Ha meiden, Ik ben net zwanger! Super leuk en ben er ontzettend blij mee. Nu is het zo dat ik net een kleine 7 kg ben afgevallen. Het was de bedoeling om er nog 7 kwijt te raken. Dat gaat nu niet meer lukken. Ik wil wel heel graag mijn gezonde tour voortzetten in mijn zwangerschap. De vorige zwangerschap heb ik echt als excuus gebruikt om alles te mogen eten :x en ben daarna gewoon door blijven gaan tot 2 maanden geleden de knop opeens omging. Ik wil dit ECHT niet nog een keer. Ik woog op zich niet verschrikkelijk te veel, maar zat volgens bmi net in overgewicht. Nu gelukkig weer in gezond gewicht. Ik ben de afgelopen maanden afgevallen door veel te wandelen, geen sap meer te drinken en niet meer overmatig te snoepen. Mijn maaltijden en tussendoortjes van nu zij : Als ontbijt: yoghurt, 2 crackers of 2 boterhammen met een glas melk. Tussendoor een speculaasje of fruit. Lunch: twee boterhammen en melk. Tussendoor een speculaasje of fruit. Avondeten: Groente, vlees en aardappels. Tussendoor een speculaasje of yoghurt. De rest drink ik alleen water. Door zo bezig te zijn viel ik een kleine kilo per week af. Nu is mijn vraag, kan ik gewoon zo doorgaan? Of is dit ongezond? En als ik hierdoor even blijf afvallen is dat slecht? Ik hoor graag jullie mening!
Er is zeker niets mis mee om op die gezonde en verantwoordelijke manier door te gaan. Als ik naar je lijstje kijk dan is dat best netjes ik zou die 2 crackers alleen vervangen door die 2 bruine boterhammen. Daarnaast moet je rekening houden dat je wat verder in de zwangerschap wel iets meer mag eten. Dan bedoel ik een aardappel en wat groeten meer voor je avondeten. Daarnaast kun je dan ook gerust een extra boterham nemen. Als je gevarieerd eet dan is het goed. Diëten is slecht tijdens de zwangerschap maar normaal een eetpatroon aanhouden niet. Slik je ook extra vitamine? Dat zou ik nml wel doen. Streef in je zwangerschap naar gezond eten en niet naar een bepaald gewicht. Succes.
Ik had precies hetzelfde als jou, ik was 7 kilo kwijt en daarmee 77 kilo, en streefgewicht was onder de 70. Ik ben nu 32 weken en heb mijn 7 kilo's er weer bij de eerste 20 weken heb ik een vergelijkbaar schema aangehouden als jou, daarna had ik echt meer nodig. Ik heb ook wel meer trek in ongezonde dingen en eet wat meer brood en drink meer melk. Ik denk dat je gewoon goed naar je lichaam moet luisteren. Als je te weinig eet, kan dit ook invloed op je gewicht hebben, dat je alles als vet opslaat.
Trots Mam, Dank je voor je uitgebreide antwoord! Ik slik sinds vandaag van die mama compleet vitaminen. Ik probeer inderdaad gewoon gezond te eten. Gewicht verliezen is nu niet meer mijn doel. Ik hou niet zo van boterhammen, al mijn hele leven niet, dus die probeer ik altijd zo min mogelijk te eten, vandaar die crackers. Ik wil er voor nu zeker van zijn dat dit genoeg is en niet te weinig. Ik lees op internet zelfs dat lijnen een miskraam kan veroorzaken. Dat voorkom ik het liefst! MIss Mara. Ben je tot nu toe maar 7 kg aangekomen? Dat is heel netjes toch? Ik hoop dat ik het ook zo kan doen! Ik kan mij voorstellen dat je wel meer trek krijgt in ongezonde dingen. En het lijkt mij toch lastig om je in te houden als je toch dik wordt. En dat wil ik dus echt voorkomen!
Ja ik ben tot nu toe 7,4 kilo gegroeid, haha, na vandaag 8 denk ik.. Sint Maarten vieren we hier, maar eet zelf alles op De verloskundige is heel tevreden en ik ook. Ik probeer vooral in de ochtend genoeg te eten, dat scheelt 's avonds echt wel qua snaai drang. Ach ja, je kunt er ook heel weinig aan doen. Heb een vriendin die 23 kilo is gegroeid en zegt heel gezond te hebben gegeten, is ook wel een kwestie van aanleg en geluk denk ik
het lijkt me dat je daar wel mee door kunt gaan, lijkt me een goed "dieet". Je zou de speculaasjes nog kunnen vervangen door volkoren kaakjes natuurlijk Ik heb ook zoiets geprobeerd, maar ik kreeg zo'n vreselijke honger dat ik snachts wakker werd en wel moest eten om weer te kunnen slapen. Dan denk ik van, oké, blijkbaar doe ik mijn kindje toch iets tekort. Dus ik heb toen tijdelijk 2 boterhammen extra ingevoerd en de yoghurt vervangen door volle kwark. Inmiddels heb ik weer een periode minder honger dus zijn de boterhammen er weer af. Maar het zegt niks over hoeveel je aan gaat komen he, en ook niks over hoeveel er straks aan blijft plakken. Vorige zwangerschap was ik 20 kilo aangekomen, maar het was er echt in 3 maanden weer af zonder iets te doen. Terwijl een vriendin die maar 10 kilo aangekomen was jaren later nog steeds aan het diëten was.
Ik vind het qua boterhammen wel vrij weinig. 5-7 mag je prima eten tijdens de zwangerschap. Ik zie dat je er niet zo van houdt, maar zou als tussendoortje dan eerder nog 2 crackers eten ipv een speculaasje. Is ook nog eens gezonder en vult wat meer! Over miskramen als je "lijnt": Zou je niet meteen bang laten maken. Ikzelf ben veel afgevallen door spugen en met de baby gaat alles super. Ben nu over de helft en merk wel dat ik nu ik weer kan eten ook veel meer trek heb. Die 7 boterhammen gaan er prima in
7 boterhammen? Dat is mij nog nooit gelukt! Haha! Tussendoor crackers is wel een goed idee inderdaad! Cowgirl. Ik weet dat ik alsnog veel aan kan komen, maar wil het zo minimaal mogelijk houden. De vorige zwangerschap at ik op het eind wekelijks moorkoppen...whaha, lekker hoor maar niet echt bevorderlijk voor je gewicht. Ik ben blij dat ik nu met dit gewicht start. Ik weeg nu 71. Is toch anders of je 15 kg aankomt met 71 dan met 78. Al is het alleen al voor je eigen gevoel.