Ik zoek mensen die deze opleiding volgen of gevolgd hebben. Ben er binna over uit dat ik deze wil gaan volgen in september in de duale versie Nu zou ik graag wat ervaringen willenweten van jullie. Hoe bevalt de opleiding? Is het moeilijk? Leuk? Welke richting wil je er mee op? En dan vooral voor de mensen die hem ook duaal volgen: Is het goed te combineren met gezin/werk etc. En hoe heb je een bijpassende baan gevonden? Wat voor baan heb je? Veel vragen, maar je zou me erg helpen als je ze wilt beantwoorden .
Erg leuk en doen! Ik heb hem deeltijd gevolgd icm mijn werk. Het was soms pittig maar wel te doen. Ik werk met jongeren die gedragsproblemen hebben. Als je iemand bent die goed kan plannen en al wat ervaring met de doelgroep hebt dan is het goed te doen.
Een tip... ga alvast kijken of je wel een stage- of werkplaats kunt vinden. Nu met alle bezuinigingen moeten er veel mensen in dit werkveld uit en zijn honderden reacties op 1 vacature niet ongebruikelijk. De kans dat je straks een baan vind is erg klein. Dus oriënteer je echt goed van te voren. Succes.
Inderdaad alvast gaan solliciteren voor een werkplek. Een vriendin van me wilde ook sph gaan doen duaal maar kon nergens een plekje vinden. Dus dat is een groot struikelblok. Verder is de opleiding leuk om te doen en erg praktijk én theorie gericht. Ik heb m zelf een aantal jaar terug afgerond in de voltijd versie. En heb al in verschillende takken gewerkt, jeugdzorg, residentiele jeugdzorg, crisis hulp voor jongeren en hun ouders, asielzoekers, alleenstaande minderjarige asielzoekers en nu dan in de forensische psychiatrie.
Ik heb mwd deeltijd gedaan, beetje dezelfde richting dus. Het is ontzettend lastig om een baan te vinden en zeker in deze tijd. In mijn klas (zaten ook sph'ers) moesten veel leerlingen vrijwilligers werk doen omdat het erg lastig is om een baan te vinden. Dus inderdaad alvast gaan solliciteren.