gouden tip gezocht bij hoesten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BrB, 20 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ietje

Ietje Actief lid

15 jul 2008
    157
    0
    0
    Onze huisarts had ook het RS virus niet opgemerkt en schreef ook ventolin voor. Het werd echter alleen maar erger. Let goed op dat ze genoeg vocht binnen krijgt, baby's drogen snel uit als ze niet voldoende drinken, evt. kan je wat water tussendoor geven. Kenmerken van RS zijn het overgeven, koorts, benauwdheid, veel hoesten. Onze kinderarts hoorde aan het hoesten dat het dit virus is.

Succes en veel kroelen met je baby, ze zijn zo zielig als ze ziek zijn :cry:

2. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    hmm...hou het nu helemaal in de gaten, want ze heeft het allemaal. Koorts lijkt wel wat lager, maar is er nog wel :( .
    Kroelen doe ik heel veel, want dat is ook zo'n beetje het enige wat ze wil: bij me hangen en liggen. Ze is zo ontzettend moe van dit alles. Na 5 min. spelen lag ze alweer in haar box te slapen. Haar oogjes draaien dan weg van vermoeidheid.

Gelukkig wel wat beter gedronken, eten gaat nog niet, maar ik ben al heel blij dat ze vocht binnenkrijgt.

Zou willen dat ik het kon overnemen of het proces kon versnellen, maar helaas :cry:

3. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

hoestsiropen zijn inderdaad niet zo geschikt onder de 1 jaar, ook al zegt de verpakking van wel. Vaak werkt het vind ik ook niet echt...

Wat heel goed hielp bij ons is zorgen dat de kamer niet te heet en droog is, op advies van de HA. Dus juist niet heel heet maken 's nachts en zorgen dat de lucht erg vochtig is. Je kunt hier een speciaal apparaat voor kopen, maar dat is niet echt nodig. Dit kun je bijvoorbeeld ook doen door natte handdoeken op de verwarming te leggen. Het hielp bij ons echt!

4. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Bij ons staat het bedje wat schuin (hoofdeinde op dikke boeken), maar ik heb eigenlijk geen idee of dat ook tegen hoesten helpt. Bij verkoudheid in ieder geval wel iets.

5. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    Wij hebben het bedje aan het hoofdeinde ook op een houten balk geplaatst, zodat het enigzinds schuin staat, dit helpt echt! (je kan ook handdoeken onder het matrasje leggen, zodat je kindje dus ook "schuin" komt te liggen; met het hoofdje iets hoger..
    sterkte!

Deel Deze Pagina