Hai dames, Toch even een onzeker vraagje, mag ik nu ik zwanger ben een spiegelei eten, dus met natte dooier?
Nee, want dan is het ei nog rauw. Je kunt beter de dooier goed meebakken. Of je koopt gepasteuriseerde eieren, maar ik heb eigenlijk geen idee waar je die kunt krijgen.
Ja hoor dat mag gewoon. Je kindje krijgt er niks van als jij met salmonella besmet zou raken, het is alleen voor je zelf heel vervelend. Hmm, ik geniet wekelijks van een lekker spiegeleitje
Dit dacht ik inderdaad ook, heb nu al een soepje gepakt, morgen maar een lekker eitje dan. Jammie! Bedankt voor de reacties dames
Volgens mijn gynaecoloog mag dat gewoon omdat de dooier ook verwarmd wordt. Ik eet het ook gewoon nu ik zwanger ben, vorige zwangerschappen ook gedaan. Nog nooit ziek geweest of iets dergelijks. Smakelijk eten
Ook al wordt de dooier gedeeltelijk verwarmt hij blijft nog steeds rauw. Het is hetzelfde als een zacht gekookt eitje. Daarom wordt t afgeraden. Van gepasteuriseerde eieren heb ik nog nooit gehoord? Bestaat dat echt?
Eten en drinken tijdens de zwangerschap | Voedingscentrum Precies en er staat bij rauwe eieren bij mits goed verhit. Maar bij een spiegelei wordt de dooier niet goed verhit. Iedereen moet het zelf lekker weten, maar ik eet het bewust niet.
Een rauw ei mits goed verhit IS toch een spiegelei? Anders is het een doorbakken ei en niet rauw meer... Ik eet ook veel eieren, mijn man prikt de dooier wel door voor mij, maar zelf denk ik er niet zo aan.
Dat salmonella geen kwaad kan voor de baby is niet waar. In zeldzame gevallen kan het wel degelijk kwaad voor de baby en het zelfs leiden tot doodgeboorte. Maar ik heb gelezen dat alleen rauw eiwit kwaad kan. Maar zeker weten doe ik het niet. En ik neem liever het zekere voor het onzekere.
Ik heb ze zelf ook nog nooit gezien in de winkel. Maar ik heb een keer een kookworkshop gehad waar ook een zwangere dame aan meedeed en toen waren er speciale eieren gekocht zodat zij toch het toetje mocht eten (waar de eieren rauw in verwerkt werden).
Oh ja tiramisu en die dingen, gemaakt met rauwe eieren, mogen dus niet. Maar voor spiegeleieren geldt dit niet en voor zachtgekookt heb ik het ook niet gehoord. Lijkt mij een beetje paniekvoetbal...