Ons meisje is weer eens verkouden. Ze moet ontzettend hoesten, zo sneu. Nu heeft ze wel eens vaker gehoest, maar dit hebben we niet eerder meegemaakt. Zo hard en veel. Ik krijg er zelfs pijn van in mijn keel Hebben julie een gouden tip om het te verzachten o.i.d.? Een ui, Luuf etc. helpt niet bij haar, werkt alleen maar averechts. Ze heeft ook astmatische klachten en dit verergert het alleen maar. Misschien iets homeopathisch? Zie nu de nacht al voor me ...
Wij gebruiken Bisolvon voor kinderen om het slijm los te maken en thijmsiroop om de keel te verzachten. En als het heel erg is paracetamol, maar dat geef ik liever niet. Stomen in de badkamer kan ook wel verlichting geven. Maar het is gewoon heel zielig, vannacht moest Eva ook weer veel hoesten en ik hoorde opeens ook wat meekomen, had ze overgegeven.... Ze huilt ook vaak nadat ze gehoest heeft. Ik vind het echt heel zielig, maar meer kunnen we niet doen helaas.
Pfff...erg he? KDV belde vanmiddag, had ze al 40 koorts. Zo sneu, het leek wel een rode bowlingbal, zo warm was ze. Ondanks alles blijft ze heel vrolijk. Net nog wel bij de dokter geweest, omdat we bang waren dat het weer haar longetjes waren, maar deze klonken goed schoon! Dat is dan weer een geruststelling. Scherpe middeltjes zijn voor haar dus niet goed. In thijmsiroop zitten waarschijnlijk geen gekke middeltje of wel? Vanavond met het warme eten moest ze ook zo hoesten dat ze moest overgeven, arm kind. Hoor haar nu continue hoesten, dat kleine lichaampje heeft maar veel te verduren
Ik smeer d'r altijd in met Luuf en geef haar thijm siroop voor kids Voor het slapen gaan. Overdag geef ik trouwens van VSM Tussikind.
Djenno heeft afgelopen week griep gehad wat ook gepaard ging met een flinke hoest. Ik smeerde hem 's avonds lekker in met Luuf en gaf hem twee keer per dag nysikind druppeltjes van VSM, deze helpen ook voor de luchtwegen. Daarnaast mochten we hem een hoestdrankje geven van Thijmsiroop. Er zijn er ook die geschikt zijn voor baby's.
die dingen die jullie noemen, is dat wel wenselijk voor een baby onder de 1 jaar? Ymke is 10 maanden, maar das nog geen 1 Zij hoest nu ook weer ontzettend veel en was er net van af. Ga morgen even een afspraak bij de HA maken, want ze trekt ook weer aan haar oortje.
welk thijmsiroop hebben jullie bijvoorbeeld? Luuf e.d. is geen optie voor ons, omdat dit te scherp is voor haar (ivm haar astmatische klachten, bij haar is dat dan alleen maar een prikkel om nog meer te hoesten, helaas...). Ze is overigens bijna 10 maanden. De dokter zei vandaag dat het idd vanzelf over moest gaan, maar vind het zo sneu en wil het zo graag verlichten voor haar.
Ons mannetje kan ook niet tegen scherpe producten ook vanwege zijn longen en vanwege reflux Hij krijgt van ons als hoestdrank Prospan, is een natuurlijk middel. Het is alleen bij natuurwinkels te koop volgens mij (mijn schoonmoeder haalt het altijd) anders moet je even op google zoeken Het werkt hier heel goed meot ik zeggen, beter als die andere producten.
Hee, dat klinkt goed! Helemaal omdat het natuurlijk is en je dezelfde ervaring hebt ivm de longen. Ga morgen direct op zoek! Thanks.
thijmsiroop van de apotheek, mag vanaf 6 maanden. en luuf of ui is toch voor een verstopte neus, vind het niet gek dat dat de keel alleen maar irriteert als de neus niet dicht zit
de nysikind druppeltjes van vsm zijn vanaf 0 jaar en de thijmhoestdrank is van Daro, die is ook geschikt voor baby's. Je geeft uiteraard niet de hoeveelheden die een groter kind zou krijgen. Je hebt het dan echt over een klein koffielepeltje hoestdrank en dat 2 keer per dag. De druppels van vsm geef je ook 2 keer per dag 8 druppeltjes. De hoestdrank is ons zelfs geadviseerd op het consultatiebureau en de vsm druppels door de kinderarts waar Djenno heeft gelopen.
Hoi allemaal, Ik wil niemand onnodig bang maken, maar hoestwerende middelen aan je baby geven kan de kans op wiegedood groter maken. Ze adviseren het alleen te gebruiken wanneer het is voorgeschreven door de huisarts. Mijn zoontje is namelijk ook flink aan het hoesten en toen ben ik gaan googlen en kwam dit tegen, dus ik durfde het toch niet goed aan. Maar misschien als je kindje ouder is is het risico ook minder denk ik?
wat ook helpt om gemakkelijker op te hoesten is de badkamer in stoom zetten en daar een poosje in gaan zitten.
Hou het wel goed in de gaten hoor, vooral met die koorts. Bij Jade begon het ook met hoesten, werd steeds erger, hoge koorts, uiteindelijk naar ziekenhuis geweest en heeft ze RS-virus, keelontsteking en oorontsteking. Bij het hoesten kwam er ook echt met een grote kracht de hele fles er zo weer uit. Nu heeft ze diverse middeltjes waaronder Ventolin, Neusdruppels, neusspray, Luuf, Paracetamol Succes!
Idd Ietje letten we goed op. Hoe weten ze eigenlijk wanneer het RS is en en wanneer nog een reguliere verkoudheid? We zijn afgelopen donderdag nog wel bij de ha geweest en gelukkig zijn het deze keer niet haar longen, maar "gewoon" een fikse verkoudheid. Uitzieken dus... Ze is nu nog ziek en vannacht nog hoge koorts. Gister maakte ik me zorgen omdat ze bijna niet wilde drinken (eten sowieso al niet). Vannacht iedere keer als ze wakker werd wat gegeven en gelukkig gedronken. Ze lijkt ietsje op te knappen, maar het gaat niet snel. Wat duurt dat vreselijke hoesten lang zeg. Ze is helemaal schor. Vind het zo ontzettend zielig. Als het morgen nog niet beter is maar weer de ha-post bellen... Nu idd ook weer aan de Ventolin, paracetamol etc. Afwachten maar.