Onderhandelen salaris?

Discussie in 'De lounge' gestart door Loes23, 15 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes23

Loes23 Actief lid

23 jul 2013
    415
    382
    63
    Ik heb een leuke vacature gezien, die precies past bij wat ik zoek (bij mijn ervaring, bij wat ik leuk vind, dichtbij huis, meteen vast aanstelling, precies het aantal uren dat in wil werken). Maar.... het salaris is vergelijkbaar met wat ik nu verdien. In mijn huidige baan kan ik nog iets doorgroeien in salaris. Bij de nieuwe baan zou dat meteen het maximale zijn.

Nu weet ik geld is niet alles, maar ik zou wel graag een stapje meer willen, waarbij ik ook in salaris vooruit ga.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik voor het salaris dat bij de vacature benoemd staat, eigenijk niet van baan wil veranderen. Maar als ze me een salarisschaal hoger zouden willen inschalen zou ik die stap wel willen nemen (als ze me aan zouden willen nemen ;)) k vraag me nu af, zou het zin hebben om te solliciteren? En wanneer maak ik dan het salaris bespreekbaar?

2. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Ja, en 2de gesprek :)

Solliciteren is orienteren, als ze niet mee geven dan blijf je waar je zit.

Syane, femkes en Loes23 vinden dit leuk.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Proberen kan altijd, maar bij sommige bedrijven zitten ze wel echt vast aan die schalen, dus dan houdt het wellicht op

Loes23 en Syane vinden dit leuk.
  4. Loes23

Loes23 Actief lid

23 jul 2013
    415
    382
    63
    Ja.. ik weet ook niet of er ruimte is. Ik wil wel telefonisch even bellen, maar vind het ook zo stom om meteen over het saris te beginnen. Maar ja... Anders schrijf ik misschien een brief, mag ik daarna hopelijk het gesprek aangaan... En dan blijkt misschien dat het eigenlijk bij voorbaat al geen zin heeft. Dan had ik me die moeite.kunnem bespaten. Tja.. lastig haha.

5. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Je praat sowieso pas over salaris bij je 2de gesprek. De moeite in deze is ook aanvoelen of het bedrijf uberhaupt bij je past. Het kan mooi zijn op papier maar als je er geen gevoel bij hebt. Voor hetzelfde geldt kun je wel 500 meer verdienen bijwijze van en voel je geen connectie? Dan heb je ook er ook tijd en moeite in gestoken... En je kunt het uiteindelijk ook niet worden natuurlijk..

Syane en Loes23 vinden dit leuk.
  6. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Je kunt vragen in een 1e gesprek welke functie volgt op deze en wat je moet doen om door te groeien. Dan zit er vaak ook een hogere schaal aan gekoppeld. Maar dan moet je wel openstaan voor die hogere functie.

Vragen over groei/ontwikkelmogelijkheden binnen de organisatie is geen gekke vraag.

Syane, Loes23 en Asil vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina