Jullie hebben het altijd over sprongetjes! Maar wat zijn het precies? Ik heb wat zitten kijken op de website van oei ik groei, maar kon niet echt een antwoord vinden. Mijn meisje is al een paar dagen wat aan het zeuren en wat huileriger dan normaal. Kan het dan zijn dat ze een sprongetje heeft? En waar ik ook wel benieuwd naar was, wanneer zijn er ongeveer sprongetjes, hoeveel zijn er en waar herken je ze aan? En wat gebeurd er daarna? Ik weet dat ik ook het boek kan gaan lezen, heb m ook al besteld bij Sinterklaas maar kan eigenlijk niet wachten
Een sprongetje is een fase waarin hun mentale ontwikkeling een groeispurt doormaakt. Ze kunnen dan vaak vervelend zijn, slecht eten, slecht slapen, alleen maar bij je willen zitten of juist helemaal niet meer, als de sprong voorbij is en het allemaal weer wat rustiger is geworden, dan zie je dat je kindje ineens weer allerlei dingen kan. De sprongen duren meestal een paar weken en zijn rond 'vastgestelde' leeftijden, ongeveer dan he Ligt er ook aan of je kindje op de uitgerekende dag is geboren of misschien wel 2 weken eerder/later.
sprongetjes zijn periodes waarbij er heel veel bij je kindje gebeurd waardoor ze opeens weer allemaal nieuwe dingen kunnen. Dit gaat vaak samen met gedrag dat anders als anders is. Vaak huilen hangerig en chagerijnig. De sprongetjes: rond 5 weken rond 8 weken 12 weken 19 weken 26 weken 37 weken 46 weken 55 weken 64 weken 75 weken
Bedankt voor jullie snelle antwoorden! Mijn dochtertje is nu 13 weken precies. Ze is 2 weken te laat geboren. Maar die zie ik er niet tussen staan... Maar ongeveer zeiden jullie toch? Hebben jullie het boek en hebben jullie er wat aan? Klopt het wat er in staat?
Het is inderdaad ongeveer. Als je dochter nu 13 weken is kan ze best in de 12 weken sprong zitten. Ik heb het boek en moet zeggen dat ik er nu nooit meer in kijk maar in het begin had ik er erg veel steun aan en ik vond het leuk om te lezen wat er nu weer allemaal stond te gebeuren.
Het zou zeker een sprong kunnen zijn. Ik vond het boek helemaal top! Zolang je je niet onzeker laat maken door sommige voorbeelden die erin staan over wat kindjes al heel vroeg kunnen.