Mijn hormonen draaien overuren! Vol negatieve emoties!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Acem, 12 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    #1 Acem, 12 aug 2015
    Laatst bewerkt: 12 aug 2015
    Van de ene ergernis naar de ander!
    Ik ben op dit moment emotioneel erg negatief geladen!
    Van de ene ellende naar de ander!

Wekenlang hoor ik niets van mijn schoonouders!
    De laatste keer dat ik die vrouw sprak, wist zij mijn uitgerekende datum niet eens en zei ze letterlijk: we hoeven niet continu te bellen om te weten hoe het gaat! Ik weet dat je steeds dikker wordt! En eindigt het gesprek met: we horen het wel wanneer het zover is!

Al maanden lang loop ik met de frustratie dat ze mijn zoontje compleet passeren! Als zij bellen gaat het alleen maar over Fam. Issues en vragen ze niet eens naar hoe het met m'n zoontje gaat! Hij lijkt niet mee te tellen!

Gisteren neemt mijn partner contact op! Ze hadden namelijk al eerder gebeld! Komen zij ineens met de mededeling dat ze vandaag deze kant op komen voor een paar dagen! Manlief doet net of het allemaal koek en ei is!

Terwijl ik zoiets heb van! IK ZIT NIET NOG EENS TE WACHTEN OP BEZOEK!

is het me echt niet gegund de rust vlak voor m'n bevalling!
    Het liefst vlucht ik nu naar mijn moeder en blijf ik daar een paar dagen! Maar de angst dat mijn bevalling begint terwijl ik daar ben is groot! Ze woont hier een uur vandaan!
    Ik heb zo een behoefte aan "even niets"!

2. Mava

Mava Actief lid

23 mei 2013
    114
    0
    16
    Schoonouders... :( Je kan er soms niets mee.
    Kun je je man het bezoek van je schoonouders niet laten afzeggen? Lijkt me meer dan normaal dat je de tijd en rust krijgt die jij ook wil voor de bevalling. Daarna wordt het ook al hectisch genoeg.

3. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

28 aug 2014
    508
    1
    16
    Jeetje meid, wat naar dat je zoveel negatieve energie ervaart.
    Mijn enige tip die ik je kan geven is, blijf bij jezelf; afzeggen zal nu wellicht niet meer gaan, maar maak het in ieder geval kenbaar aan je partner dat je niet in de stemming bent voor bezoek; je mag je je voelen zoals je je voelt natuurlijk; het zijn wel weer zíjn ouders, lastig he.

Kun je niet onder het mom(en waarheid waarschijnlijk) van vermoeidheid etc, af en toe even jezelf afzonderen en opladen?

Sterkte meid en alvast een voorspoedige bevalling gewenst in ieder geval.

4. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

28 aug 2014
    508
    1
    16
    Oh wisselende adviesjes rond afzeggen haha, nouja, ik denk dat de boodschap vooral is te doen wat voor jou goed voelt nu,

grtjs

5. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Jeetje wat ontzettend vervelend, ik zou op zn zachts gezegd ook not amused zijn. Blehh! Ik wil nu al rust om me heen laat staan als ik de 39 weken ben gepasseerd. Wat zegt je partner verder nadat je kennaar hebt gemaakt er niet blij mee te zijn?

6. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Wat onnadenkend van hem! Laat het hem gewoon afzeggen. Hij heeft het toegestaan zonder overleg, dan lost hij het maar lekker op. Jij hebt nu rust nodig. Je kunt nu alle rust en zen gebruiken. Wat denkt hij wel niet. Ja het zijn zijn ouders. Maar het gezin gaat voor.

7. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Pfff, een paar dagen ook direct. Snap goed dat je daar niet aan moet denken.
    Wees duidelijk tegen je man dat je hier niet op zit te wachten. Dat je de rust nu nodig hebt.
    K zie het al helemaal voor me, begint de bevalling ook nog terwijl ze er zijn, en gaan ze er helemaal mee bemoeien. Moet er niet aan denken.

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Misschien kan je proberen dingen wat minder negatief te zien? Heb de afgelopen dagen een aantal topics ( over je zus en de muizen) van je voorbij zien komen en vond het allemaal nogal dramatisch verwoord eerlijk gezegd.
    Overal zo'n probleem van maken zorgt automatisch voor negatieve energie, en maakt de ruimte voor positieve dingen kleiner. Het lijkt een beetje of je in een negatieve spiraal zit.
    En het is hier in huis heel simpel, als de een iets echt niet wil dan gebeurd het niet. Hoe kan het dat je man dit opdringt aan je? Ben je wel duidelijk geweest naar hem toe?
    Ik zou toch eerlijk zijn naar je man en schoonouders toe. Dan maar even ruzie in de tent, maar je mag best eens voor jezelf opkomen. Is niks mis mee!

9. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Weet je, als ze zo weinig belangstelling tonen...waarom kan jij dan niet even hard doen tegen ze?
    Ik kan elk moment bevallen en ik wil rust.
    Klaar. Punt. Geen discussie.

Zijn ze het er niet mee eens? Jammer dan.

Nu echt duidelijk zijn want het lijkt wel of de hele familie aan zichzelf denkt en jou totaal voorbij lopen.
    Dan ben je maar even de zwangere bitch.

En als je man dit alles bagatelliseert dan zou ik eens even flink gaan gillen. Zorg maar dat het eens menens word en dat jouw mening ook telt.

10. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Misschien word het me allemaal teveel in zo een korte tijd.
    En klopt het ook dat ik dingen dan snel negatief bekijk! Op dit moment kan ik helaas er niets anders van maken. Ik zit ook werkelijk niet lekker in m'n vel.

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Dat snap ik heel goed, maar dan wordt het nu echt tijd om daar wat aan te doen en voor jezelf op te komen! Denk aan jezelf!

12. Iba

Iba Actief lid

26 mrt 2015
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mensen kan je niet dwingen geïnteresseerd te doen ;) Ik denk altijd maar zo het is er of het is er niet.. Doe lekker waar jij je ook fijn bij voelt en geniet vooral van de laatste week.. En erger je niet aan vanalles, bereik je ook niks mee.. Alleen een rot humeur :)

13. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Nou ik snap dat je emotioneel en negatief bent met zulke schoonouders zeg!
    Misschien moet je ze idd maar even uit de weg gaan! Jij en dat kleine wondertje in je buik gaat nu even voor alles. Zorg er voor dat jullie niet teveel stress hebben.
    misschien dit ook even aan je man voorleggen. Stress is echt niet goed voor jullie en dat moet hij misschien nog even extra horen.
    sterkte, ik hoop dat je wat rust vind.

14. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

28 aug 2014
    508
    1
    16
    Dat dus!
    Doen hoor meid, gaat je zoveel opleveren om je grens aan te geven; waaronder ruimte voor positieve energie;
    een niet lekker zittend velletje is hét signaal om aan jezelf te denken; niet kletsen maar poetsen ;)!

Hoop dat je met onze woorden je een knopje kunt gaan vinden en omzetten naar actie; alles wat jíj nodig hebt om je beter te voelen.

sterkte!

15. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Uit de eerdere opmerking van je schoonmoeder maak ik op dat ze niet precies weet dat je al zó ver bent. Ik zou opbellen en zeggen dat je een bezoekje weliswaar gezellig vindt, maar een logeerpartij te lastig vindt aangezien je op alledag loopt. Verder kun je voorstellen dat als ze dat jammer vinden, dat zoonlief een nachtje bij opa en oma logeert.

Jij bent de baas over hoe mensen jou behandelen en je dient je eigen grenzen te bewaken. Je bent geen deurmat, maar een hoogzwangere volwassen vrouw, geef aan wat je nodig hebt en dat kan heus vriendelijk. Je vraagt niks geks.

16. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    OMG! Dat is nogal vrijpostig!!!

Laat je vriend/man het inderdaad oplossen, hij heeft zijn akkoord gegeven zonder met jou te overleggen.
    Dan laat hij ze maar in een hotel zitten. Zijn ze helemaal van de pot.....!

17. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ja toedeledokie, je gaat toch niet ergens logeren als iemand 39 weken zwanger is? Daar zou ik ook geen behoefte aan hebben. Negatieve emoties terzijde, dat is gewoon not done.. klaar.
    Goed je grenzen aangeven en je man af laten bellen. Die bevalling kan elk moment beginnen, jij hebt je rust nu nodig.

18. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Zo, als mijn zijn moeder hier laat komen rond mijn uitgerekende datum dan is het huis te klein.
    Ten eerste wil je rust, je hebt niet zo veel met ze dus waarom moeten gelijk een paar dagen blijven en ten derde daar gaat hij niet over.

Al zouden ze al onderweg zijn, Afbellen!!
    Niet zo over je heen laten lopen, dan ben je maar een gigantische bitch.
    Of zet ze in een hotel maar echt hoor, niet pikken dit.

Voor de rest moet je ook niet teveel verwachten van ze, richt je op de belangrijke dingen.
    Je neemt heel erg het slachtofferrol op je en dat snap ik wel maar het lost niks op.
    Maakt je alleen maar depri ;)
    Gewoon duidelijk vertellen dat dit jou tijd is en dat iedereen doet wat jij wilt en anders op kan **!

19. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Thanks voor jullie reacties. En jullie hebben gelijk.. Hier moet ik wat meer aan mezelf denken. Het is voor mij ook wel een leerdoel om wat meer voor mezelf op te komen!

Deel Deze Pagina