Goud

Discussion in 'De lounge' started by Tese, Nov 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

haha zei toevallig van de week tegen me vriend dat ik al dat goud een beetje beu ben. Heb er zoveel van liggen wat ik nooit meer draag. Zal eens wegen hoeveel het is :) en dan maar overstappen op zilver na al die jaren goud.

2. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

Mar 3, 2008
    1,623
    0
    0
    Wij hadden een ketting ingeleverd van 40 gram 2 maanden terug ofzo wad een aardig bedrag!

3. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Gouden munten pakken ze meestal ook wel. Ligt er aan welke shop. Mijn man gaat wel eens met een metaal-dector op pad en had dus 3 kleine platte gouden muntjes gevonden 24 karaats en heeft er 100,- voor gekregen, terwijl die munten op t blote oog geen r**t voorstelde.

4. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    Probleem met die munten vind ik; ik kan er de goudprijs voor krijgen, maar aan de andere kant zitten er misschien zeldzame bij die voor een verzamelaar 2x meer waard zijn... ;)

Het zijn grote munten hoor... 10 gulden. Voorlopig laat ik ze maar lekker veilig bij de bank, in een kluis. Volgens mij is het wel meer dan 500gr in totaal.

5. evi83

evi83 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Momenteel is een gewoon gouden tientje in goud net zoveel waard als de verzamelwaarde.
    Bij prakken.nl momenteel € 241,- stuk

6. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Hier hetzelfde. Ik heb ook aardig wat voor als we het ooit echt nodig hebben.

7. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    Een mooi "appeltje voor de dorst" dus :D

8. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Ja, dat is wat anders dan dat mijn man vind natuurlijk! Die munten die mijn man gevonden had waren ook erg oud (denk ik) aangezien ze lang onder de grond hadden gezeten, maar je kon niet meer zien uit elk jaar e.d.

9. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Nou, ben vandaag geweest hoor! Was de moeite waard :cool:

10. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ik had vandaag ook gebeld naar verschillende deden allemaal moeilijk... konden niet over foon zeggen hoeveel.. toen belde ik de turkse juwelier was het meteen 30 per gram... dus ik dacht mooi ga ik daar wel heen... kom ik daar aan bleef er van de 37 gram die ik zelf al gewogen had maar iets van de helft ofzo over... helemaal geen rekening gehouden met die berekeningen van het gewicht :S ik had me al rijk gerekend namelijk haha..

ikw ist wel dat het geen 37 zou blijven omdat er wat dingen met steentjes waren maar de spulletjes zonder steentjes waren alleen al 30 gram dus ik dacht 30x30 kassa!!!! helaas.. ze wou 430 geven ik was lichtelijk sjagerijnig dus dacht nu ik toch in de stad ben maar even langs andere juweliers maar overal hetzelfde liedje alleen als waardebon en vaak zelfs dat je bji aankoop van iest maar de HELFT met die waardebon mocht betalen..

dus ben toch maar terug gegaan naar de turkse juwelier en heb gezegd wil er 450 voor en dat heb ik gekregen.. wel een beetje balen want ik had dus op het dubbele gerekend :(

maar goed heb het dus toch maar gedaan, er was nog wel een die goud inkoopt maar ik moest met de bus met een doodvermoeide peuter puber en dan had ik nog eens 25 min extra moeten lopen en als het dan daar helemaal tegen zou vallen had ik weer terug gekund en wou ech tnaar huis..

heb dus ook niks meer geshopt :p dat moet van de week dan maar haha.. maar toch wel een leuk extraatje zo voor de dure feestmaand, hebben hier hard kleren nodig dus het zal goed terecht komen :)

11. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

12. evi83

evi83 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Turkse juwelier zal wss van een hoger gehalte zijn uitgegaan, veel turkse juwrlen zijn 20 kt of hoger.
    Maar goudwisselkantoor is ook betrouwbaar.

13. Lad

Lad Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,755
    1
    0
    ik kreeg25 euro per gram! had 540 gekregen!! :)
    was er super blij mee. Goud lag al jaren in de kast.

14. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    tjah dit was het beste wat ik hier kon doen heb namelijk geen auto dus kan niet even naar eindhoven rijden had namelijk al wel op die link gekeken vanmiddag.. al die juweliers was dus allemaal met waardebonnen dus dat ging hem sowieso niet worden...

maar wat ik gewogen had was dus 37 gram inclusief steentjes.. daar had ze een paar gram vanaf gerekend ik had zelf namelijk ook de dingenzonder steentjes gewogen en dat was 31 of 30 gram, en dan de volumeberekening (waar ik dus no gniet eens bij stil gestaan had ) dus er bleef maar de helft over ongeveer...

en dat maal 30 euro... ben toen ik thuis kwam even gaan googlen en zag wel dat ze een bepaalde manier van berekenen hebben hoeveel goud het is maar ik ging er wel heen met het idee ik heb 30 gram gewogen dus het is 30x 30 euro... maar dat was dus niet :(

als ik een auto had was ik zeker even naar eindhoven gereden aangezien ik las over dat die veel gaven ..

hebben ze bij jullie dan niet na het wegen nog een berekening gemaakt?

weet wel als ik ergens ging informeren voor een prijs van een gouden sierraad ze ook altijd een berekening maken dus niet alleen het gewicht van bijv de ring ofzo...

15. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    nee heb gezegd is 14 karaat, al toen ik belde om te informeren ook.. 2 hangertjes met turkse oogjes die ik ooit als goud gekocht had bleken niet eens echt te zijn maar goed dat was ook echt minimaal goud anders wat daar om heen zat en die heeft ze er nog afgehaald en alsnog die 450 gegeven..

baalde ook wel hoor, maar had het nu eenmaal in mijn kop en konden het zo goed gebruiken dat ik het maar heb gedaan het was immers ook allemaal goud wat al jaren hier in de kast lag..

16. evi83

evi83 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik je goed begrijp zijn ze met die 30 euro uitgegaan van 24 kt. In ieder geval heb je in alle gevallen vrij weinig voor je goud teruggekregen, ervan uitgaand dat het geen lager gehalte is geweest dan 14kt. Maar goed, daar is nu niks meer aan te doen.

17. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    nee is helaas niks meer aan te doen, en ik zeg al als ik de mogelijkheid had gehad om even de auto te pakken en verder te kijken had ik dat zeker gedaan maar die heb ik dus niet :( en naar het centrum is al zon gedoe met de bus en mijn dochtertje dus die ene waar ik ook in kon wisselen wat nog 25 min lopen was erbij nemen had ik echt geen trek meer in want ze was al erg vervelend omdat ze zo moe was ;)

en ik kom daar eigenlijk nooit verder dus ik dacht beter nu afhandelen het is toch een leuk zakcentje wat ik nu goed kan gebruiken zo onverwacht (naar aanleiding van dit topic ;) )
    dus ben er hoe dan ook blij mee maar jammer is het wel natuurlijk :D

18. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    had overigens ook gezien dat die goudbus op vr tot en met zondag in een ander gedeelte van de stad hier staat maar ik dacht dadelijk wacht ik tot het weekend en is de prijs weer lager of geven hun ook weinig daarom heb ik het vandaag maar meteen afgehandeld ;) het lag toch weg te stoffen en het waren geen speciale sieraden ofzo hoor, niks met emotionele waarde gewoon hele simpele oorringen zonder bewerking enzo en een aantal was dus nog maar 1 , of waren te veel gebogen of kapot.. dus met het grootste deel KON ik niet eens meer iets dus dan is 450 toch even mooi handje contantje :) hebben hard kleren nodig en ga mezelf donderdag heerlijk verwennen op een kappersbezoek want ook dat is hard nodig :D kan er nu wel vanaf haha

19. evi83

evi83 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, is toch mooi meegenomen.
    Maar helaas is het de werkelijkheid dat juweliers misbruik/gebruik maken van de onwetendheid van de mensen.
    Weet ook dat het eng is om het op te sturen, maar als je de adresjes weet kun je dat gewoon het beste doen. Daar heb ik zelf ook de beste ervaringen mee, persoonlijk en van de werkvloer.

20. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Waar ben jij geweest dan? En was het 14 karaat goud of meer?

Ik ga straks even naar dat goudwisselkantoor in Breda, hopelijk krijg ik daar iets meer dan die 12 euro die ze hier in het centrum boden.

Share This Page