Vandaag ben ik op controle bij de verloskundige geweest. Ik heb veel last van harde buiken en heb er vannacht nauwelijks door kunnen slapen. Nu heb ik dit al een paar weken en het ook al aangegeven bij de vorige controle. Toen moest ik de urine laten controleren op een blaasontsteking maar de urine was helemaal schoon. Nu moet ik morgenvroeg naar de dokter om de urine op kweek te laten zetten en moet er slijm uit mn vagina gecontroleerd worden. Het kindje lag al 3 weken voor op de groei. De verloskundige zei dat dit kon duiden op een vroeggeboorte en dat het kindje zich al klaar aan het maken is. Ik word hier zo bang van. Zodra de harde buiken regelmatig komen of als ik de slijmprop of bloed verlies moet ik meteen bellen. Ik mag nu alleen nog maar rusten. Doordat ik nu stil zit ben ik er nog veel meer mee bezig pffff Sorry maar moest dit even kwijt. Is er nog iemand met dezelfde ervaring? Was het kindje toen ook inderdaad vroeger geboren?
Oei, ik wil je niet ongerust maken maar je symptonen komen mij bekend voor van mijn vriendin! Had ook heel veel last van harde buiken en bij 32 weken zijn haar vliezen gebroken en 1,5 week later (ze heeft weeenremmers gehad en is opgenomen in ziekenhuis) is haar kindje geboren! Kindje ligt nu nog in couveuse en moet daar nog minimaal 3 weekjes blijven.. Ik hoop voor jou, vooral gezien je termijn, dat er niks aan de hand is en wil je veel succes wensen! Hopelijk blijft de kleine nog een paar weken zitten!!
hier ook heel veel last van harde buiken, soms meerder uren achter elkaar en heb ze ook gehad met paar minuten er tussen een uur lang:S...heb t ook al ruim 10 weken. en die kleine zit nog steeds lekker.... Maarrrrr als je t niet vertrouwt gewoon de vk bellen hoor, heb ik ook gedaan zeker toen ze met regelmaat kwamen...! (waren trouwens voorweeeen)...en neem echt je rust en niet doorgaan als je er last van hebt!
Dank jullie wel voor de reacties. Rust neem ik zwz al, ik werk niet en heb dus alle tijd om te kunnen rusten. In het huishouden doe ik de zware dingen al niet meer. Ik krijg ze ook vaker als ik me gewoon omdraai in bed. Ik ben eens benieuwd wat uit het onderzoek bij de ha komt. Ja ik hoop ook dat mijn kleintje voorlopig nog veilig blijft zitten. Ik doe er in ieder geval goed mijn best voor haha
Ik heb vanaf 24 weken heel veel harde buiken. 4x opgenomen geweest in het ziekenhuis om te kijken of harde buiken niets deden. Urine, slijm, alles gecheckt.... Heb anderhalve week bedrust gehad en nu moet ik rustig aan blijven doen. Maar de harde buiken blijven hoor! Als ik ga staan schiet de harde buik er al in en ook in rust heb ik regelmatig harde buiken. Gyn denkt dat mijn baarmoeder heel gevoelig is. De kleine zit er nog steeds! Een de harde buiken doen verder nog niks. Dus het kan ook goed gaan hoor! Ik vond het de eerst weken ook heel spannend, maar nu hoort het er een beetje bij....
Ik heb ook al ruim 6 a 7 weken met goede regelmaat harde buiken. Ik heb dat destijds en sindsdien op iedere controle aangegeven bij de gyn, maar zolang ze weer wegtrekken was er geen reden tot paniek. Ik moet zeggen dat ze nu langzaam weer stabiel worden, maar tot voor kort wist ik niet zo goed wat ik er van moest denken. Ik zou me inderdaad erg koest houden en echt je rust nemen... Wellicht dat het kindje ook zo ligt dat de baarmoeder geprikkeld wordt? Die kleine van mij ging van de week met veel bombarie anders liggen en sindsdien voelt het dus iets minder geprikkeld.
Ik heb ook sinds week 20 deze harde buiken en inderdaad mijn gyn denkt ook gevoellige baarmoeder die de zwangerschap wel accepteerd maar het groeien ervan niet zo fijn vind en daardoor reageerd met harde buiken. Vanaf 20 weken lig/hang ik al in bed/bank... Ben er gelukkig bijnaaa