Gouden rode billentip

Discussie in 'Verzorging' gestart door Demeter, 20 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moto

    Moto Bekend lid

    5 dec 2019
    590
    535
    93
    Wij gebruiken naar tevredenheid weleda billen crème en waterwipes.
     
  2. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    purelan (ja wat je normaal op je borsten smeert als je bv geeft) en heilwol
    qua doekjes waterwipes of wasbare billendoekjes of een hydrofiel washandje nat maken met een plantenspuit
    en wasbare luiers
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Dit werkt bij ons ook goed. Bepanthen ook.

    En ik maak de billen schoon met water, beetje badolie erdoor en droogdeppen met hydrofiel washandje

    Wasbare luiers zorgen hier voor flinke verergering
     
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    N heeft heel vaak rode billen.
    Meestal is het een schimmel en smeer ik de anti schimmelzalf van de Kruidvat.
    Anders sudocreme.
    En als die er last van heeft gebruik ik neutraal billendoekjes.
     
  5. Maan92

    Maan92 Actief lid

    8 dec 2016
    192
    95
    28
    Wij gebruikten zelfgemaakte billendoekjes en na het verschonen een spuitje olijfolie op de billen. Mijn zoon (nu 2, 5) heeft nog bijna nooit rode billen gehad. Alleen op vakantie toen we geen zin hadden om zelf doekjes te maken. Maar misschien is dat ook aanleg.

    Billendoekjes maak ik door stevige keukenrol door de helft te snijden en in een bak met deksel te doen waar hij precies in past (ik heb de oranje van de ikea) Een grote theelepel kokosvet op te lossen in een groot glas met kokend water en dit over de halve keukenrol te gieten. Blijft ongeveer een weekje houdbaar.
     
  6. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Zo min mogelijk billendoekjes gebruiken.
    Schimmel uitsluiten

    En verder weleda billencreme of zinkOLIE.
    Dus niet zinkzalf. Zinkolie van dr SWAAB. Potje die je voor elk gebruik eerst met een wattenstaafje goed door moet roeren. Vervolgens doe je het er heel licht op en klop je het er met je vingers in de huid. Het moet zo dun erop dat je de huid er doorheen ziet. Anders even met een doek het overtollige weg halen. Het kan anders niet goed ademenen en kan gaan klonteren. Voor een nieuwe smeerbeurt moet je de oude zalf even met een watje met olijf/zonnebloem/babyolie verwijderen anders komt er een te dikke laag op.

    GEEN sudocreme gebruiken. Dat is echt rotzooi en lang niet zo huidvriendelijk als ze beweren. Het kan ook nog eens flink branden en prikken wanneer de huid iets kapot is.
     
  7. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Wasbare luiers schijnt het juist erger te maken las ik.
     
  8. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Hier toendertijd gelukkig niet zoveel last van. Heb alleen bepanthen gebruikt. De enige keer dat het verschrikkelijk erg was had hij last van schimmel.
    Maar denk dat je het inderdaad zelf moet gaan uitproberen. Want iedereen zweert bijv. bij sudocreme maar dat leverde bij mijn zoon binnen 5 minuten rode billen op.

    Heb trouwens ooit een artikel gelezen over dat sudocreme helemaal niet zo goed was.
     
  9. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Dat is onzin. Typisch iets van pampers of gesponsorde site door pampers.
    Je moet wat vaker verschonen. Ik verschoon om de 3 uur, uitzondering poep natuurlijk.
    Sommigen gebruiken een fleeceinlegger voor droog gevoel, maar sommige baby’s kunnen daar niet tegen.
     
  10. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Dan heb je je echt niet goed ingelezen. Juist op site’s van dokters en huidartsen staat dit gemeld.
     
  11. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Waarom is er dan een hele wasbare luier mama groep waarbij het gros van de baby’s geen luieruitslag heeft of waarbij het verdween na overstap naar wasbaar?

    Door privé omstandigheden nu even op wegwerp over, dochter heeft veel vaker rode billen. Ben blij als we over een week weer terug naar wasbaar gaan.
     
  12. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Tjah sorry, maar zo’n groep zegt natuurlijk niet zoveel. Mijn kinderen hebben ook nooit rode billen, 1x gehad door een candida tijdens virus.
     
  13. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    In een teiltje water met ren drupje inoli olie schoonmaken, dan licht droogmaken met hydrofiel, rond laten huppelen in blootje en dan een dun! Laagje bepanthen. Na 2 dagen helemaal weg.

    Oja en zo snel mogelijk na poepen verschonen...
     
  14. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Key is na het schoonmaken om ze goed droog te maken. Dat is het allerbelangrijkste.

    Daarna evt talkpoeder of billenzalf. Ik ben zelf echt fan van de billenzalf van sheepish grins, o.a. verkrijgbaar bij mooregreen.

    Droogmaken dus! En dan zalf :)
     
  15. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het intussen?

    Wij hebben bij dochter álles geprobeerd. Zinkzalf, talkpoeder, uienzalf, vaseline, maizena, andere luiers, wasbare luiers, andere billendoekjes, geen billendoekjes, schimmelzalf op recept (zelfs met hormoonzalf erin), ... bedenk t maar. Niks hielp. De huid was helemaal stuk. Echt :cry: (zowel dochter als mama)

    Uiteindelijk van een doorgewinterde CB verpleegkundige de tip Inotyol gekregen. Uit wanhoop geprobeerd.
    Tegenwoordig alleen nog maar online te vinden. Maar echt! Wonderspul. Twee dagen en de billen waren echt mooi. ZO bizar.

    Ik gebruik het nu voor álles. Schimmeltjes, eczeemplekjes, die zielige billen.. :thumup:
     
  16. Eiphos

    Eiphos Lid

    26 mrt 2020
    31
    9
    8
    Vrouw
    Ik heb ook niet de héle slomp gelezen, wel diagonaal.
    Maar... zoals al gezegd
    - billendoekjes kunnen soms zorgen voor allergische reacties: eventueel een waslapje of stukken oude handdoek, in een bakje met water en dat gebruiken om de poep schoon te maken
    - drogen aan de lucht
    - inotyol opdoen. Is een héél ouderwetse zalf. Smeert ook niet zo vlotjes uit, maar is een vette zalf, zorgt voor een écht laagje op de billetjes
    - pamper of herbruikbare luiers... blijkbaar is de ene baby beter met herbruikbare luier, en de andere met een pamper. De onze heeft het al gehad bij beide. Dokter raadde aan wel snel te vervangen als het ernstig is. Bv. zelfs als hij nog maar een plas gedaan heeft.
    Succes en laat gerust weten welk product je nu geholpen heeft. (ik hoop dat je niet alle producten zult moeten uitproberen! :) )
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  17. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Onze dochter had vanaf de geboorte alleen maar rode billen in het ziekenhuis. Ook van allerlei speciale ziekenhuis crème en warmtelamp, niets hielp.

    Toen we na een aantal weken thuis kwamen hebben wij een inlegvel (voor wasbare luiers) in de pamper gedaan. De rode billen waren meteen weg.

    Deze inlegvellen kun je bij alleen plas gewoon in de was doen en bij poep ook in de wc gooien (mocht je wasbare luiers gaan gebruiken).

    Wij zijn bij de oudsten naar wasbaar overgegaan en nooit geen rode billen meer gezien.
     

Deel Deze Pagina