Ik woon niet in Gouda (ben er zelfs nooit geweest, ja enkel met de trein haha). Maar volgens mij is het wel zo dat mensen die niet in de wijk zelf wonen het altijd veel erger maken (in hun hoofd misschien) als dat het is. Ik woon zelf ook in een slechte wijk en je hoort er altijd van alles over, maar ik heb dus serieus nergens last van.
Tja, in dordt woonde ik ook in een wijk waar veel over gezegd werd en daar had ik geen last, maar in gouda wel,terwijl ik niet eens in die wijk woonde.
Is wel okee hoor Kort Akkere. Oosterweide, tsja je kunt er 'fijn' wonen, maar de vraag is of je in de wijk past, voor je gevoel. Verder zou ik als je moet kiezen tussen W'veen, Boskoop of Alphen, orienteren op Alphen.. Heb helemaal niets met Waddinxveen en Boskoop, het is er netjes en mooi daar niet van, maar idd qua winkelcentra vind ik er niet veel aanbod, en iets te rustig voor mij. Maar als dat je ligt! Doen!
Zou dus nooit van m'n leven in gouderak gaan wonen. Wat een saai gat is dat Kan echt helemaal niks leuks aangouderak bedenken
Was ook met een knipoog bedoeld... Heb er tot mn 21e met veel plezier gewoond, het is een dorp met dorpsmentaliteit ja, je moet er van houden...
Korte Akkeren zou ik niet willen wonen. Dankje de koekoek. Doe mij maar W'veen. Toen ik hier nog niet woonde, dacht ik dat het een achterlijk gat was. Maar nu ik het gewend ben vind ik het toch wel heerlijk rustig wonen. En ja, qua winkels is het een achterlijk gat, maar goed, shoppen doe ik ook niet in Gouda. Gewoon in Den Haag of Zoetermeer.
Ik woon in de buurt daarvan, maar ik zou nooit in de Bosweg of direct aanliggende straten willen wonen. Vind dat wel echt het mindere gedeelte van Korte Akkeren moet ik zeggen. Ga je weer wat verder van de stad vandaan (richting de sluis) dan wordt het wel weer wat beter. Overigens zijn er wel veel basisscholen in de directe omgeving en het is op loopafstand van het centrum. vind het trouwens wel grappig om te zien dat sommige hier kennelijk maar een paar straten van mij vandaan wonen.
Ja Oosterwei daar is het helemaal niks! Werd daar eens voor van alles en nog wat uitgemaakt door dat tuig wat daar woont, terwijl ik bij een supermarkt op een vriendin stond te wachten.
grappig zeg al die mensne uit gouda!! ooit eens een gouda topic begonnen en daar was bijna niemand!! ja korte akkeren is misschien niet de beste wijk, maar je kan er wle in een leuke eengezinswoning wonen die hetzelfde(of minder) kost dan mijn appartement in bloemendaal.... en het is wel gezinswijk, hoop kinderen volgens mij
Dat komt dan ook waarschijnlijk doordat de ene buurt 'minder' is dan de andere. Hier in de stad is dat ook zo, de goedkope woningen staan in de minste buurten... (hoewel ik niks van Korte Akkeren weet hoor, woon er niet en heb er nooit gewoont) dit zeg ik meer vanuit logica
Ik woon ook in Gouda eerst in het centrum en nu sinds kort in Noord tegen Reeuwijk aan en hier is het heerlijk rustig. Maar in Korte Akkeren zou ik nooit willen wonen altijd problemen daar
Vosiusstraar genestetstraat, als je zelf een volkstype bent en van sociale houd, iedereen kent elkaar toch wel, mijn nichtjes - neefjes gaan gingen naar Moordrecht naar school, dat wel, maar qua kinderen is het er een drukke boel. Je past er of je past er niet, duidelijk zat, maar qua prijzen en huizen... valt het allemaal mee! En waar jij terecht zou komen, is relaxed wonen, en de schoenenwinkel (tegen over de lotus) is een super winkel! jammer dat de slager weg is daar heeft mn andere tante gewerkt namelijk. Als je van sociaal houdt zit je daar goed, enne even kennis maken met wie je buren gaan worden is misschien ook geen overbodige luxe en misschien gek gezegd, wordt meestal wel gewaardeerd... succes met je keuze, maarre laat je niet afschrikken loop een keer door de wijk heen, verken het eens, ga naar de winkels enne vergeet niet de aardappel annex groente boertje op de hoek van constantijn huygensstraat dacostakade (waar ook familie woont) EN luister goed naar wat anderen te zeggen hebben, waarschuwen ze je om op bepaalde stukken niet alleen te lopen doe dit dan ook niet, luister naar wat je nieuwe buren te vertellen hebben, zij weten wat er NU in de wijk speelt, en dat is ook wel fijn om te weten. Kan wel doorgaan, maar ervaar het zelf, wij kunnen hier allemaal vertellen hoe of wat, maar JIJ bent degene die het moet ervaren om te beseffen hoe of wat. Succes met je keuze enne laat je niet afschrikken Een Goudse Kaaskop (ja geboren en getogen ben zelf weer bezig om terug te gaan naar Gouda)
Ja ik ook, mijn basisschool zat in die wijk en de middelbare ook, gelukkig had ik altijd veel mensen om samen mee te fietsen, vond het in mn eentje best eng.
Het was voor familie hoor, niet voor mezelf.. Het huis in die wijk is niks geworden, maar ze kijkt nog verder iig. Meer tips altijd welkom.
Thnx Poppedopje!! Hier nog iemand die een huis op het oog heeft! Wie weet hoe het zit met de wijk achter de praxis/onder de boompjes? Dar bedoel ik dus mee de Karekietstraat, Gansstraat, koekoekstraat enz!