Interieurdilemma's

Discussie in 'De lounge' gestart door iMoeder, 15 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb 2 dilemma's in mijn woonkamer waar ik al een tijdje een oplossing voor zoek. Nou ben ik niet zo een interieur ster en zoeken op Pinterest heb ik schijnbaar ook geen talent voor.

Eerste dilemma is een open inbouwkast in mijn woonkamer. Daar zat ooit een deur in. Maar die heb ik eruit gehaald en planken in gemaakt. Op de bovenste 3 planken staan boeken, op de onderste drie planken staan mandjes en rommel. Ik vind het onrustig en rommelig staan, hoe leuk de mandjes ook. Dus zoek ik een makkelijke manier om het onderste gedeelte van de kast niet meer te zien. Wie heeft daar een idee voor? Het liefst zou ik deurtjes willen maar dat gaat lastig worden.

Tweede dilemma is de eettafel. Ik zou graag wat opbergruimte willen voor knutselspullen en werk papieren/boeken op/onder mijn eettafel. Nu slingert het er vaak rond, voor een echte werkplek is geen plek in mijn woonkamer. Maar ik gebruik de eettafel wel om aan te werken. Mijn gewoontes veranderen lukt me blijkbaar niet. Dus ik wil iets verzinnen om de omgeving aan mijn gewoontes aan te passen.

Wie denkt er met me mee?

2. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

een rolgordijn voor de kast?

iMoeder vindt dit leuk.
  3. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Ikea heeft kleine ladekastjes op wieltjes. Zijn vrij smal en past waarschijnlijk makkelijk onder je tafel. Als je met meerdere mensen aan tafel wilt zitten rol je hem zo de hal of keuken in.

En zou je louvredeurtjes voor de open kast kunnen maken? Die heb je in vele hoogtes en breedtes.

iMoeder vindt dit leuk.
  4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Ik denk ook louvreurtjes en een eetbank ipv stoelen en dan eentje met opbergruimte.

iMoeder vindt dit leuk.
  5. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

iMoeder vindt dit leuk.
  6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Een mooi klein soort kamerscherm voor de onderkant van je kast plaatsen? Zo’n drieluik.

iMoeder vindt dit leuk.
  7. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Zaag je deur af! Dan hang je alleen het onderste gedeelte er weer in. Net als zo'n halve voordeur die je bij boerderijen wel eens ziet.

Nellie4 vindt dit leuk.
  8. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Kan je het verbergen met lambrisering? Of mogelijk de onderste planken verwijderen en er een 'bureau' van maken met een leuke poef of mooie stoel ervoor. Daar zou ook meteen een plek gecreëerd kunnen worden voor alle spullen die nu op de eettafel liggen.

Heb je trouwens een foto?

9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Waarom is het lastig om de deur er terug in te hangen?

We hebben ook een inbouwkast, zonder deuren.
    Bovenin staat de printer, daaronder meerdere planken en de IMac. Nu wordt het plekje gebruikt voor de kleine meid, ze kijkt graag filmpjes op you tube. Maar is dat een idee?
    Heb je alleen ergens anders opbergruimte nodig.

10. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    De deur terug hangen gaat niet. De deur is er uit en de deurpost en zo ook. Het was ook een hele lelijke deur trouwens. Dus ik heb toentertijd meteen gezegd, weg met dat ding en is naar de sloop gegaan. Dus het is kale muur zeg maar. Tevens wil ik die plek geen bureau van maken. Het ligt op de looproute.

Dat Ikea bakken dingen is misschien wel een idee. Ik moet even opmeten of die onder de tafel past. :thumup:

Kamerscherm is ook misschien een optie.

11. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Simpelste is een gordijntje ervoor of hogere effen bakken dat het helemaal dicht is zeg maar geen ruimte om in de bak te kijken .

Eettafel inderdaad een onder rijd kastje of een kastje met diverse vakken op de tafel ( niet doorzichtig uiteraard) aan 1 kopse kant.

12. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Die bakken heb ik dus gezocht. Maar ik kan geen mooie dichte (witte) bakken vinden. Die zouden dan 30 x 30 x 30 ongeveer moeten zijn. Kan iets hoger.

13. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    In gewone opberg bakken land gaat dat moeilijk zijn die maten maar.... dit kan ook nergens staat dat er perse een plant in moet.

14. Manque

Manque Niet meer actief

Oh die zijn zó makkelijk zelf te maken. Resten MDF uit de container vissen bij de Gamma en thuis op maat zagen... je hoeft ze niet eens te schroeven of te spijkeren, op dat formaat volstaat het vaak om te lijmen.

famofthree vindt dit leuk.
  15. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Dat kan ook! Zelf maken is zeker mogelijk.

16. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Toevallig zag ik vandaag opbergbakken van 30x30x30 bij ikea. Igv in zwart, denk dat ze wit ook wel hebben.

17. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Troep uit je kast grondig opruimen en wat echt niet weg kan elders opbergen. Is niet wat je wilt horen. Maar ik denk dat zodra je troep accepteert. het alleen maar erger wordt.
    De achterkant van de kast kun je mooi een kleur geven zoals groen, blauw of okergeel bijvoorbeeld. Op de planken zet je wat decoratie, kaarsen en planten.

iMoeder vindt dit leuk.
  18. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Een klepbank aan je eettafel ipv stoelen een idee?

19. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
  20. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Poeh. Ik denk dat dat nog lastig word zonder zaagtafel? Met een decoupeerzaag een rechte lijn zagen is niet echt mijn forte geloof ik. Maar misschien dat mijn vader dit wel wil doen voor mij. :thumup:

Deel Deze Pagina