

Deel Deze Pagina