Buikpijn!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door botervliegje, 29 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Hallo iedereen!
    Hoop dat iemand mij een beetje gerust kan stellen. Ben zaterdag gaan shoppen in de Baby-dump (hoe hebben ze die naam trouwens verzonnen, maar dat is wat off-topic ;)) en kreeg flinke steken in mijn buik. Kon geen stap meer verzetten en ben in de koffiecorner gaan zitten. Later die dag gebeurde dit nog een paar keer. En gisteren ook al! Ik moet echt gaan zitten van de pijn en alleen de warmte van mijn handen helpt, na een minuut of 5-10. Raakte er gisteravond echt van over m'n toeren omdat ik beebje ook nog eens niet goed voelde. Gelukkig toen ik ging slapen wel weer en vanmorgen gewoon zoals gewoon.
    Heb me nu ziek gemeld ook omdat ik merk dat mijn buik nog steeds wat gevoeliger is dan normaal. Vk nog niet gebeld (die heeft alleen een spoednummer en aangezien ik kleintje voel maak ik me geen spoedzorgen). Vraag me af wat dit nou kan zijn... Was echt even bang dat ik mijn kind voor de 20 weken in de Baby-dump ging krijgen :( Iemand ervaring? Het gaat dus om pijnscheuten die na een kwartiertje wel wegzijn en direct minder worden bij rust...

Liefs,
    Botervliegje

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Zijn het geen harde buiken meid???
    Ik herken het niet dus kan je helaas niet helpen.
    Maar anders toch maar ff de vk bellen hoor,beter 1 keer te veel als 1 keer te weinig.
    xxx

3. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Snap dat je ervan geschokken ben, ik heb ook nog wel eens buikpijn en steekjes maar niet zoals jij het beschrijft.
    Kwam het echt van de bm af of kan het ook je darmen zijn geweest of bandenpijn?
    Als je je echt zorgen maakt of het niet vertrouwd zou ik toch gewoon even bellen naar de vlos, daar is ze voor. Misschien kan ze je geruststellen.

4. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Bedankt voor jullie reacties! Ja, het was echt mijn baarmoeder, tenminste, zo voelde het wel. En het kan goed zijn dat ik er ook even een harde buik bij had, maar die duren bij mij nooit langer dan een halve minuut en heb ik denk ik misschien ook niet altijd door. Vanmiddag telefonisch spreekuur, zal dan even bellen. Gelukkig maar voor jullie dat jullie het niet herkennen, want het was echt even niet leuk! Gelukkig zakte de pijn ook wel weer redelijk snel. Volgens manlief was het toch stress, we wilden heel veel bekijken/kopen, die winkel is zo verrekte groot en ik schoot wat van de hak op de tak met mijn lijstje. Maar ik vond het shoppen wel leuk, dus het was geen vervelende stress... Nou ja, nu lekker thuis met een warme ochtendjas aan en warme chocomelk is wel lekker even ontspannen... tot nu toe gaat het goed en heb het idee dat kleintje weer net zo hard trapt als vorige week!

5. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

ik heb dit ook gehad, maar bij mij was het bandenpijn. die pijn kan alle kanten op schieten. Soms naar je buik, achter je schaambot, of naar je benen..

6. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Ja, daar dacht de vke ook aan! Maar het zit bij mij echt in het midden, dus is het waarschijnlijk het oprekken van de baarmoeder geweest. Ik hoef me in elk geval totaal geen zorgen te maken gelukkig, het komt vaker voor! Maar... ben blijkbaar wel een grens over gegaan. Vijf dagen gewerkt, moe, nesteldrang in de Baby-dump, groeiende baarmoeder... geen goede combi dus! Nu lekker bijgetankt vandaag, ben superblij dat ik nu wel naar mijn lichaam heb geluisterd, kan ik morgen weer rustig gaan werken.

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

bij mij is de beschrijving die jij geeft ook bandenpijn..

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hihi tegelijk.. goed zo beetje rustig aan doen dus.. je baby gaat nu een groeispurt maken dus gewoon kalm aan. uitrekken of reiken naar iets zal je dan waarschijnlijk dezelfde scheuten geven, het is dat je het weet en dat je dus niet iets vast heb hoog in de lucht wat je niet kan laten vallen..

9. misa

misa Niet meer actief

Ik denk dat het goed is om even naar de vk te gaan. Ik heb nu ook al twee keer gebeld met het spoed en beval telefoonnummer. Alles waar jij je niet gerust over voelt, moet je gewoon voor kunnen bellen. Bij mij hebben ze nog nooit moeilijk gedaan en zeggen ze alleen maar: beter 3x te vaak bellen dan 1x te laat. Gewoon even vragen wat het kan zijn en wie weet krijg je wel een extra afspraak, onderzoek of echo als ze twijfelen.

Goed trouwens dat je je ziek hebt gemeld: alles voor je kleintje!

10. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik heb precies hetzelfde gehad in de zelfde periode als jij, en bij mij was het inderdaad een combinatie van bandenpijn en de groei van de baarmoeder, dat voel je duidelijk in het midden ja. Was inderdaad geen fijn gevoel,kon dan ook niks meer! Heb hier veel last van gehad tijdens mijn zwangerschap en moet zeggen dat dat de laatste weken opeens weg is!

( en tja.... die naam baby-dump.....beetje jammer he? want het is wel een goede zaak!)

11. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hier ook! Vanaf week 6 tot bijna het einde veel last van mijn buik gehad. Gyn en vk zeiden ook bandenpijn en waarschijnlijk 'gewoon' een heel gevoelige baarmoeder. Het is inderdaad heel beangstigend. Ook ik kon soms niet meer lopen van de pijn in mijn buik en ben minder gaan werken. Maar als je twijfelt altijd de vk bellen hoor, spoedlijn of niet.

12. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Ben toch een klein beetje opgelucht dat ik niet de enige ben :), zou me er anders stiekem toch zorgen om maken. Maar vervelend is het wel! Ik ben zooooooooooo blij met de zwangerschap, moet er toch niet aan denken dat ik toch iets ernstigs zou hebben...

Had het net weer direct nadat ik was gaan plassen. Zou het dan misschien toch een blaasontsteking kunnen zijn? Echt in het midden van mijn buik. Sorry voor de details, maar plas is netjes helder en ook niet vaker dan normaal (nou ja, normaal voor tijdens de zwangerschap)...

13. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Even laten checken bij de huisarts... gelukkig geen blaasontsteking! Ga gewoon lekker rustig aan doen :D

14. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

Ik heb dit dus ook gehad, en heb het nu nog soms..
    bij mij was het echt bandenpijn.. gewoon idd rustig aan doen als je zo een pijnscheut hebt, ik moest ook echt gaan zitten en soms wel ff wegpuffen zo heftig kan het afentoe zijn.. tis ff op je tanden bijten, maar het komt wel goed meis!
    Ik hebook al mn spullen bij de babydump gehaald, in Almere:p is idd een hele grote winkel, vermaakte me daar die dag PRIMA!:p

15. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @botervliegje; fijn dat het geen blaasonsteking is.
    Het zal dan echt groeipijn zijn, heb de laatste dagen ook weer veel last.
    Hoort erbij maar fijn gevoel is het niet.

Deel Deze Pagina