Rustige plek in Zeeland?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door beebje082011, 5 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Wij willen binnenkort eens met de kinderen richting Zeeland rijden. Alleen houd ik zelf niet zo van die hele drukke boulevards waar massa's mensen op afkomen zoals we een keer hebben meegemaakt in Blankenberge, België.

Wie heeft er tips voor leuke rustige plekjes om gewoon even lekker van het zand en de zee te genieten op ons gemakje?

Alvast bedankt! :)

2. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Vrouwenpolder vinden wij wel fijn. Ook speeltuintje op 't strand en ook vlakbij parkeren

3. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Niet echt Zeeland, maar bij Ouddorp heb je ook een fijn strand. Bij de brouwersdam

4. Pompidom

Pompidom Actief lid

6 jul 2021
    315
    164
    43
    Vrouw
    Cadzand vonden wij vorig jaar zomer heerlijk rustig

5. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Nieuwvliet bad. Heerlijk strand, dichtbij parkeren, ruim, speeltuin in de duinen, strandtent maar helemaal niet druk

6. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Groede valt ook mee. Eigenlijk alles in Zeeuws Vlaanderen is goed te doen. Veel plezier!

7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.700
    113
    Voor een schattig, rustig strandje kan je ook naar Wemeldinge. Prachtig uitzicht over de Oosterschelde. De voorzieningen zijn erg basic, op een stukje lopen vind je een snackbar en wc.
    Voordeel is dat je niet aan open zee zit, al heb je zeker te maken met getijden. Er is een soort lagune waar goed zwemmende kinderen redelijk hun gang kunnen gaan zonder dat je er recht bovenop hoeft te zitten zoals bij open zee.

Ik vind zelf de Noordzeestranden zoals het Banjaardstrand of het strand bij Dishoek ook alles meevallen qus drukte (of ik was er op de goede tijden)

8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Het gebied tussen Domburg en Oostkapelle; de manteling. Mooi bos/duin gebied. Je kunt er heerlijk wandelen en je staat ook zo op het strand.

De meeuwenduinen bij Burgh Haamstede (let wel op broedseizoen, dan is het niet toegankelijk) anders is boswachterij Westerschouwen ook een mooi stukje zeeland en dichtbij het strand.

Badplaatsen als Domburg, zoutelande en Vlissingen zou ik mijden, daar is het zeer toeristisch en erg druk in de zomer. In de bos/duin gebieden valt de drukte relatief mee en is het meer verspreidt.

9. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Ohja en Banjaardstrand bij Kamperland is ook leuk! Groot strand en niet zo'n massale badplaats.. Westkapelle eveneens!

10. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Leuk om jullie tips te lezen! Dankjewel!
    Ik ga ze eens even bekijken. Wanneer het ergens te druk is raak ik snel overprikkeld en dan vind ik het gewoon niet fijn... :(

11. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.029
    2.835
    113
    Vuurtorenstrand, Westenschouwen bij de trap, of Westenschouwen de Punt, zelfs Renesse, de Brouwersdam (bij beachclub Perrys) kan echt allemaal..

Tuurlijk in hoogseizoen aardig wat mensen, maar loop 500 m verder het strand op en je zit alleen ;) Parkeren is dan je grootste probleem en zelfs dát lukt vaak prima.

Zo anders als Zandvoort etc.

12. HvL

HvL Bekend lid

6 mei 2015
    709
    420
    63
    Wij kwamen vaak bij Nieuw Haamstede op schouwen Duiveland. En dan de Strandweg. Vandaar heb je meerdere paden door de prachtige duinen naar het strand. Zoals het middenpad, vuurtorenpad en het verklikkerpad. Die laatste is mijn favoriet. Prachtig glooiend pad in de duinen. Zelfs een keer een ree gezien. En dan op het hoogste punt van het pad in de diepte de zee zien! Prachtig!!

En over het algemeen niet heel abnormaal druk. De meeste mensen gaan meteen zitten als je het pad afloopt. Maar als je wat meer naar rechts of naar links loopt is het veel rustiger.

Deel Deze Pagina