gouden tip ivm luieruitslag/irritatie/roodheid

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door namoli, 13 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    beste dames, moeders, toekomstige moeders,

Ik heb een gouden tip ivm luieruitslag/irritatie/roodheid...

In de eerste weken van mijn zoontje had hij geregeld last van huidirritatie en uitslag zijn velletjes was zo gevoelig dat er zelfs stukjes huid loskwamen op zijn billetjes Ik heb veel gesmeerd met verschillende merken en dure crèmes maar geen resultaat het genas niet!!! Ook na elk plasje/kakje onmiddellijk pamper verschonen vertoonde geen resultaat. Het werd zelfs een obsessie om zo snel mogelijk de pamper te verschonen...heel vermoeiend... en pijnlijk en lastig voor mijn zoontje

MAAR ...ik heb de oplossing gevonden!!!!

Na oma's advies, gewoon simpel... olijfolie smeren. De volgende dag was zijn huidje al veel beter en na enkele dagen, niets meer... ik smeer nu na elke verschoning een laagje olijfolie en mijn zoontje is nu een happy baby!!

Ik wil deze tip doorgeven en zegge het voort...!!!!!

Laat jullie resultaten ook horen...

2. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

Klopt, ik smeer ook vaak olijfolie ookal heeft hij gelukkig nergens last van. ;)

3. comr70

comr70 Actief lid

19 feb 2012
    206
    0
    16
    #3 comr70, 13 nov 2012
    Laatst bewerkt: 13 nov 2012
    Ik ga je tip onthouden, ik gebruikte altijd Maizena, doet ook wonderen. Je neemt een klein leeg zoutvaat en je doet daar maizena in en een paar korreltjes rijst.

4. mam1983

mam1983 Actief lid

22 jun 2009
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een goede tip, doe je dan gewoon een scheutje op je hand?

5. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Hey, super bedankt voor de tip! Ik kan mij nog herinneren van zoonlief toen hij een week of 2 was. Super rode billen, wat ook echt een soort van laag op kwam (dat het omhoog kwam zeg maar...) en kapot. Ermee naar de huisarts gegaan. Smeer maar vaseline erop na iedere verschoningsbeurt. En ja hoor, het ging weg.

6. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Nou dat kan zelfs ik nog wel een keer bij mn zoontje proberen. ;)

7. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Idd maizena. En sinds een tijdje gebruik ik ook de Balsem! stick van De Groene Vrouw. Dat is ook echt wonderspul.

8. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    Niet schoonmaken met billendoekjes maar met een ouderwetse naate washand, mocht je bij poepluiers niet willen staan uitwassen dan kun je ook wegwerpwashandjes gebruiken (ongeparfumeerde) en smeren met bepanthen helpt bij ons supergoed!

Deel Deze Pagina