Mijn ouders hadden het ook over een spray van de supermarkt/drogist geloof ik. Dit is wel gif maar moet je in de oven spuiten dan zou alles helemaal los komen en heb je een soort schuim staat je hele oven mee vol. Daarna goed schoonmaken. En verder weet ik dus niet hoe het heet...
Dat dr power klinkt goed. Hier wordt de oven dus ook vaak door manlief gebruikt en hij vertikt het altijd om er bakpapier onder te leggen dus als hij dan een pizza maakt dat druppelt de kaas en de saus er zo lekker vanaf en dat blijft dan weer onder in de oven liggen.
goed tip uit grootmoeders tijd hahahaa, als je oven echt vies is het volgende: warm de oven voor op 180 graden, zet er dan een bak in met heet water en ammoniak.....oven uit, en met bak water en ammonia laten afkoelen als de oven bijna afgekoeld is kun je het er zo met een doekje mee weg halen! als er dan nog restjes zijn die krijg je dan echt wel weg met cif of ander gif! tip om ervoor te zorgen dat je volgende x niet zo hard hoeft te schrobben is elke keer als je de oven hebt gebruikt en je gaat eten, kiep een kopje water over de bodem, dan kan het vuil niet hechten...klaar met eten en je gaat opruimen, doekje erdoor....tadaaa schone oven....
waat koop je dat dokter power??ik ga mijn fornuis/oven te koop zetten ivm nieuwe keuken met inbouw maar heb ook aardig wat aangekoekt spul erin ook dankzij ml
Ik gebruik hier voor het fornuis ook Dasty, wondermiddel!! Voor de oven gebruik ik gewoon ovenreiniger, daar kom ik niet met iets als dasty aan, want dat is zo'n vies chemisch spulletje en lijkt me niet erg gezond als je daarna de oven aanzet. En sinds kort heb ik iets nieuws gevonden bij de action, zijn grijze sponsjes(zitten met 5 in een pak, kosten 0,52 geloof ik), die maak je een beetje vochtig onder de kraan en daar veeg je ook zo alles mee schoon, tot vieze autovelgen aan toe. echt ideaal