Wanneer vertellen en geslacht wel of niet weten bij derde?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sitalita, Nov 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

Aug 6, 2011
    3,223
    0
    36
    Jaaa! Zwanger van onze derde!
    Onwijs leuk natuurlijk! Maar, hoe gaan we dat deze x doen met vertellen? Onze oudste is 3, en zal het begrijpen. We willen het hem eigenlijk als eerste vertellen (voor onze ouders), maar aan de andere kant het liefste na de echo. Bij de vorige 2 wisten onze ouders met 4 a 5 weken dat ik zwanger was, net als naaste vrienden. Vonden we erg prettig, helemaal toen het een miskraam bleek.

En dan het volgende. Hoe goed is het te doen om het bij een derde niet te willen weten? De eerste 2 wisten we. En zowel een jongen als een meisje gekregen. Dus praktisch gezien maakt het niet veel uit.

2. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Gefelicteerd!
    Tja, hoe doen met vertellen, dat lijkt me toch een persoonlijke keuze. Ik zou een kindje van 3 jaar pas na eerste trimester (en goede echo) iets gaan vertellen of later zelfs nog, afhankelijk van hoe snel het zichtbaar wordt, het duurt namelijk vreselijk lang voordat baby er echt is ;). (tenzij je dwingende redenen hebt om eerder te moeten vertellen. Ik heb het onze kinderen meteen na eerste echo verteld, omdat ik vreselijk ziek was en kinderen zich enorm zorgen maakten. Ze waren bang dat ik dood ging ;))
    Als je inschat dat je voor je (schoon)ouders het zo lang geheim kan (en wil) houden, dan prima toch. Persoonlijk zou ik (schoon)ouders het echt wel eerder vertellen, ik zou het in ieder geval niet geheim kunnen houden (al die kwaaltjes, het buikje, geen alcohol :p).

En niet willen weten, zou niet weten waarom dat niet zou kunnen?
    Ik heb juist de keuze gemaakt om het geslacht te delen met iedereen (bij de eerste 2 hebben we het voor onszelf gehouden), zodat de kinderen wisten dat ze een zusje zouden krijgen. Er waren al genoeg onzekerheden ;). Maar mijn kinderen waren dus wel ook iets ouder.

3. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

Sep 11, 2008
    800
    0
    0
    Wat leuk! Proficiat!!

Ik zou het in jouw geval ook niet willen weten. Zeker omdat je toch al een jongen en een meisje hebt.
    Dan zou ik deze keer ook voor de verrassing gaan :)

En vertellen aan kleine kindjes, ik heb er nog geen ervaring mee eerlijk gezegd. Kan me voorstellen dat het nog heel lang duurt voor een drie jarige. Toch lijkt het me ook leuk om kindjes erbij te betrekken. Je hebt ook zulke leuke boekjes voor kindjes.

Hoe dan ook; enjoy!!! :)

4. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Ik zou het in jouw situatie ook niet willen weten. Puur omdat je al een jongen en een meid hebt.

Wij hebben het onze kids verteld na de termijnecho.
    Inmiddels weten we het geslacht al, maar dat hebben we nog niet verteld. Daarmee wachten we tot na de 20 weken echo.

5. Alva

Alva Niet meer actief

Onze 3 jarige wist het per ongeluk al met 5 weken. We hebben het een tijdje kunnen afdoen met 'ze bedoelt baby born' maar ze bleef stug volhouden en daardoor waren wij gedwongen het eerder te vertellen aan de omgeving.
    Ik zou zelf wachten tot na de 12 weken / goede echo.

Stel dat het mis gaat, hoe leg je dat uit aan een 3 jarige?

Als je je in kan houden zou ik deze baby een verrassing houden. Lijkt mij zo mooi om er bij de geboorte pas achter te komen. Helaas zijn wij veel te nieuwsgierig 🙈

6. Jenala

Jenala Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    1,906
    60
    48
    Ik zit een beetje met hetzelfde. Onze ouders weten wel al van de zwangerschap. Mijn dochter vertellen we het na de termijn echo. En de rest van de familie met kerst denk ik. Of mijn dochter moet voor die tijd haar mond voorbij praten, hahaha.

Het lijkt mij ook erg mooi om nu niet te weten wat het wordt, maar ik denk dat ik mijn nieuwsgierigheid niet kan bedwingen.

7. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

Aug 6, 2011
    3,223
    0
    36
    aah wel goed om iets bemoedigends te horen!
    mijn man wil het wel weten. veel praktischer en als het een jochie is hoeven we alleen de meubels van de babykamer in zijn oude kamertje te zetten. Heeft hij gelijk in hoor.. maar toch... lijkt me ergoed leuk om het niet te weten! geen idee of ik het vol hou hoor...

met 8 weken hebben we de eerste echo. en waarschijnlijk vertellen we het de week ervoor met mn verjaardag aan onze ouders.
    tenzij mn buik enorm gaat opzetten al...

8. Alva

Alva Niet meer actief

Mannen en hun praktische kant ook 😉

Mijn ervaring is dat ook al zie je zelf het buikje wel, de omgeving valt het minder op. Tenzij je strakke kleding draagt en met je handen in je zij gaat staan 😜

Ben benieuwd wat jullie beslissen !

Share This Page