Wij zijn op zoek naar een goede robotstofzuiger. Wie heeft er tips en punten waar we op kunnen letten? We hebben wel huisdieren.
Je hebt er alleen echt iets aan als je huis niet vol staat. Als de stofzuiger overal makkelijk bij en onder kan. Dan is het ideaal. Maar staat je huis vol spullen en komt ie niet onder je bAnk, bed etc dan wordt het al minder handig.
Wij hebben er een gekocht toen ik ziek werd en dus niet in staat was elke dag te stofzuigen. Hij komt bij ons niet onder de meubels maar het is wel degelijk ideaal, je ruimt even het speelgoed van de vloer en hij zuigt de hele woonkamer/gang/keuken. Nog steeds blij mee!
Wat dat betreft hebben we gelukkig niet veel staan. Een bank en een eettafel met 5 stoelen. De rest hangt bij ons (kasten en tv-meubel).
Wij hebben er een van Irobot. Echt een ideaal ding, ook met huisdieren, wij hebben 5 katten, waarvan 4 langharig en dat is allemaal geen probleem voor de stofzuiger.
Dat is wel fijn inderdaad. Andeds is het zonde van de dure uitgave. Wij hebben ook een roomba. Makkelijk te bedienen met de app. Ik vind het geluid alleen irritant omdat ie zo 1,5 uur doet over ruimtes die je zelf in een half uur gestofzuigd zou hebben dus ik zet 'm 9 van de 10 keer aan als ik de deur uitga.
Roomba 976 hier en nog steeds tevreden. Hier draait hier echt overuren. Gaat smorgens als de kids naar school zijn, een rondje door het huis. En savonds na het avondeten als we zelf gaan douchen, laat ik hem de keuken nog even doen. Bij ons kan hij overal onder, das wel een belangrijke tip. Onder de bank, kasten, etc. Enige waar hij niet onder kan is de eettafel, maar die doe ik ff gauw na het eten met de steelstofzuiger, kwestie van 2 minuutjes. Ideaal, zou niet meer zonder kunnen.
Hier ook de Roomba, ideaal! Sommige dingen ff omhoog zetten en als ik weer thuis kom is ie klaar. Hier 2 katten en dat gaat ook goed ermee. Hij zuigt de droogloopmat bij de voordeur nog beter dan de Dyson.
We hebben de Roborock s6. Deze kan ook dweilen. Wij zijn er super blij mee. Savonds de stoelen even aan de kant zetten zodat hij onder de tafel kan stofzuigen. En voor de rest zuigt alles netjes op. Echte vlekken bijvoorbeeld plak vlekken van randje ofZo dat dweilt de Roborock niet goed.
Wij hebben er ook een die kan dweilen. Een blaupunkt. Hij laadt zichzelf op en is te bedienen via een app. Hij kan kamers herkennen, maar wij slepen hem elke verdieping op en af, waardoor hij uiteindelijk telkens opnieuw de route maakt. Dat vind ik prima. Ik ben er echt heel blij mee. Ook al moet ik het een en ander omhoog zetten, het is zo fijn dat dan automatisch de vloer kruimel-, zand- en stofvrij is.
Wij hebben een roomba die zichzelf leegt, ideaal. Als je hem goed instelt hoef je maar eens in de drie maanden naar dat ding te kijken.
Hier de Roomba i7.Echt zo blij mee! Beste koop van het jaar met 4 katten en 3 kinderen in huis. Te bedienen met een app. Kamers en zones kunnen apart ingesteld worden, zo laat ik m iedere dag even een rondje eettafel en keuken doen. Ons huis staat best vol en spullen staan niet altijd op dezelfde plek maar daar heeft ie geen last van. En hij pakt ook de hoekjes en plinten goed mee. Dat vond ik wel een vereiste, ik heb veel YouTube reviews gekeken en zo deze keuze gemaakt. Alleen jammer dat hij geen trap kan lopen
Bij de roborock zit een soort reservoir waar je water in doet. En er zit een ding onder waar je een soort microvezel dweil op doet. Het werkt best redelijk.