Gouden tip droge huid gezocht?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door whuz, 20 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.614
    167
    63
    Cocos olie! Werkt supergoed

2. kakoe

kakoe Lid

23 jul 2014
    55
    0
    0
    Lanette creme werkt indd top. Ik zorg dat ik dat altijd in huis heb, zit verder ook geen rommel in zoals parfum wat een droge huid verergert.
    Wat ook heel goed werkt is een zemelenbad. Dit kan je halen bij de kruidvat en werkt ontzetten goed (gouden tip van mn kraamverzorgster) mn oudste heeft ook last van eczeem en gauw een droge huid, was met een zemelenbadje zo weer over.

3. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Ik gebruik voor dr gezichtje Vaseline omdat ze droge wangetjes heeft, dit werkt toch het beste.
    Voor haar droge huid op dr lichaam gebruik ik cetomacrogol crème of Dexeryl. Dexeryl heb k als tip van mijn collega dermatoloog gekregen en ben er heel tevreden over.
    Een grote tube betaal je ongeveer 7 euro voor en kan je lang mee doen. Gewoon vrij bij de apotheek te verkrijgen.

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Wij gebruiken cetamacrogol van de huisarts en vaak ook uierzalf.... Werkt beter als vaseline omdat het ontstekingsremmend is.

5. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dit gisteren bij de Etos gehaald. Die heeft het sinds kort in het assortiment (niet bij alle vestigingen). Het lijkt na één keer smeren al een stuk beter. Fijn spul. Tenminste niet zo ontzettend vet. Dank. Dit was denk ik voor mij de gouden tip. Ik vind het ook niet erg om wat extra uit te geven als het goed werkt. Het merk staat me ook wel aan, o.a. dierproefvrij.

6. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Cetomacrogol creme! (Ook wel lanette genoemd).
    Ik heb het zelfs op recept gekregen. Was een advies van het CB en de drogist had het niet. Toen heb ik de huisarts gebeld en kreeg ik het op recept mee (zonder dat ik er langs hoefde). Echt superspul! De meeste Kruidvats verkopen het trouwens ook.
    Die van de drogist is dacht ik met 10% vaseline en die van de apotheek 20%, maar dat weet ik niet zeker

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Tegen echt droge huid (eczeem aanleg) helpt vaseline parafine fna via ha kan je vergoed krijgen. 2x p dag smeren en is echt erg vet maar laat geen sporen in kleding, ruikt niet. Het is enige wat extreem eczeem kindjes hebben voor ondersteuning huid en hormoonzalf.
    Daarnaast in bad groninger badolie via apotheek bestellen kost 7 euro voldoende voor 100000x badderen.
    Dit zou ik doen en geen andere troep van switzal en weleda etc. Het kan helpen maar indien huid extra gevoellig is moet je enkel vaseline en vetolie gebruiken zonder toevoegingen.
    Er zijn ook dure merken creams en lotions in apotheek bijvoorbeeld la rochey posey atopische huid en die zijn ook erg goed smeren top en blijft vet en voedend. Maar er hangt prijskaartje aan. Ik heb dat wel dan omdat ze heeft extreem droge huid en veel eczeem en het helpt hier iets meer voeden dan vaseline maar meestaal in de zomer vind ik dat fijner omdat het snel in huid intrekt terwijl vaseline blijft nog wel het langer beschermen en vet..

Cetomacrogol/lanette is ook okey. Is vel iets creamachrig is vaseline met cream zeg maar maar tegen extreem droge huid enkel vaseline parafine wordt uitgeschreven bij kinder dermatologen. Als het niey extreem droog is, geen eczeem en geen jeuk zou je gewoon cecromatogol kunnen doen.

8. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Fijn dat het werkt! Wij hebben er ook echt baad bij. En inderdaad dat het niet vet is vind ik ook fijn. Dit smeert lekker weg, dochterlief probeert hier al te helpen met smeren haha
    Ik ga eens bij onze etos kijken, hopelijk heeft die het dan inmiddels ook.

9. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Lanette maakte het hier alleen maar erger! Wat een troep.

Ik gebruik voor beide kindjes de producten van Naif.
    Zeer tevreden over!
    Is helemaal natuurlijk en sinds ik dit gebruik heeft mijn dochter geen eczeem en schrale huid meer.
    Ook doe ik ze niet te vaak in bad! Dochter van 1,5 gaat om de dag en mijn zoontje van 4 maanden maar 2 keer per week.
    Tussendoor was ik ze alleen met een hydrofiel-washandje en water.

10. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het ruikt ook zo ontzettend lekker. Mijn dochtertje wil het ook zelf smeren. Na het badderen pakt ze gelijk de fles en gaat aan haar been wrijven. Dus ze zal het wel prettig vinden.

Sowieso zit ze nooit ergens voor stil, maar wel voor het smeren van een crème. Wat we ook smeren.

11. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Vaseline werkte bij ons niet voor schrale wangetjes.
    Wat wel goed hielp was gewoon nivea creme (uit zo'n blauw blik) :)

12. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Ik zweer bij olijfolie :) pure!

Deel Deze Pagina