gordijnen verven met textielverf, kan dat

Discussie in 'De lounge' gestart door iMama, 5 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil graag onze gordijnen verven (helaas geen geld voor nieuwe gordijnen). Ik erger me nl. aan de kleur ervan.

We hebben nl. een witte kast, bruine gordijnen van de hema (taft barcelona) en een boxspring met een zwart hoofdbord (noem je dat zo?) en zwarte nachtkastjes.

Ik vind het eerlijk gezegd niet bij elkaar passen en het zou het makkelijkst zijn als we de gordijnen zouden verven. Alleen vraag ik me af of dat wel kan. Aangezien het niet 100% katoen is.
    Weet iemand dat? De samenstelling is 56% polyester, 44% katoen.

Experimenteren en eindigen met vlekkerig camouflage gordijn is niet de bedoeling, dus vandaar mijn vraag. :D

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Nee dat kan niet. Polyester pakt niet en vergis je niet in de kosten voor de verf. Ik neem aan dat je het met Dylon wilt verven. Dit is te koop bij de drogist en de hoeveelheid verf die je nodig hebt gaat aan de hand van het aantal kilo's. Ik weet niet welke kleur je nu wilt maar onthoud dat van licht naar donker nog wel gaat (met katoen) maar van donker naar licht niet. Mijn tip; verkoop je gordijnen en haal nieuwe bij ikea of marktplaats.

3. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm gaat niet jammer!
    Bedankt voor je reactie in ieder geval dat scheelt me een paar verpeste gordijnen en euro's.

4. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

31 mei 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    ik zou ze ook op mp zetten en bij ikea gaan kijken kosten ze niks

Deel Deze Pagina