Goud

Discussie in 'De lounge' gestart door Tese, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Misschien een domme vraag hoor..
    Maar de waarde van goud blijft toch stijgen??

Want ik heb ook best wat goud hier doelloos liggen, maar heb het geld nu echt niet nodig.. Dan kan ik het toch nog beter een aantal jaren laten liggen, zodat het nog meer waard is? Of is dat juist niet slim?

2. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Dat verschilt per dag.
    De ene dag kan het 25 euro zijn en de andere dag gezakt naar 20 (om even een voorbeeld te noemen)

Zodra je ook kijkt op internet hoe de goudprijs is, dus bijv 25 euro moet je niet denken, ow dan ga ik morgen gelijk langs! Want de volgende dag kan het weer gezakt zijn .. Of juist meer gestegen

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    ik heb Carmen's (eigenlijk mijn oude) armbandje te renoveren (noem je dat zo?) gebracht. Er moet een ander slotje etc op, ik heb zilver gekozen nu, maar wat doen ze met t gouden slotje etc wat er op zat? krijg ik dat terug??

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb hier een aantal gouden armbanden liggen, gekregen op mijn huwelijk. Die bewaren we expres als 'spaarpotje' voor als dat een keer echt nodig mocht zijn. In Turkije is het heel normaal dat je op een huwelijk niet alleen geld krijgt maar ook vooral goud (muntjes voor de bruidegom en armbanden voor de bruid), omdat dat altijd waardevast blijft.

5. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik weet niet of ik zou kunnen om mijn sieraden in te leveren ook al zou ik ze niet meer dragen.
    het is toch een herinnering en ik ben heel slecht om van zulke dingen afstand te nemen

6. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    heb hier een trouwring liggen van een ex, maar is volgens mij heel goedkoop goud want verkleurd (zou bijna denken dat het helemaal geen goud is)
    eens kijken van de week of ik daar nog een tientje voor kan krijgen :)
    verder heb ik alleen een armbandje dat ik ooit gevonden heb.. ben benieuwd

7. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
  8. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    wij hebben vanmorgen ook wat ingeleverd. het was 16.7 gram en we kregen er 250 euro voor!!

9. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Ik heb ook ff wat bij elkaar gezocht en kom op 78gr!! Steentjes zitten er dus bij. Die moeten er nog vanaf, maar heb geen idee wat dat weegt.
    Binnenkort maar ff laten wegen.

10. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    We hebben ook een aardig leuk bedrag binnen: 1340,-!!!!
    Ik had totaal aan goud, wat aan de normen voldoet ongeveer 67gram.

Jeetje, jeetje!!
    Vrolijk kerstfeest! hahaha

11. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik ben net naar zo'n opkoper in het winkelcentrum geweest. Was in totaal voor 24,5 gram en ik zou 293 euro krijgen. Nou dan hou ik het nog wel even. Is net 12 euro ipv 20 :(

12. Tese

Tese Niet meer actief

Dan zou ik naar een ander gaan als ik jou was. Dat is wel erg gierig zeg. Je moet er rond de 20€ voor krijgen.

13. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Maar waar moet ik dan naartoe gaan?

14. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    He jammer dat wij echt niks van goud hebben... we vinden het niet mooi dus onze trouwringen zijn ook van zilver ;)

en ik geloof dat mijn oma's ring en ketting niet van goud zijn (lijkt alleen maar zo ;) de ring is iig helemaal verbogen en dat kan niet met goud toch? (niet dat ik ze weg zou doen trouwens ;))

Eneh, hoe wegen ze het goud dan?

15. Tese

Tese Niet meer actief

Ze wegen het gewoon op een weegschaaltje. En je kan gewoon bij de meeste juweliers terecht.

16. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Napoleon, gouden ringen kunnen ook verbuigen, 't is maar net hoe dik de ring is.

17. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    ok... haha, nou ja, je ziet hoeveel verstand ik ervan heb... niks dus ;) Hoe weet ik dan of het echt goud is of niet?

18. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    en wat met gouden munten? Heb hier een hele hoop...

19. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Dit brengt mij op een idee:D
    Mn vriend heeft echt een afschuwelijke gouden ketting in zn nachtkastje liggen, al jaren. Hij vind m zelf ook afschuwelijk hihi...
    Ooit gekregen van iemand. Toch maar eens even laten wegen en verkopen *nieuw truitje, uit eten........ uuuhh oeps geld is alweer op*

20. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, niet naar van die opkopers gaan die steeds ergens anders zitten. Ga liever naar 1 van de adressen die ik eerder noemde.

Deel Deze Pagina