Hallo, mijn dochter wordt 22 november 8 maanden en ik vroeg me af wanneer ze naar 3 flessen mag! Ze krijgt nu nog 4 en zo'n 3 weken terug heb ik met het cb gebeld en die zeiden dat het nog wel te vroeg was om naar 3 flessen te gaan! Omdat ik er soms al wel eentje oversloeg! Hoeveel flessen krijgen jullie kindjes van rond de 8 maand? Gr. Aros!
Ruben kreeg met 5,5 - 6 maand al 3 flessen. Zit hij nu nog op.. Volgende maand ga ik waarschijnlijk afbouwen naar 2.
Ook raar. Ik ben vandaag bij het cb geweest en zij mag nu naast fruit ook groente en pap. En dan mag ik op 2 flessen+ fles met pap uitkomen. En zij is niet eens een half jaar Ik zou het gewoon doen
Nou ja, dat is echt raar! Ik vraag me af wat voor richtlijn het cb er op na houdt! Misschien dat ik straks nog eens met het cb bel, om gewoon de vraag nog eens te stellen, zien wat ze dan zeggen! Bedankt voor de reacties he, en ze zijn nog steeds welkom hoor! gr. Aros
Raar CB heb jij hoor, wij moesten met 6 maanden al naar 3 flessen gaan (toen ze goed fruit en groente ging eten) en vanaf 7,5 maand eigenlijk 1x bordje pap, 1x tuitbeker, 1x fles en dan in totaal 500 a 600 ml melk op een dag. Ik doen nog wel 2x fles (met 9 maanden). Groetjes, Maaike
Op het moment is Jeldau ziek, het RS virus, dus van eten komt toch niet zoveel, dus geef ik haar liever wat meer melk(vocht). Maar ik had het idee dat ze wel met 1 fles minder toe kon, dus heb ik dat ook wel eens gedaan endat ging ook goed! Zo kan ze misschien ook wat eerder naar bed! Rond 7 uur / half 8! En ze krijgt hier ook flessen van 210 cc!
Nou ik heb net gebeld met het cb! Zij zeggen dus dat het niet alleen afhangt van de leeftijd maar ook hoe goed zij dingen ernaast eten en dan ook vooral een toetje (melkproduct). Als zij al een volwaardig toetje (100-150 cc) eet, mag die fles te komen vervallen! En ja nu was ik al met volle yoghurt begonnen, maar vind dit toch best nog wel zuur, dus zal ik dit eens proberen te mengen met vla ofzo. En niet te koud... Ben benieuwd!
Je kan de yoghurt ook mengen met een beetje diksap of roosvicee.. Dat doen wij.. Mijn schema is: 8.00 fles 180/6 12.00 broodje en 180/6 15.00 fruitje 100 gr 17.00 warme prak 200 gr 19.30 papfles 210/7 6 scheppen groeipap Vandaag naar het CB geweest en ze vonden het een prima schema.. Ons mannetje weegt nu 8950 gram en doet het met dit scema erg goed.. Liefs Faith
Hey Aros Raar advies dan hoor Fayley zat met 4,5 maand al op 3 flessen (met 8 weken trouwens al op 4). Ze kreeg toen nog geen yoghurt, maar at wel een potje fruit en groente van 6 maanden op. Cb vond het een goed idee toen om een fles weg te laten. Nu zit ze op 2 "flessen"(bordje pap en bij de boterham) thuis en 3 op kdv-dagen, daar heeft ze meer trek . Enne de yoghurt gaat er hier juist naturel met smaaaaaaaaaaak in, een heel kommetje wat wij ook eten Gewoon doen wat goed voelt hoor, je kent je beebje zelf het beste! Beterschap voor Jeldau, arme meid
Ik geef ook nog 4 flessen,wel 4 keer 6 schepjes het cb heeft mij 2 weken geleden verteld dat ik over kon naar 3 flessen, maar ik vond het zelf te vroeg nog...maar nu ik dit lees denk ik dat ik misschien vanaf morgen al 3 keer 7 schepjes ga geven. Ik geef namelijk naast 4 flessen(2 keer bambix erin) ook groente, fruit en liga er soms doorheen en meestal 2 danoontjes op een dag erbij!
Het heeft ook geen richtlijn wanneer je moet overstappen naar 3 flessen. Kijk naar je kindje als die er aan toe is geeft die het wel aan. Cecile drintk nooit haar flessen leeg dus ik zit gemiddeld wel op 3 flessen, maar geef nu 3 flessen en tussen de midag een bordje bambix.