2 voortandjes achter elkaar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door debora21, 24 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik was vandaag een wild spelletje met Finn aan het doen waardoor ik goed in z'n mondje kon kijken. Hij heeft al 4 ondertandjes en 2 boventandjes. Nu zag ik precies achter zijn voortanden boven dat er op ong. een halve cm afstand ook 2 sneetjes zitten, die er precies zo uitzagen als de sneetjes van z'n andere tandjes, toen die doorkwamen... Ik ga even afwachten of er idd tandjes doorkomen. Hopelijk zijn het nog niet z'n grote tanden!

Heeft iemand dit wel eens gezien of meegemaakt? Zouden ze die trekken? of wachten ze tot al z'n tanden door zijn?
    Arm ventje heeft ie straks zo'n raar gebit! Kun je goed gepest me worden!

2. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

hoe bedoel je dat? 2 tandjes achter nog 2 tanden? of lees ik het nu helemaal verkeerd?

3. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    ja precies! hij heeft z'n voortandjes al en precies daarachter zitten 2 streepjes!

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik had n meisje in de klas vroeger die 2 tanden in haar verhemelte had zitten.. dus denk idd dat t wel kan ja.

5. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ohw dat is appart!
    Misschien kunnen ze die wel trekken als hij zn volledige gebit heeft... kan misschien ook wel zijn van het doorkomen van zn tandjes? heb het nog nooit eerder gehoord... heb je het al gevraagd aan de tandarts of dokter? zullen ze vast wel wat aan kunnen doen als het zo is..

6. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Hoi!
    we hebben het vanmiddag pas ontdekt, dus ben nog niet langs een arts geweest. Maar moet toch volgende maand naar de kinderarts dus die laat ik even kijken! Dan zien we ook meteen of het echt wat is, want dan zou er toch een tandje te zien moeten zijn! Nu is het een "gleufje" met een sneetje erin. Vind het wel vreemd hoor!

7. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Kan het zijn dat de ondertandjes zich daarin "boren"? Omdat die misschien groter zijn dan de boventanden? Dat daardoor een soort van sneetjes onstaan...

Ik roep maar wat hoor ;) .

8. marloesss

marloesss Actief lid

17 okt 2006
    158
    0
    0
    Is het niet gewoon het kaakbot? Klinkt raar, maar als ik bij mezelf voel, voel ik ook op een stukje afstand twee 'bobbeltjes' zitten. Ik denk dat dat het is hoor! Maar je kunt natuurlijk altijd even laten checken!

9. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    @merel: dat dacht ik ook nog even maar hij heeft 4 ondertandjes naast elkaar dus dan zou het breder moeten zijn en hij heeft een spleet tussen z'n boventanden en daar is het ook "open"

m@marloess: ja dat zou ook nog kunnen! hoop het maar!

Deel Deze Pagina