We gaan een andere auto kopen onze is total loss verklaard nu twijfelen we tussen een renault senic of citroen xsara picasso willen zeker een mpv met voldoende kofferbak ruimte en 3echte zit plaatsen heeft iemand ervaring met een van de auto s en de plus en minpunten Alvast heel erg bedankt
Ik heb sinds kort de Renault scenic en ben er echt super blij mee. Hij is ruim en we hebben een uitvoering genomen met allemaal leuke snufjes wat de auto helemaal super maakt. Ik vind persoonlijk dat je vee auto hebt voor weinig geld. Wat ik begrepen heb is dat je ze wel het beste van na 2004/2005 kan nemen. Met de ander auto geen ervaring.. Suc6 met het maken van je keuze!
Wij hebben zelf een magane maar toen die voor de keuring moest hebben wij de senic van de buren geleend. Wat een geweldige auto en wat een ruimte ! Wij wisten gelijk wat onze volgende auto wordt
Wij hebben ook een scenic!! Moet zeggen super!! Hij is erg ruim! Stoelen zitten goed ook achter! Je zit hoog dus lekker overzichtelijk en makkelijker voor je benen. En je hebt veel kofferbakruimte!! De volgende als die er komt word weer een scenic!!
Wij hebben intussen onze 2de scenic, niets als lof over deze auto. Goede zitplekken, voldoende ruimte, veilig, betaalbaar in onderhoud.
Bedankt alvast voor jullie reactie we hebben een senic gehad van 1998 en daar geen goede ervaringen mee gehad maar zijn nu opzoek van eentje van 2000 2001 omdat die beter moeten zijn volgens mijn broer die heeft 10 jaar voor renault gewerkt dus toch een moeilijke beslissing
Ik heb gehoord dat de senic een roestprobleem heeft. Meer kan ik er niet over vertellen Oja, dat ik de picasso veel mooier vind
Ik heb nu m'n 2e Scenic, eerst een 2000 nu een 2003. Bevalt prima (anders had ik er niet weer eens gekocht natuurlijk).
we gaan morgen eens kijken naar een senic van 2000 en een picaso van 2000 hopenlijk kunnen we dan een keuze maken dat hij roest hebben we met de andere niet gehad maarja het kan altijd ik wil nu niet te snel een keuze maken daarom vraag ik ook om jullie advies want deze auto hebben we heel snel gekocht omdat we ereen nodig hadden hebben nu een deawoo tacuma en dat is echt helemaal niks die auto. maarja hoop dat we er morgen uit
Hier een senic gehad (megane senic met een gastank) nou never nooit meer! enkel gezeik mee gehad... maja nu hebben wij ook geen geluk met auto's...
@vagans wij hebben ook niet echt geluk met auto s en das niet fijn liefst wil een een ford focus s max maarja die zijn me nog te duur nu willen ook in juni met ons gezinnetje op vakantie zijn we echt aan toe
Ja rot he auto´s! Bij onze senic is pas de remleiding verrot gegaan, dat was echt de druppel!!! We hebben nu via zwager en schoonzus van mn zus een 27 jarige Ford Orion gekocht voor een schijntje. Voel ik me veel veiliger in suc6 met je zoektocht!
Wij hebben een proefrit gemaakt in een xsara picasso, maar ik vond het helemaal niks. Je hebt van die 'extra ramen' aan de voorkant en die 'vergeet' je waardoor je een behoorlijke dode hoek hebt. Doodeng.
Bij Renault heb je bij roest als ik het goed heb 8 jaar garantie. Dat was een jaar of 10 geleden bij de renault 19 van mijn man wel. Wij rijden in een Nissan Qashqai, heeerlijke wagen!
@sniffy ja de auto wat jullie nu hebben de nissan vind ik een mooie auti maar vind hem helaas nog veel te duur We gaan vanmiddag eens wat garages af on te kijken Bedankt
Wij hebben toen gekozen voor de picasso omdat mijn man (2 meter) daar beter achter het stuur paste en niet met zijn hoofd tegen het dak zat (dat probleem had hij wel toen wein een senic een proefrit maakten) Wat wij ook hebben gedaan is gemeten of de wandelwagen (stokke) wel in de kofferbak paste (paste ruim) Ondertussen hebben wij 3 weken geleden ( na 5 jaar picasso rijden) hem verruilt voor een C5 (die heeft ook lekker veel ruimte in de kofferbak)
Wij hebben ook een scenic en zijn er erg tevreden over. Veel opberg ruimte. Voorin een apart spiegeltje zodat we de kids achterin kunnen bekijken. Wij vinden het een echte gezinsauto.. Makkelijk de kids achterin zetten omdat hij lekker hoog is. Scheelt weer voor onze rug Passen 3 stoeltjes op de achterbank, is wel even proppen met de gordels maar dat gaat prima.. Gewoon eigenlijk een goede auto Wij hebben hem nu een paar maanden en ik wil niet meer anders..
Mijn vriend zou zeggen "allebei frans dus allebei niets" (werkt in de auotbranche). Ik rijd zelf een Ford Focus, nooit wat mee gehad.