wij zijn al het goud bij elkaar aan het zoeken, we gaan ook inleveren, ben benieuwd. weet iemand wat vandaag een redelijke prijs is?
Mag ik jullie wat anders vragen? Hoe komen jullie aan die leuke kalender met hoeveel weken jullie zwanger zijn? Die wil ik ook
Maar ja je hebt in iedergeval er veel meer terug gekregen als dat je het bijvoorbeeld vorig jaar zou hebben ingeleverd!
Ik ben vanochtend bij dat goudinwisselkantoor geweest en kreeg 20 euro per gram. Heel wat beter dan die 12 euro waar ik eerder over schreef.
maar wat ik me afvraag is het bij jullie dan ook zo berekend dat ze het wegen (dus ook wat je zelf thuis zou wegen bijv 30 gram) en dat ze dan nog een berekening maken van wat er daadwerkelijk aan goud in zit? dus dat er bijvoorbeeld dan 18 gram overblijft en je 18x het bedrag per gram krijgt? want ik heb het dus thuis gewogen eerst zonder de dingen met steentjes omdat ik wist de dingen met steentjes kun je niet zo volledig rekenen... maar ze ging toen met de rekenmachine aan de gang en ik ben wel benieuwd (wellicht van iemadn die bij een juwelier werkt?) of dat wel echt klopt dat ze dan nog daar gewicht van afhalen wanneer er geen steentjes en dergelijke in zitten? die vrouw had het erover dat er ook zilver en andere metalen altijd inzitten en dat ze dat overal zo rekenen... dus wie weet dat? bedoel ik heb het nu al ingeleverd en kan er niks meer aan doen maar voor de toekomst is het wel fijn als ik ervan op de hoogte ben dat ik niet opgelicht word haha
Stampvamp, ik denk dat ze die 30 euro per gram aangehouden hebben voor 24kt. Als jij niet specifiek over de telefoon naar 14kt goudprijs gevraagd hebt, dan hebben ze daar in feite niks verkeerd mee gezegd. Maar de 20 euro die hier genoemd word is voor 14 kt goud. De meeste sieraden die ingeleverd worden zijn 14kt goud. Je kunt dan globaal uitgaan van 20 euro per gram die je keukenweegschaal aangeeft. Heb je 18 kt goud, dan is het 20 delen door 14 x 18= 25,70 per gram. De meeste juweliers halen wel iets eraf voor steentjes of vuil, of bv herenringen zijn nog wel eens gevuld met lak.
In 14kt goud zitten 14 delen goud en 10 delen andere metalen, zilver of koper meestal. Dat is waarschijnlijk wat ze je verteld heeft.
Stampvamp, ik had thuis 25 gram gewogen en in mijn sieraden zaten ook steentjes verwerkt. Ook die werden dus meegewogen voor de uitbetaling. Ik kreeg dus 500 euro voor mijn 25 gram 14 karaats goud.
Je hebt steentje en je hebt steentjes. Zitten er echt van die grotere gekleurde in, dan zullen ze er wat vanaf trekken. Zijn het kleine zirconia's, doen ze meestal niet zo moeilijk. En zit er diamant is, dan houden ze meestal wijselijk hun mond, want dat levert ze zelf ook weer geld op.
ik had nog een kapot armbandje liggen en 1 oorbel waarvan de andere kwijt is..... kreeg er mooi even 165 euro voor! dankzij de TS kwam ik op het idee dus bedankt
Wij hebben afgelopen zomer onze trouwringen gekocht van het goud dat we inwisselden. Het waren hele dure ringen en we kregen er nog bijna 400 euro contant bij terug ook! Was ik ook erg blij mee haha!