Goud

Discussion in 'De lounge' started by Tese, Nov 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Maar die doen het toch niet over de post of wel? Leidschendam is vanuit hier toch wel een stukkie rijden en die andere plaats ken ik niet eens.

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    oldeholtpade ligt vlak bij wolvega (onder heerenveen)

3. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

Nov 6, 2010
    10,813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik kan er hier in de omgeving ook geen vinden ( ja vanuit het weekkrantje maar ziet er niet professioneel uit, is ook geen juwelier etc )

maar via internet kom ik inderdaad veel op die bedrijven/juweliers welke wel via de post doen,
    alleen moet je dan een kopie legitimatie + kopie bankpas meesturen.. en dat vind ik dan weer een risico.
    wie weet wat ze ermee doen, iemand ervaring met via de post ?

4. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Je moet wel ff thuis wegen hoeveel het weegt want ik heb bij een juwelier gewerkt en m'n baas toendertijd telde echt een hoop gram eraf als 'vuil' en steentjes.. Klopte dus van geen kanten (zei hij zelf ook)

Goed in de gaten houden dus!!

5. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Jeetje, zoveel? Ik ga straks gelijk mijn ketting wegen die ik nooit draag en heb vast nog wel meer in het sieradenkistje liggen.

6. IngiePingie

IngiePingie Niet meer actief

Denk dat ik morgen ook maar eens een kijkje ga nemen.. Wij hebben hier ook een zaakje zitten.. En hoorde laatst al van een collega dat die gewoon even 600,- had gekregen voor mn armband of ketting.. Was wel een redelijk zware, maar toch.. Heb zo'n beetje 25 gram aan niet meer te dragen goud liggen... Kan wel een extratje gebruiken voor de komst van de kleine..

7. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Hoe komen jullie aan zoveel goud? Ik heb echt 1 armbandje en een ring (van weinig karaat)...

8. IngiePingie

Bij mij zijn het voornamelijk krijgertjes.. En helaas van iemand waar ik liever ook niet meer aan herinnerd wordt, dus verkopen lijkt me dan wel een strak plan :D zeker met deze prijzen

9. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wow dan scheelt de in- en verkoopprijs wel heel erg veel. Gewoon het dubbele. En als ik ga kijken naar die oplichters waar ik ben geweest, bijna het vierdubbele.

10. Mayon

Mayon Niet meer actief

heb alleen mijn trouwring en mn armband ;) Niets te halen hier dus.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

te brengen bedoel je :D

12. IngiePingie

volgens mij zijn de prijzen van de link wel voor 24 karaats. Dus als je zo'n 20,- per gram krijgt voor 14karaats klopt dat wel aardig volgens mij

13. Mayon

Mayon Niet meer actief

ook, maar voor het geval iemand nu denkt dat hier iets te halen valt :p

14. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Krijg je voor gebroken goud minder?

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat klopt inderdaad aardig.. even meer dan de helft

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

nee, het goud is niet gebroken maar het sieraad.. het gaat niet om sieraad maar om het edelmetaal.

17. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Thanks! Ik dacht ff checken. ;) Zal van de week eens langs de juwelier :cool:

18. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    hier ook minimaal wel 30 gram wat ik echt nooit draag, moet hier dan ook maar eens de stad in gaan.

19. evi83

evi83 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, zoals ik al zei, ik werk bij een juwelier, dus heb er ervaring mee. Beide adressen zijn goed betrouwbaar, ook per post. Ikzelf gebruik altijd prakken, staat links in het menu een balkje inkoop per post.

Share This Page