Gouden tip tegen aften!

Discussie in 'De lounge' gestart door Karinnetje82, 26 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Hoi,

Ik heb zeer regelmatig last van aften in mijn mond, en het is er dan niet 1 maar het zijn er zoals nu op dit moment 3! Vaak ben ik er net 2 weken van af en dan komt het weer. Ik heb al veel dingen geporbeerd, zoals tanpasta: Paradontax, Sensodyne, nu dan Zendium Classic. Mondspoelingen, ook van dat aanstip-gel maar niets wil echt werken. Ik zal er zo graag voor langere tijd af willen zijn, het is echt vervelend en ben er zelfs soms moe van.

Dus wie heeft er ook last van gehad en heeft er echt iets tegen gevonden wat goed helpt?

2. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    geen bananen en sinaasappels eten... dat helpt hier erg goed...

3. Que

Que Niet meer actief

Sorry maar wat is aften??????????

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Van die witte plekjes in je mond.

Hoe is je weerstand verder, Karinne?

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Auw zeer pijnlijk ja.. je weerstand verhogen? vitamines nemen?

6. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Mn man had het ook heel erg en ik leg nu elke ochtend een multivitamine tablet voor hem neer, heb hem al weken niet meer erover gehoord.
    Het kan een vitamine tekort zijn.

Ik weet hoe pijnlijk het kan zijn, heb ze een keer van hem over gekregen omdat er eentje kapot was gesprongen.. nice huh...

7. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Lees ook even mee.
    Manlief en oudste dochter hebben er ook wel eens last van. Gelukkig niet al te vaak. Zij krijgen het als ze fruit met schil eten.
    Hun weerstand is overigens goed. (even afkloppen ;)) Ze zijn niet veel ziek.

Kwebbel

8. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Aften zijn toch niet besmettelijk.

9. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0

Dat zijn zweertjes in je mond, vaak zitten ze aan de binnenkant van je wang of op je tong. Ze zijn een beetje wittig van kleur en geeft een zeurende pijn. Op je tong zijn het vaak witte puntjes.

En idd weet ik dat het beter is geen sinaasappel te eten, ik heb vanochtend nog een banaan op, kan maar beter ook niet meer doen dan.

10. Giltje

Giltje Niet meer actief

ik had er vorige week nog last van, ik neem van die vitamine C kauw tabletjes en nu nergens last van =3

11. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    De ene zegt van wel en de andere weer van niet.. Als je gaat zoeken op aften en besmettelijk zijn de meningen verdeeld.
    En sja anders had ik zelf ook even een vitamine tekort :D

12. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0

Geloof verder wel goed, al eet ik niet heel veel fruit. Probeer wel een vorkje mee te prikken als ik mijn zoontje fruit geef.

Ik ben wel net een paar dagen begonnen met bruistabletten, misschien dat dat gaat helpen. Maar wat kan het soms pijn doen zeg!

@corina83; Ik wist ook niet dat ze besmettelijk waren.

Ik dacht trouwens toen ik de pil slikte dat het daar aan lag maar daar ben ik nu al een tijd mee gestopt.

13. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Volgens mijn tandarts zijn ze wel besmettelijk. En volgens mij ook. Als ik ze heb, heeft mn man even later ook (of andersom)

14. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Dat is hier dus ook het geval, alleen beginnen ze dan bij mn man.

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Het komt door vitaminegebrek...

16. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Besmettelijk of niet het schijnen vervelende pijnlijke rotdingen te zijn.

Ts...hopelijk zit de gouden tip ertussen.

Kwebbel

17. fafa

fafa Niet meer actief

ik weet alleen dat ik ze krijg door kleine wondjes in mn mond. Als ik een keer met mn tandenborstel uitschiet en tegen mn tandvlees aan stoot kan ik er donder op zeggen dat ik een week later op die plek een aft heb.

Dus mijn tip: heel voorzichtig kauwen (tegen aften aan de binnenkant van je wang), tandenpoetsen etc.

18. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    ik krijg ze meestal als ik ongesteld moet worden.... Gouden tip heb ik niet Ik heb ze al een jaar of 15 denk ik. Al van alles geprobeerd, maar helaas. Vitaminegebrek is het hier echt niet! Schijnt ook een fabeltje te zijn.....
    Ik gebruik wel lidocaine als ik ga eten, anders is dat te pijnlijk, en zo verdooft het tijdelijk.

19. suikerboon

suikerboon Bekend lid

30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    ik doe er azijn op.
    het piekt eerst verschrikkelijk dat je er de tranen in je ogen van krijgt, maar het helpt wel!

ook doen sommigen er mosterd op maar weet niet of dat helpt, ik lust namelijk geen mosterd =)

20. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dan verteld mijn h.a mij fabeltjes;) bij mij is het dan iig wel vitamine gebrek, want zodra ik minder vitamine's binnen krijg heb ik aftes...

Deel Deze Pagina