Gordijnen verven?

Discussie in 'De lounge' gestart door jannanas, 7 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Hallo! Dochterlief is het roze in haar kamer zat. Ik ga daarom het een en ander voor haar veranderen. De roze muur wordt grijs, enz. Maar haar gordijnen zijn knalrood. Ze zijn echt prima verder, alleen de kleur is niet passend. Ze zijn verduisterend ( niet met zo’n zilveren laag aan de anderkant, beide kanten zijn rood). De stof is glad en dik, ik vermoed synthetisch.
    Wie heeft zo iets wel eens geprobeerd te verven? Ik wil het graag donkergrijs maken, dus gelukkig een donkere kleur. Maar pakt dat wel goed?

En als het niet wil: wie heeft er ervaring met van die kant en klaar gordijnen van bv de wehkampe of de Ikea? Is dat makkelijk passend te maken en mooi?
    Ik wil er geen fortuin aan uitgeven, vandaar.

2. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik weet dat ze speciale kleding verf hebben die je samen met het kledingstuk of in dit geval gordijn in de wasmachine kan doen. Ze verkopen het bij kruidvat. Ik weet niet hoe het uitpakt eigenlijk. Was er zelf ook benieuwd naar. Maar weet niet of het slecht is voor je machine ofzo.

3. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Volgens mij pakt die verf alleen op katoen. Ik dacht ook een keer een rood gordijn donkerblauw te maken. Helaas bleef het rood en had het maar een paar streepjes blauw:(
    Dit vond ik over de verf:

Bijgevoegde bestanden:

4. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Met synthetische stoffen boek je weinig succes. Heb recent nog geprobeerd een soort van ochtendjasje te verven. Van wit naar zwart. Die heb ik weg gegooid. De verf pakt gewoon niet op kunststof. Ik zou mijn geld uitgeven bij Ikea of de Hema.

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Inderdaad: synthetische stoffen pakt hij niet. Bovendien zijn sommige betere gordijnen ook met een stofje bewerkt dat het vuil afstoot zodat ze niet zo snel vies worden. Dan pakt de verf nog slechter.
    Ik heb in een paar slaapkamers verduisterende gordijnen van de leenbakker. Die zijn echt goed.

6. expectful2009

expectful2009 Niet meer actief

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb laatst de roze gordijnen van mijn dochter weggedaan en grijze gekocht.
    Bij de hema, verduisterende stof genaamd Leeuwarden.
    Gordijn heeft een breedte van 400 cm en hoogte van 2.35.
    Ik moest 156 euro betalen.
    Vind dat echt niet duur!!!
    Voor dat geld zou ik zelf niet gaan klooien met verf, kan mij niet voorstellen dat dat goed pakt in de plooien.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben 2 jaar terug bij de Leen Bakker verduisterende gordijnen gekocht. Denk 2,5 meter breed en 1,5 meter hoog. Kostte 66 euro, vond ik best meevallen.

9. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Ik zou het doen met idye via een webshop te bestellen dit is speciaal voor synthetische stoffen.

Met gewone textielverf gaat dat namelijk niet.

Hier laatst die fout gemaakt en daardoor ni met idye nagedaan

10. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Bedankt voor jullie tips allemaal! Ik ga denk ik maar voor nieuwen. Inderdaad, bij bv de Hema of doe het zelf zaak heb je prima stoffen en met een kortingsactie is het eigenlijk helemaal niet duur.
    Weet iemand of ze ook wel eens kortingsacties bij de Hema hebben op gordijnen? Bv geen maakkosten of 20% korting oid? Wacht ik dat nml nog even af.

Deel Deze Pagina