Gordijnen woonkamer

Discussie in 'De lounge' gestart door Bootcamp babe, 11 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik wil gordijnen in de woonkamer. Heb al een stof uitgekozen maar nu moet ik nog een ophang systeem en plooi kiezen. Is wave plooi mooi? Of toch gewoon de dubbele plooi? Plafond tot vloer?

    Wat hebben jullie en ben je daar tevreden mee?
     
  2. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.145
    15.214
    113
    Dubbele plooi en van plafond tot vloer. Maar mijn ramen zijn ook bijna van boven naar beneden
     
  3. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    Wij hebben een enkele plooi en van plafond tot grond, ramen zijn ook van plafond tot grond.De waveplooi is mooi, die zou ik de volgende keer kiezen
     
  4. ddtc

    ddtc Actief lid

    11 jul 2009
    129
    4
    18
    Limburg
    Wij hebben zowel bij de overgordijnen als het inbetweengordijn (beide kamerhoog) de wave plooi.
    Vind t prachtig. De gordijnen vallen heel mooi.
     
  5. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.179
    261
    83
    Wij precies hetzelfde en erg blij mee
     
  6. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.098
    5.277
    113
    Dubbele plooi en tot de grond. Ook met vensterbanken vind ik tot de grondhet mooist.
     
  7. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Ook dubbele plooi, van plafond tot vloer. En in ons nieuwe huis weer dit.
     
  8. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Wij hebben een waveplooi en tot aan de grond, heel blij mee.
     
  9. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Wij hebben vitrage en daardoor gekozen voor een enkele plooi (anders zouden ze ook weer te smal worden ;), van die doe t zelf dingen)

    Ramen/deurpartij zijn ook tot aan de vloer dus ja ze hangen over de volle hoogte zeg maar ;)
    Maar al zouden we een raam tot halverwege de muur hebben zou ik alsnog tot op de vloer door ervoor langs....vind t zelf namelijk geen gezicht als zo’n gordijn dan aansluit op de vensterbank (of daar vaak nog wat speling heeft ;))

    In de slaapkamer hadden we (wederom
    Kamerhoge) gordijnen maar dan met dubbele plooi: want toen was onze gedachte dan hangt t wat dichter op elkaar de stof en verduisterd t nog meer ;)
     
  10. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Lees even mee want na verbouwing wil ik ook graag nieuwe gordijnen.
    Heeft iemand alleen inbetweens en geen overgordijnen? Heb je dan veel inkijk ‘s avonds?

    ( off topic @Tuttebella leuk je hier weer te zien:))
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  11. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Tot aan de grond hangt er voor mij vanaf of je huisdieren hebt. Wij hebben een labrador die vreselijk verhaart dus hier gordijnen tot de vensterbank. Ik heb gordijnen met van die ogen erin dus geen plooien.
     
  12. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Wij wonen nu 1 hoog op een flat, en hebben een rolgordijn en inbetweens. Wij doen als het donker wordt het rolgordijn naar beneden, maar van inkijk natuurlijk geen last. We gaan binnenkort verhuizen naar een eengezinswoning, en daar wil ik plissegordijnen doen, met ook alleen inbetweens. De plissé kun je ook de bovenkant naar beneden doen, zodat ze zeg maar op ooghoogte hangen. Ik denk dat het dan wel meevalt met inkijk.. en inbetweens zijn ook wel al wat dikker dan bijvoorbeeld vitrage natuurlijk. ‘s Avonds gaat sowieso het hele plissegordijn dicht.

    Maar goed, geen ervaring mee dus nog. Ik hoop dat het uitpakt zoals ik denk en wil :D
     
  13. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Waveplooi!

    Vanaf plafond tot aan de grond vind ik het mooist.
     

Deel Deze Pagina